Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17941 til 17960 af 20688
-
HJÆÆLP~! eksamens stuff!!
ForumindlægHej! =) Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og min lærer siger der vil komme et emne, som omhandler gødningssalte. Som jeg ikke har nogle erindringer om eller opgave ark med. så det må have været et emne, der var i en periode, hvor jeg har været syg.... Så jeg tænkte om I har nogle forsøg j... -
Hjælp til AT synopse 6) Luftballoner – luftskibe ( Hindenburg- katastrofen)
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at starte på at skrive AT synopse. Enmet er at rejse, og mine fag er Fysik - Historie. Jeg har valgt emnet Luftballoner – luftskibe ( Hindenburg- katastrofen). Hvis der er nogen der ligger inde med nogle opgaver, eller bare kan hjælpe mig til at komme i gang, vil de... -
haster
Forumindlæghej, håber nogen kan hjælpe mig skal aflevere fysik imorgen og har lavet alle opg. undtagens denne her. kan slet ikk komme igang. beregn temp. af colaen med is ud fra tellene i afsnit 4.6.12. tallene i afsnit 4.6.12: forestil dig at der bliver hældt 12g is (temp -4 C) ned i en 210g cola (temp. 25... -
Rigtig brug af materiale-teori- og metode?
ForumindlægJeg har altid misforstået mine forrige AT opgaver og derfor fået dårlig karakter- jeg ´ber og ønsker til at nogen vil læse min meget korte talapapir version af materialer teori og metode- BARE for at sikre mig at jeg er på rette vej jeg har kun lii samfundsfag kun- mine fag- samfundsfag og fysik ... -
Galileis forsøg
ForumindlægHey kære brugere. Jeg har i SRO fået en opgaveformulering der går ud på at jeg skal skrive om galilei og hans tid, samt beskrive fysikkens metode. Jeg skal derudover også udvælge den bedste model fra nogle af hans forsøg som jeg har lavet. Jeg har skrevet en indledning og om hans faldlov også lid... -
Hjælp til SRO
ForumindlægHey kære brugere. Jeg har i SRO fået en opgaveformulering der går ud på at jeg skal skrive om galilei og hans tid, samt beskrive fysikkens metode. Jeg skal derudover også udvælge den bedste model fra nogle af hans forsøg som jeg har lavet. Jeg har skrevet en indledning og om hans faldlov også lid... -
Cirkelbevægelse
ForumindlægHej jeg har fået en opgave for i fysik, men det er under cirkelbevægelser, og det emne skal vi ikke starte på før om 2 uger, så jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal løse den, da vi slet ikke har gennemgået dette endnu. En legetøjsflyver bevæger sig i en jævn cirkelbevægelse med radius 0.85 me... -
Hvilken ion danner hvert af følgende grundstoffer
ForumindlægHvilken ion danner hvert af følgende grundstoffer (i besvarelsen tegnes en skalmodel således at ædelgasreglen er opfyldt, antal protoner og elektroner i ionen udregnes, ladningen bestemmes). a) Alkalimetallerne: Li, Na, K. b) Halogenerne: F, Cl, Br, I. c) (Blandet): N, O, S, P, Mg, Ca ..... hva... -
Newtons love med klods eksempel.
Forumindlæghejsa. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig eksamen i fysik, og prøver derfor at lave udgangspunkter i forskellige ting, så jeg har en plan for hvad jeg vil sige.. Første emne er om kræfter og newtons love, og jeg vil prøve at se om jeg kan lave eksempler med en klods. Jeg har lave... -
Hjælp til radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave dispositioner til FSA i fysik/kemi, og der er noget jeg bare ikke kan finde ud af. Jeg har læst at når et stof udsender en alfa-partikel (helium-kerne), så bliver stoffet til et andet stof. Det stof kan så måske kun udsende en beta-partikel (elektron) og stoffet bl... -
hvilken fart??!
