Generelt

Spørgsmål om Studieområde

05. oktober 2014 af Safi21020 (Slettet)

Hej,

Jeg er ikke sikkert om det er rigtige sted at stille min spøgrsmål.

Jeg vil gerne spøger om uni-uddannelser. Jeg har færdiggjort midicine uddannelse i mit hjemland, og vil gerne start forfra her i Danmark på Dansk.
Hvad er krav før man kan start?

Tak på forhånd.  


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

på https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/sundhedsvidenskabeligebacheloruddannelser/medicin kan du læse følgende om optagelseskravene til medicin i Danmark:

For at blive optaget på bacheloruddannelsen i medicin skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere handelseksamen (hhx), eux eller en tilsvarende udenlandsk eller international eksamen.

Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A eller geovidenskab A og kemi B. Alle fag skal være bestået.

Opfylder du ikke de specifikke adgangskrav, kan du tage de fag eller niveauer, du mangler, som faglig supplering.

Hvorfor vil du starte forfra, hvis du allerede har en uddannelse i medicin? Hvis du allerede har en autorisation som læge, kan du måske få udstedt dansk autorisation. Kontakt Sundhedsstyrelsen.

Hilsen Lars


Svar #2
05. oktober 2014 af Safi21020 (Slettet)

Tak Larsen.

Jeg har kontaktet dem. For at have dansk autorisation som læg, man først skal op til sprog exam, som er på rimelige høj niveau. Jeg er stadig væk i gang med sprog. Jeg tænkt det ville være god ide, hvis jeg kunne starte på sidste år af medicin, så kunne jeg genlæse noget om medicin ved siden af sprog.


Skriv et svar til: Spørgsmål om Studieområde

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.