Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 17921 til 17940 af 33233
  • HJÆLP SØGES HURTIGST MULIGT

    Forumindlæg
    Jeg sidder og laver nogle noter til matematik problemregning. Er der en venlig sjæl der kan forklare mig hvad sumfigur er? Og hvordan den slags "opgave" løses?! Please hjælp !!!
  • funktioner

    Forumindlæg
    hej jeg sidder med en matematik rapport. vi har desværre ikke mulighed for at spøger vores lærer til råds jeg håber en af jer kan hjælpe mig (om ikke andet bare igang med dette spørgsmål )
  • Ret linie

    Forumindlæg
    Hej alle Hvordan tegner man en ret linie ind på TI89, når man allerede har tegnet tangent og graf. Den skal have en hældning på -2. Ps: Skal man tegne grafer til matematik b niveau eksamenen? Den skriftlige ? Kan man komme ud for det?
  • Eksponentiel udvikling - C niveau

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har en emneopgave i "Eksponentiel udvikling" i matematik, og jeg har nogle spørgsmål til den :) Det er som skrevet på C niveau. Hvis du kan hjælpe, så vær sød og skrive en besked!
  • Hjælp. funktioner.

    Forumindlæg
    Jeg kan sagten finde ud af opgave a... Men hvordan udregner jeg b,c og d?? (se billed) P.s: i må gerne skære det ud i pap. hilsen Matematik-mongolen.
  • ...! FSA eksameark Maj-Juni 1998!...

    Forumindlæg
    HEJ! Er der nogen der har lavet FSA Matematik eksameark som handler om : Fangst af rejer, regnskab, perlebroeri, flyvning, vandbehodere og det grøndlanske flag? Er der nogen der hat lavet det? TAK.
  • Eksamens opgaver B niveua

    Forumindlæg
    Hejj. Jeg kunne godt bruge nogle opgaver fra en årsprøve i Matematik på B niveua til at øve på. Vil blive glad hvis nogen gad at lægge et link ind med en årsprøve ;) På forhånd tak
  • Nedbør

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal finde ud af hvor mange kubikmete nedbør der er faldet på et parvelhusgrund i løbet af et år?? Hvis der er nogen der er virkelig gode til matematik, må du meget gerne skrive det, for har nemlig brug for hjælp. Tak på forhånd.
  • Mundtlig eksamen

    Forumindlæg
    Hej venner Jeg skal snart til skriftlig eksamen i matematik på b-niveau, og tænkte i den forbindelse om der nogen som kendte hjemmesider, eller andet, hvor man kunne træne sin færdighedsregning, hvor pågældende hjemmeside også har facitliste? :)
  • Hvordan foregår eksamen?

    Forumindlæg
    Hvordan foregår eksamen i matematik på HTX på B niveau? Vi har fået et opgave sæt, som jeg går ud fra vi skal forsvare. Men da der er forberedelse tid, så skal vi vel også trække et emne.
  • (xy+x^2)/xy

    Forumindlæg
    Der var på et tidspunkt en artikel i politiken om en matematiklærer, der brokkede sig over, at folk ikke kunne matematik. Han kom med eksemplet, at folk ikke engang kunne reducere ovenstående... Jeg er sgu selv i tvivl...:( Hvorledes??
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej alle Skal op til skriftlig matematik b om 7 dage, noget jeg skal være opmærksom på? Hvis I sidder med nogle gode tips må I gerne dele dem. Og jo, skal nok huske vand og læse op.
  • den geometriske betydning af f’(x0)

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og forbereder mig til min mundtlige matematik eksamen og er stødt på et problem. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad den geometriske betydning for f`(x0) er? Håber der er nogle der kan hjælpe...
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej :) skal snart til mundlig årsprøve i matematik.. ohh God :0 Kan ikke lige finde ud af dette spørgsmål: Vis, at funktionen f(x)=ax i 2 er differentiabel,
  • Bestem længden af en side på Amalienborg

    Forumindlæg
    Hej, jeg er i gang med en matematik aflevering og er kommet til opgave 4.4. Der står, at jeg skal finde længden på Amalienborg. Er det noget jeg selv skal bestemme eller skal jeg finde mig frem til det på en eller anden måde? Tak på forhånd.
  • ekstremumssteder

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op i mundtlig matematik, men har et eksamens spørgsmål, om jeg ikke forstår. Du skal beskrive hvordan en funktions ekstremumssteder kan beregnes.? Håber der er nogen, som kan svare på det.
  • STX-CPH WEST I ISHØJ

    Forumindlæg
    Hej med jer, Jeg vil høre om, hvordan skolen og lærerne er? - og om der går mange indvandrer på skolen? oooooooog.. et sidste spørgsmål: er studieretningen samfundsfag A, matematik B, psykologi meget svært ppå denne gym.?
  • FSA

    Forumindlæg
    Hej, Skal om ikke så lang til have terminsprøve og ville derfor spørge, om der var nogen der muligvis har en fsa opgave liggende/internetside, så man på den måde kan forberede sig. Dette kunne være i matematik, engelsk etc. På forhånd tak!
  • Hjælp til 3 opgaver!

    Forumindlæg
    Hej, jeg er snart færdig med min lange matematik opgave- har dog virkligt svært ved disse tre opgaver, nogen som kan udregne dem for mig? (Opgaverne er lagt ind som billede)
  • Det gode liv: Samf. og Mat?

    Forumindlæg
    Under emnet 'Kampen for det gode liv' skal jeg vælge en sag. Jeg ønsker Samfundsfag A og Matematik B og tager imod foreslag med kyshånd :-)