ForumindlægHej, sidder lige med en fysik opgave. A og B har jeg besvaret, men ville gerne have noget hjælp til C)? - Et lodret kast med en bold starter i højden 25 m over jorden med begyndelseshastigheden 15 m/s opad. A) Hvor højt over jorden når bolden op? B) Hvor lang tid går der, før bolden rammer jorden... -
Eksempler på opgaver
ForumindlægHej alle sammen Som mange andre skal jeg til at skrive SRP. Desværre er vores lærer uenige hvordan formen skal være på rapporten. Jeg har fundet forskellige skabeloner, men de er meget generelle. Jeg ville derfor høre om der var nogen dele deres opgave med mig så jeg kunne se hvordan andre har la... -
SRP
ForumindlægHej alle sammen Som mange andre skal jeg til at skrive SRP. Desværre er vores lærer uenige hvordan formen skal være på rapporten. Jeg har fundet forskellige skabeloner, men de er meget generelle. Jeg ville derfor høre om der var nogen dele deres opgave med mig så jeg kunne se hvordan andre har la... -
Kosmologi HJÆLP
ForumindlægHej folkens. Jeg skal til prøve i fysik i over morgen og har svært ved dette spørgsmål: 1. Beskriv i korte træk Mælkevejen og andre galakser. 2. Forklar hvordan man kan måle deres hastigheder og afstande 3. Gør rede for hvilke observationer, der viser at Universet udvider sig 4. Hvad er Big B... -
Privatlærer i Aarhus søges til fysikeksamen
ForumindlægHejsa! Jeg står i den situation at jeg har trukket fysik til eksamen her i uge 24. Jeg leder derfor efter en, som kan hjælpe med at forberede mine præsentationer på mine eksamens spørgsmål. Jeg tænker 2 gange af et par timer. Mine spørgsmål omhandler energi, kosmologi, verdensbilledet, astronomi... -
Hjælp til densitet.
ForumindlægHej alle der er vilde til fysik ;) Vi sidder og skriver ministudie om luftballoner og en af vores problemstillinger lyder: "Hvor meget skal man varme den alm. atmosnæriske luft op, før den har den sammen densitet som helium" Heliums densitet er, ved 20c grader = 0,1785 g/l Luftens densi... -
Beregning af kulstof-14 atomer i levende væv??
ForumindlægHej alle Jeg har en fysik opgave jeg er kørt helt fast i : a) Beregn antallet af 14-C atomer i 1g kulstof fra levende væv. b) Beregn henfaldskonstanten for beta-minus henfald af 14-C? c) En prøv epå 1 g kulstof af biologisk materiale fra udgravning af en boplads benyttes til at tidsbestemme bopl... -
Teorier i dansk - Emne: flyvemaskinen
ForumindlægHej, Jeg er virkelig i tvivl med hensyn til teorier i dansk faget. Jeg skriver i dansk og fysik om flyvemaskinen og drømmen bag. I dansk har jeg læst to tekster. Jeg tror, at jeg har styr på metoderne, hvor jeg fortæller hvordan jeg har brugt den hermeneutiske cirkel, den nykritiske metode og His... -
Dårlige problemstillinger?
ForumindlægJeg har iforbindelse mede mit emne i AT valgt at arbejde med bilen (benzinmototren) og dermed faget fysik. Mit spørgsmål er så om disse problemstillinger er relevante/grundige/gode nok?: 1. Hvad forstås ved en Otto-kredsproces og hvorfor er den af særlig betydning? 2. Hvilken betydning har bilens... -
Beta- og Beta+ (Hjælp)
ForumindlægHej, jeg er igang med en naturfagprøve i 9 klasse. Og jeg har et spørgsmål vedrørende fysik. Jeg har om stråler, og jeg er igang med at skrive om hvad de forskellige strålingstyper kan. Så fx skriver jeg: Alfa partikler er heliumkerner med 2 protoner og 2 neotroner, som har “fundet sammen&...
