Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 17981 til 18000 af 42938
-
Hjælp til dansk synopse
ForumindlægHej, jeg skal i morgen fredag d. 24 maj afleverer min dansk synopse til mundtlig eksamen. Jeg har fået mine 10 vejledende lektioner i skolen med min dansk lærer, og hun har godkendt min synopse. Men jeg ville nu alligevel spørge her inde og se hvad i synes.. om den er fin nok osv. Ved g... -
Vand selvionisering
ForumindlægHej jeg er ved at forberede mig til min mundtlig kemi eksammen, hvor jeg har spørgsmål til vand selionisering. Jeg kender udmærket reaktionen: H2O (l) + H2O (l) <---> OH- (aq) + H3O+ (aq) men det jeg har spørgsmål til er ligevægtsbrøkken, hvis du skal skrive den op, vil man så undla... -
Det Arabiske Forår
ForumindlægHejsa ! Jeg skal op i mundtlig AT på mandag og er igang med at forberede hvad jeg skal sige. Herunder kom jeg i tænke omkring Syrien. Er Syrien en del af "Det Arabiske Forår" ? For lige pt. er det jo Syrien der er fokus på. Derudover er jeg en smule i tvivl omkring hvad man pr... -
Til hhx studenter
ForumindlægHej alle jeg er en 2 års hh'er og var sidste år op i matematik c eksamen og fik et 7 tal. Jeg fik dog 4 i mundtlig mat c og 2 i skriftelig på årskarakter altså i maj måned. Men går lidt og tænker , hvad der egentlig står på min eksamensbevis lige nu. Kan nogle svarer mig på det, evt. hhx st... -
TIL HHX STUDENTER
ForumindlægHej alle jeg er en 2 års hh'er og var sidste år op i matematik c eksamen og fik et 7 tal. Jeg fik dog 4 i mundtlig mat c og 2 i skriftelig på årskarakter altså i maj måned. Men går lidt og tænker , hvad der egentlig står på min eksamensbevis lige nu. Kan nogle svarer mig på det, evt. hhx stud... -
Perspektivering af "Glasskabet"
ForumindlægJeg skal op til Dansk mundtlig eksamen på Onsdag, jeg er ved at perspektiverer. Dum som jeg er har jeg valgt at skrive på min synopse at jeg vil perspektivere til "Klods Hans", fordi det er et eventyr som jo var en central genre i romantikken og fordi "Glasskabet" har... -
Fysik prøveform A
ForumindlægHej alle Jeg skal op til den mundtlige fysik eksamen imorgen tidlig klokken 8.00! Hvordan griber jeg det bedst an (forbereder mig bedst)? Jeg har følgende emner jeg skal skrive dispositioner til: Syrer, baser og salte Radioaktivitet Magnetisme og elektromagnetisme Induktion og transf... -
Hjælp - psykologieksamen
ForumindlægHej med jer! Jeg går i 3.g på en STX-uddannelse, og skal snart op til mundtlig eksamen i psykologi på C-niveau.... Jeg ville bare høre, om der var nogle herinde, der har noter til oplæsning af de forskellige emner jeg kan trække: 1. Kommunikation 2. Gruppepsykologi 3. Forskellige psykol... -
Studieretningsfag?
ForumindlægHvis man har studieretningen bio A og kemi B men har hævet mat B til A i 3g - vil mat A så tælle som et studieretningsfag? Altså ift. uvu udtagelse af eksamen for gym: "3.g-elever skal op til to skriftlige prøver. Alle skal op i skriftlig dansk, og derudover skal eleverne op i et udtrukket ... -
Transformatorligningen
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i mundtlig Fysik B eksamen, og sidder derfor og læser op på en række forskellige emner. Efter et nærmere kig på transformatorligningen, blev jeg i tvivl om en ting. Ligning: U = 4,44*B*A*N*f Hvor kommer de 4,44 fra??? Jeg er udmærket klart over, at de kommer ... -
isoler n i Renteformlen
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til mundtlig matematik eksamen (på B-niveau) her meget snart, men er faldet over et spørgsmål ift. renteformlen, jeg er lidt i tvivl om. Jeg er igang med at isolere de enkelte led i renteformlen, men isoleringen af n (antal terminer) kan jeg simpelthen ikke gennemskue. ... -
Uddannelser
ForumindlægHej Jeg går i 3g og skal snart blive student her til sommer. Mit nuværende gennemsnit er på 9,0 (inkl. bonus 1,08). Jeg mangler stadig 1 mundtlig eksamen og svar fra 3 skriftlige eksaminer. Jeg er lidt i tvivl om hvilken uddannelse jeg skal vælge. Min drømmeuddannelse er tandlæge, og ad... -
Fosterdiagnostik - biologi metoder
ForumindlægHej Som så mange andre er jeg i gang med forberedelserne til AT. Min At-opgave omhandlender fosterdiagnostik og etik inden for fagene biologi og religion. Mht. anvendte metoder indefor biologi halter min opg. lidt. Er der evt. nogle der måske sidder med samme emne, der kunne oplyse hvilk... -
Genre bestemmelse
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen imorgen. og jeg skal bestemme genren til min tekst. Jeg er lidt usikker på hvilken genre den hører ind under. Altså jeg er sikker på det er en non fiktion, men der er jo andre genrer under non fiktion. Min tekst er opbygget således: Forfat... -
Perspektivering!
ForumindlægHej folk, skal op i mundtlig dansk imorgen, 9.klasses eksamen. Og har om det moderne gennembrud, har valgt at analysere og fremlægge billedet Udslidt, af H.A brendekilde. Og har derfor valgt at perspektivere til dette billed af ham også, En landevej (H.A Brendekilde - 1893) men nu er jeg gået h... -
Analyse af kortfilmen "Life is a bitch" af Jørn Faurschou
ForumindlægHej! Jeg skal til op i dansk mundtlig eksamen med kortfilmen "life is a bitch" af Jørn Faurschou. Jeg er lidt i tvivl om budskabet i filmen, og hvordan "de syv parametre" passer på filmen. Er der nogen, der analyseret og fortolket denne kortfilm, der kan hjælpe mig med... -
Fysikeksamen: modeller over bevægelse
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig fysik-eksamen i morgen og har fået emnet: Modeller over bevægelse, med tilhørende stikord: position, hastighed, acceleration, arbejde. Meteor, loop og vogn trukket af lod. Modeller bag bevægelse og deres indbyrdes sammenhænge. Sætninger om bevarelse. Ret linje, para... -
bevis for keglens og kuglens rumfang
ForumindlægHej alle, Min lære gennemgik idag beviset for en kegles og en kugles rumfang, hvilket jeg troede jeg var med på, men kan slet ikke få det til at give mening for mig nu . Har skrevet begge beviser ned og siddet og studeret det, men er stadig blank.. Det er jo noget man kan risikere at få til den... -
Episk eller lyrisk - HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg skal til eksamen i mundtlig dansk onsdag, men er desværre stødt på et problem, jeg håbede der var nogle, der kunne hjælpe mig med. Jeg har valgt at have om Rasmus Seebachs sang Nangijala, men jeg kan ikke finde ud af, om den er episk eller lyrisk? Episk er hvis en s... -
Multilateralisme vs. unilateralisme
ForumindlægJeg har trukket "DK og det internationale samfund" i mundtlig samf A eksamen! I mit bilaf fremgår det, at DK efter terrorangrebet i i 2001 vægtede unilateralisme højere end multilateralisme som man havde gjort tidligere. Jeg forstår dog ikke helt hvad dette betyder, altså noget med ...
