Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18001 til 18020 af 77388
-
En Københavner i Jylland
ForumindlægHey. Er der nogle, som har analyseret 9;9;En Københavner i Jylland9;9;? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd -
Adganskrav = snittet af påkrevede fag el. alle fag?
ForumindlægSagen er den at jeg på det seneste har overvejet at give den et skud mod medicin-studiet, og derfor skal opfylde adgangskravet som i 2007 hed 9,5 i gennemsnit. Mit spg. lyder så: Er dette tal gennemsnittet af de relevante fag? (læs: påkrevede fag, i dette tilfælde dansk A, engelsk B, matematik ... -
hjælp til oso-opgave!!!!!!!!!!
Forumindlæger igang med min oso opgave om farmaceut. nogen der kan hjælpe med at finde en produkt. det skal være noget jeg henter med i klassen, eller viser det frem hvis i kan forstå mig pleeeaassee hjææællp??? -
HTX ERFARING
ForumindlægHejsa :D Jeg går i niende klasse, og kunne godt tænke mig at gå på HTX. Nogen som har erfaringer med HTX? Lærere, fag osv. -
Bog i ny gymnasiereform?
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, der hedder Mat A, Bio B og Kemi BI grundforløbet har vi indtil videre kun haft matematik af de 3 studieretningsfag. I dette fag har vi fået en helt ny bog, som hedder Vejen til matematik AB1, ligesom vi i fysik får en helt ny bog der hedder Orbit C - 2005. Så et er... -
bedre karakter
ForumindlægHej jeg er en dreng på 15 år og går lidt og tænker hvad jeg kan gøre for at hæve mine karakter... Ville gerne hæve Stavning. og så mange af de andre fag.. Pga. mit gennemsnit er på 4... og ville gerne have det op på 7 please hjælp :S (går i 9. klasse) -
A Niveau?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og grubler over, om jeg skal tage mat på A Niveau her efter 9 klasse. Jeg ved at Mat på A Niveau ikke er en dans på roser, og det kraver hårdt arbejdsstyrke og flid, men er det for svært? min gennemsnit er 10 (i mat, på folkeskolen) er der nogle der plz vil svare på det? -
Sygeeksamens spørgsmål - please hjælp??
Forumindlæghej! først af alt undskyld hvis det ikke hører her ind men jeg ved ikke hvor jeg ellers kan spørge! for det andet - så jeg har et par spørgsmål og det er fordi jeg skal til sygeeksamen i fysik/kemi! 1. hvad kommer der til at ske? er det bare som en normal fys/kem eksamen? 2. jeg har haft probl... -
Eksakte værdier
Forumindlæg108*sqrt3 kan den blive bedre? 6*9^(3/2) - (6/5)*9^(5/2) = 54^(3/2) - (54/5)^(5/2) og kan den ikke blive pænere? Jeg er ikke så god til eksakte værdier, og jeg ved ikke hvordan man opløfter i (3/2) i hovedet. Iøvrigt forstår jeg ikke det sidste bliver negativt, da det er et areal regnet v... -
Hjælp OSO
ForumindlægHej allesammen. jeg ville hører om det var muligt om nogle af jer kunne give mig et godt råd til min OSO problemstilling - den handler om indretning og stil. Hilsen Darlingen -
Adgangskrav på Uni
ForumindlægJeg har hørt at hvis man søger en uddanelse så vil de specifikt kigge på de fag det kræver at man har, for at komme ind.. Lad os nu tage biomedicin som eksempel.. Her bliver ALLE optaget hvis man har dansk A og engelsk B, matematik A, fysik B og kemi B. Alle fag skal være bestået. Det jeg så ... -
IB-elev søges
ForumindlægJa, overskriften siger alt...Jeg søger en IB-studerende som kan hjælpe mig med nogle spøgsmål mht. studiet, her over studi.Jeg har forskellige spørgsmål, som jeg ikke vil skrive ligenu, men efter jeg har fået svar.Jeg sætter stor pris på hjælpen!!:) -
A=k*N
ForumindlægEn ko spiser græs på en mark, der er forurenet med I-131. Koen indtager herved I-131 med en samlet aktivitet på 20000 Bq.Henfaldskonstanten for I-131 er9.98*10^-7s^-1- Beregn det antal I-131 atomer, som koen indtager.Jeg har udregnet det på følgende måde:Jeg isolerer N i formlen så formlen kommer... -
Impuls, kerneprocesser
ForumindlægHvad mener man med at kernen har en impuls og hvad sker der med denne impuls, når vi har et radioaktivt henfald. Nogen der kunne forklare mig dette, eller give mig et link, hvor jeg kunne finde oplysninger om impulser i kernen. -
Gennemtrængningsevne og påvirkning på kroppen
Forumindlæghvordan er strålings (ioniserende stråling) gennemtrængningsevne på kroppen, og hvordan påvirker det kroppen? tak på forhånd :) -
funktioner og variabelsammenhænge
ForumindlægSammenhængen mellem temperaturen t, målt i grader, og temperaturen F målt i grader fahrenheit, er givet ved F = 1,8 * t + 32 Bestem et udtryk for trykket som funktion af temperaturen målt i fahrenheit. -
Ohhhhhhhh
Forumindlæghey..... jeg skal snart op til mundtlig eksamen i historie og aner ikke hvad jeg skal stille op fordi min tidligere lærer har opgivet noget vi ikke engang har læst.... Hvad skal jeg stille op mht. eksamen? Hvordan kan man få gode karaktere til en eksamen i historie? Er det egentlig ikke sværere a... -
nogen der ved om man ka klage....
Forumindlæg...hvis man har fået en meget dårlig karakter i skriftlig dansk? fx 4 karaktere under det man får i årskarakter... og man VED at den fortjener mere.......?? -
NV? Hvad er det?
ForumindlægJa, jeg læste det i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
Spørgsmål om Studieområde
ForumindlægHej, Jeg er ikke sikkert om det er rigtige sted at stille min spøgrsmål. Jeg vil gerne spøger om uni-uddannelser. Jeg har færdiggjort midicine uddannelse i mit hjemland, og vil gerne start forfra her i Danmark på Dansk. Hvad er krav før man kan start? Tak på forhånd.
