Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18001 til 18020 af 47497
-
Lortekarakter.hjælp mig
Forumindlæghey jeg har været oppe i billedkunst,biologi og tysk, jeg er så bange for eksaminer, at jeg har fået 00 i alle 3 fordi jeg er så usikker og bange, kan jeg overhovedet komme ind på en videregående uddannelse ?. jeg får normalt gode karakter fra 4-10, men altså mit drømmeuddannelse er at blive økon... -
Hjæææælp-(vector)
ForumindlægHej er der nogen der ved hvordan man regner denne opgave? Punktet A har koordinaterne (2,3) og vektoren a=(-3,5). punktet B er bestemt ved at vektor AB er modsat rettet vektor a og dobbelt så langt som vektor a. bestem koordinaterne til B. Mange tak på forhånd -
antikkens grækenland
ForumindlægHej jeg har fået min opgaveformulering til min SRP, så ville spørge nogen om de kunne hjælpe mig med at forstå præcis hvad opgaven går ud på. Opgaveformuleringen lyder således : Redegør for den samfundsmæssige udvinkling i Antikkens Grækenland med særlig henblik på en analyse af samspillet mellem... -
Hjælp haster om eksamen
ForumindlægHej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål, angående afgangseksamen. Jeg er nemli blevet optaget på gymnasium HF, men skal op i 3 hovedfag dansk, engelsk, matematik. Jeg tænker på hvis jeg dumper en af fagene det kan eventuelt være mundtlige eller skriftlig, har man mulighed for at komme ind på... -
Har brug for hjælp
ForumindlægHej har du mod på at hjælpe mig med matematik på b-niveau. Jeg kører gerne til alt mellem Roskilde, Slagelse og Kalundborg. Det skal helst være nogle gange om ugen - ca. 3 timer hver gang. Hvis du bor i Kbh...skal det helst være 1 gang pr. uge i min. 5 timer. Du skal starte hurtigst muligt. Beta... -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej allesammen, Jeg har ikke nogle problemer med at læse, men når det er de der læseprøver, så går det virkeligt galt... Det ender heletiden med at jeg får 02 eller 4.... I Matematik går det heller ikke så godt, der får jeg 02 for det meste.... Påvirker det, med det der Uddannelsesparat.. Håber ... -
Hvilken lommeregner?
ForumindlægHej. Jeg er begyndt på gymnasiet og skal have matematik på B-niveau, hvilket betyder, jeg skal anskaffe mig en af følgende lommeregnere: TI-89 eller Voyage 200. Jeg er dog i tvivl om, hvilken af de ovenstående lommeregnere jeg vil have, så er der nogen, der har råd/erfaringer, jeg vil kunne bru... -
Antal sider
ForumindlægHvis jeg skal skrive en opgave på 15-20 sider - må den så godt være længere end 20 sider, hvis jeg ikke har skrevet 2400 tegn på hver side? 2400 tegn regnes jo normalt for 1 computerskrevet side. I følge min matematik skal jeg skrive 36000-48000 tegn i alt, hvis én side er 2400 tegn. -
Opbygning
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive studieretningsopgave i fagene matematik og fysik. Jeg får min opgaveformulering udleveret imorgen. Jeg er dog i tvivl om, hvordan jeg skal opstille min opgave? Skal det bare være, som almindelig rapport med formål, teori.. osv? Eller hvordan og hvorledes? På forhånd... -
Kan man dumpe i gymnasiet på baggrund af eksamener?
ForumindlægHej, jeg står i den situation hvor jeg frygter for at jeg ikke består min matematik eksamen. Hvis jeg skulle være så uheldigt og dette skulle ske, kan jeg så risikire ikke at få huen på? Jeg har pt. et snit på 7,5 ellers, og ser ikke nogen grund til at det skulle gå nedad. Håber i kan hjælpe -
Studieretningsprojekt mat(A)-Fys(B)
ForumindlægHei allesammen.. Jeg skal til at vælge emne i næste månede, og jeg er helt på bar bund.. eller ikke helt.. :) Jeg vil skrive i enten Mat(A)-Fys(B) eller Mat(A)-His(A).. Jeg kunne rigtig godt tænke mig nogle forslag!!! jeg har selv overvejet noget med Kvinder og matematik.. eller optik.. men kunne... -
Optagelsesprøve (HHX)
ForumindlægJeg vil høre hvordan en optagelsesprøve til HHX, kommer til at foregå. Indtil videre ved jeg, at jeg SKAL op til matematik og dansk. Prøverne tilsammen varer 1 time og 30 minutter, andet ved jeg egenligt ikke. - Hvad skal man lave i de to fag? - Hvor mange fejl må man have? - Er det svære e... -
Aktuar ?? er der en aktuar her..
ForumindlægHej, Jeg ved at aktuar uddannelses er meget matematisk, hvad for nogle emner er de vigtigeste at habe styr på, fra Matematik A. Håber en kan svarer mig på det. Tak Et lille bonus spørgsmål, hva kan man forvente at tjene 5 år efter endt uddannelse ? -
Søger en kompetent privatlærer
ForumindlægHej studieportalen, søger en kompetent og faglig dygtig privatlærer, som skal kunne hjælpe mig med at læse op til mundtlig matematik på B niveau, gerne hurtigst muligt. Bor i storkøbenhavn, og har mulighed for at komme rundt i københavn og omegn, eller i givent fald kan du komme hjem til mig.... -
Procentregning
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med procent regning? Kan simpelthen ikke huske noget fra matematik :S Tak på forhånd. :) Vægt Start: 55,7 kg - Slut: 57 kg - Ændring: 1,3 kg - Procentændring: ?? BMI Start: 17,96 - Slut: 18,61 - Ændring: 0,65 - Procentændring ?? -
CBB
ForumindlægUndskyld, hvis man skal ind på CBB, hvad for en niveaukrav skal man have for at komme ind på CBB. Jeg mener niveau mæssigt. Matematik? Dansk? Engelsk? 2. sprog? Jura? De ting vil jeg meget gerne vide noget om, for jeg har lige været i uddanelse-messe i Bellacenteret. Jeg vil gerne på CBB,... -
Engelsk oversættelse-hjælp til rettelser-haster;-)
ForumindlægVil meget gerne have forslag til rettelser, da jeg synes der er nogle kryptiske sætninger i denne oversættelse. Håber på DIN hjælp. På forhånd tak. KatieOversættelse“er vi blevet et samfund af overlevere i stedet fo eventyrlystne individer?” spørger en engelsk sociolog.Hele tiden bliver vi af med... -
engelsk oversættelse
Forumindlæghåber nogle har tid til at kigge det igennem. på forhånd tak.Hvorfor har historien altid glemt kvinderne?Alle historiebøger handler om mænd og mænds beslutninger, og dog har den halve verden altid været kvinder.Hvordan levede de, hvad lavede de, hvilke tanker havde de, hvad syntes de om livet? De... -
hjælp til rettelse af en translation..
Forumindlæghey derude. Nogen der vil kigge efter fejl ved den oversatte tekst? Statussymboler er temmelig vanskelige at definere; blot for nogle få år siden betød det biler, jo større de var og jo hurtigere de kunne køre, des bedre. Da energikrisen satte ind, begyndte man at opføre sig mere fornuftigt; man... -
Oversættelse - Butikstyveri
ForumindlægVil høre, om der er et engelsk-geni, der gider at tjekke den her oversættelse i gennem?På dansk:"Er det fru Smith? Goddag. Det er Johnson fra Jones' Supermarked. Jeg vil gerne bede Dem komme herned med det samme til en lille snak om Deres søn og en af hans venner"."Hvorfor?&quo...
