Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17941 til 17960 af 153957
-
niveau" Gymnasiet"
ForumindlægHej Alle Jeg er lidt i tvivl om det med niveauene på gymnasiet. Kommer man op i alle C niveau fagene i 1.g og alle B niveau fagene i 2.g osv. eller hvordan? Skal snart på gymnasiet selv, så vil gerne vide det. Tak på forhånd:) -
retstavning
ForumindlægI hvilke af de to følgende sæt er kommaet sat korrekt ifølge de grammatiske kommaregler: 1) Dvs., at manden er glad. 2) Dvs. at manden er glad. Spørgsmålet er, om der skal være komma efter "Dvs.". -
Antal eksamener efter 2.g (ny ordning)
ForumindlægJeg er snart færdig med 2.g og er helt vild efter at vide, om der nogen der mon ved, hvor mange eksamener man SKAL have haft efter 2.g? Har hørt både 2 og 3 eksamener?! M -
Historie pensum
ForumindlægHejsa Hvor mange historier sider skal være opgivet som eksamen, for selvstuderende på den nye reform? Jeg har hørt om omkring 1000 et eller andet... det lyder bare fuldstændigt sindsyg.. -
Sten
ForumindlægRosettastenen blev opdaget i 1799 og var en vigtig nøgle til dechifreringen af de gamle ægyptiske sprog. Kender I andre redskaber, som har været væsentlige i denne proces udover Rosettastenen ? -
Hvad er protest?
ForumindlægSkal skrive tysk stil om, bla: "Was ist protest"?? Nogen der kan hjælpe. Er på bar bund. -
Irakkrigen og Bush
ForumindlægHvor meget indflydelse havde Bush på pressen under Irakkrigen? og omvendt? -
FSA 2007
ForumindlægJeg skal i morgen op i engelsk, rette skriflig engelsk. Da jeg skal om i grammatik og lytte prøve ville jeg høre om nogle af jer lå inde med nogle sider man kunne øve sig på? Eller sider med basis engeslk altså det grundlægende indenfor engelsk! -
gode råd?
ForumindlægJeg ville hører om der er nogen af jer der kan komme med nogle gode råd til hvordan jeg kan blive bedrer til Dansk? Jeg har et andet etnisk baggrund, og syntes ikke selv at jeg er god til at tale og skrive. -
utilfreds?
ForumindlægNu er karaktererne givet. Hvis man virkelig er et takt uening. Ex 9- og mente ville få 10 Ville det nytte?! Hvis man virkelig har gjort sig det fortjent., Og er det muligt at ændre den?!?! -
Skema for næste år
ForumindlægHej, jeg ved godt det er lidt tidligt at spørge om, men hvornår får man at vide, hvilke lærere man skal have til næste år? (Det er en smule vigtigt, så jeg vil sætte pris på et svar.) -
Kopiring fra pdf til et word-dokument
ForumindlægHej derude. Jeg har fundet en fysikrapport, med nogle gode formler og jeg vil gerne kopiere dem over i mit word-dokument, men det bliver bare til streger ?! - Gør jeg noget forkert, eller kan det bare ikke lade sig gøre? -
Forkort en brøk
Forumindlæg(x^2 + 2x) / (4x + 8) Det er en opgave uden hjælpemidler, løsningen er x/4 men jeg aner ikke hvordan man skal komme frem til det. På forhånd tak. -
Mening om dansk stil 2007
ForumindlægHey jeg går på 3. år hhx, og jeg vil gerne høre jeres mening om min danske stil, som jeg skrev om i sidste uge. Personligt synes jeg selv det er den bedste jeg har lavet, men vil gerne høre jeres mening, og hvad i vil give den. Det er opgave 3, et eventyr fra Karen Blixen som hedder "Konges... -
regnerregler
Forumindlægnår et matematik stykke står således: 4a +(2c - 3b) - 3a(4c + 2b) + 2a - (3c - 4b) skal man så gange 4a ind i den 1. parantes, 3a ind i den 2. parantes og 2a ind i den 3. parantes right? -
Reducering
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at reducere: 2(-x+2y)+3(x-2y)-(x+y)+(y-2x) I må meget gerne, vise hvordan i reduceret ligningen! Tusind tak :) -
Omformulering
ForumindlægHej Hvordan ville følgende lyde, hvis det skulle oversættes til lidt mere "nu-dansk"?: "Aftalelovens § 8: Har tilbudsgiveren erklæret, at han vil anse den anden parts tavshed for antagelse af tilbuddet, eller fremgår det i øvrigt af forholdet, at han ikke venter udtrykke... -
mississippi burning
Forumindlægnogen der har set filmen, som vil fortælle hva den hanlder om .. ? -
Hjælp.. det haster
ForumindlægJeg er virkelig idiot til matematik.... jeg skal til mundtlig mat eksame imorgen jeg vil gerne høre om der er noget jeg kan gøre så jeg bare er sikker på at bestå.... -
For høje karakterer?
ForumindlægI disse dage får gymnasieeleverne deres års- og eksamenskarakterer. Nogle lærere har en tendens til at give for høje karakterer. Det er selvfølgelig et luksusproblem set fra elevens side, da vi egentlig bare håber på at få så høje karakterer som muligt. Men alligevel sidder jeg nogen gange tilba...
