Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17941 til 17960 af 48240
-
Hvordan afhænger overføringstallet af koncentration?
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at forstå det? -
Hvordan differentierer jeg fgl. udtryk?
ForumindlægSpøgsmålet er vedhæftet her: https://imgur.com/a/uzYqRql -
Fra olie til benzin
ForumindlægEr det muligt at lave olie til benzin på en skole eller skal man gøre noget andet? -
Medicinstudiet: hvilket fag?
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål angående hvilket fag vil være bedst at trække op på A-niveau. Jeg har linjen naturvidenskabelig A (Mat A, Fysik b, Kemi b osv.) Jeg ville gerne havde haft Engelsk A og Kemi A, men jeg har fået at vide, at det ikke vil kunne lade sig gøre pga. skema planlægning osv. Derfo... -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
SRP - lægemidler
ForumindlægEr så heldig at jeg skal starte på min SRP her på fredag Det er på HTX - har derfor kun 1 uge. Har valgt at forbinde fagene Kemi A og Dansk A og her har jeg valgt at skrive om emnet Paracetamol (det aktive stof i panodil osv). Ville sådan set bare høre, om der var nogen af jer der havde forslag t... -
Smertestillende medicin. SRP
ForumindlægHej jeg skal snart i gang med at skrive mit SRP projekt, som omhandler smertestillende medicin. Jeg skal fremstille det smertestillende præparat Lidokain i kemi og skrive noget om hvordan medicin kommer ind, rundt og ud af kroppen igen. Dette skal jeg gøre via. matematiksemodeller og differential... -
Kan man få de skritlige eksamner tilbage?
ForumindlægTjah, det fremgår jo egentlig temmelig tydeligt af overskriften. Men kan man få sine skriftlige eksamener tilbage? For jeg ville vildt gerne have min kemi, som jeg kan vise frem (specielt til min far). Jeg er så ovenud lykkelig (og totalt overraskert) over at det lykkedes mig at få 10. Så den ska... -
i tvivl om studieretning på gymnasiet
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, og jeg skal snart beslutte mig. Der er nogle enkelte fag, som: fysik-kemi, matematik problem- og færdighedsregning, mundtlig historie og samfundsfag at jeg har fået 12 i, men der er mange forskellige studieretninger med de... -
Feedback på rapport/oplæg jeg skal eksamineres i, som led af et virksomhedprojekt.
ForumindlægHej kemikyndige :) Jeg læser kemi på KU og skal til at starte på mit 3. år. Jeg har her i sommerferien arbejdet på et virksomhedsprojekt for en medicinalvirksomhed, hvor jeg har skulle syntesere et stof hvis biokemiske egenskaber virksomheden har en interesse i at undersøge. Jeg skal i den forbi... -
Problem at tage HF-enkeltfag?
ForumindlægHej. Sagen er den, at jeg går på VUC-enkeltfag, samt har et fag på HF-enkeltfag. Så det er muligt at blive optaget uden helt at opfylde optagelskravende. Derfor vil jeg gerne tage et par stykker mere, kemi, fysik, etc. Men problemet ligger i, at jeg regner med at tage en STX efter VUC, og det h... -
Eksamensemne - halogener
Forumindlægjeg har under forberedelse bl.a. emnet Halogener. Jeg skal til eksamen i næste uge med kemi på c-niveau, og er generelt rimelig stærk i kemi, men synes at dette emne er meget snævert! jeg har ikke rigtig nogen anelse om hvad jeg skal fokusere på, og hvilke forsøg jeg skal bruge, jeg har fundet to... -
pH for natriumhydrogensulfat
ForumindlægpH opgave, billede vedhæftet -
CH3COOH
Forumindlæghey jeg skal min kemi rapport på ondsdag men kan ikke finde ud hvad den mener i denne opgave ved målinger på husholdningseddike med c(CH3COOH)=0,80 M fandt man følgende aktuelle koncentrationer: H3O+=0,00373M og (CH3COO-)=0,00373M b. forklar hvorfor de to koncentrationer er lige store. ... -
Fysik - Gode læse bøger, hjælp!:)
ForumindlægHej alle. Jeg starter på STX om et par dage. I fremtiden skal jeg have Fysik på A-niveau og jeg vil meget gerne låne en kemi-bog, som jeg kan læse i fritiden. Nogen der kan anbefalde nogle rigtig gode fysik-bøger, så er i meget velkomne til at skrive her!:) - Tak på forhånd og fortsat god a... -
En Personlig Hjælper?
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
GYMNASIE STUDIERETNING SKIFT - PLS HJÆLP :(
ForumindlægHej Folkens Så jeg går lige nu på gymnasium under 1.g. Jeg har "valgt" retningen mat A og fysik kemi B. Det er alt sammen pres fra mine forældre der har gjort det og slet ikke mit valg. Vi kom op og slås om det og de tvang mig faktisk til at skifte retning da jeg valgte SELV en retning... -
Dumpe i gennemsnittet
ForumindlægHej.. Jeg bliver student her iår.. Jeg blev lige i tvivl om hvornår det er man dumper helt, og ikke får sin hue.. Er det hvis man dumper eksame gennemsnittet eller er det HELE snittet? dvs. årskarakter + eksamens -
nervøs piller
Forumindlæghej er der nogen der kender til nervøs piller eller har taget det før vil spørge om det endelige hjælper til eksamen -
Points og karakter til skr. mat.
ForumindlægEr der nogen der ved hvor mange points man skal have til skr. mat. eksamen for at få en bestemt karakter?
