Søgning på: religion c begreber. Resultater: 18001 til 18020 af 70434
-
AP - Test
ForumindlægHej..\n\nVille høre om der var nogle, der havde notater til latin (grammatik), morfologi (dansk) og syntaks (dansk).. Skal menlig efter den nye reform op i en prøve i alle ovennævnte punkter.\nHåber der nogle der kan lægge el. evt. sende nogle notater.\n - På forhånd tak! :) -
Udviklings psykologi
ForumindlægJeg skal op i mundtligt engelsk, og hvor jeg har valgt at have udgangspunkt i en tekst, der handler om opdragelse af børn / forkælede børn og negative virkninger mm. Dertil skal min fremlæggelse vare i 5min, hvori jeg vil sige lidt om min egen udvikling som barn med skilte forældre og hvordan d... -
Planeter - hydrostatisk ligevægt
ForumindlægHvad vil det sige at en planets tyngdekræft skal være kraftig nok til at det er i hydrostatisk ligevægt? -
Hvorfor er nyttevirkningen typisk under 100?
ForumindlægTænker at der tabes energi i form af varme, men er det den eneste måde ? Fx hvis man opvarmer vand med stearinlys, ved jeg at strålen ikke er 100% fokuseret på det samme punkt, den blafrer lidt. Men kan man tilføje noget mere teoretisk? På forhånd tak -
Rette engelsk:)
ForumindlægHej;) Er der nogen der vil rette et engelsk essay på fredag? Jeg bliver færdig med den fredag, og har aldrig skrevet noget lignende før, så jeg vil være rigtig glad, hvis jeg måtte sende den til en person, som vil rette den og kommentere... -
Vandmodstand - er Arealmodstanden og Friktionen den samme?
ForumindlægHej Ja, som der står i overskriften. Har man et legeme der bevæger sig i vand, er arealmodstanen og friktionen så en og samme kræft? Altså, 2 navne for det samme. På forhånd tak. Mvh Rasmus -
Danmarks økonomi!!!
ForumindlægHvor kan man finde nogle gode notater til danmarks historien, jeg har om økonomi for tiden og det er sgu ikke helt let... hvor er der nogle gode sider om det... Altså andet end google. Jeg har selv søgt men kan ikke rigtig finde noget... -
buddhisme
ForumindlægHvad er det vigtigste i buddhisme -
AT Fremlæggelse
ForumindlægHej.. Jeg er lidt i tvivl om fremlæggelse. Min disposition ser således ud: - problemformulering - delkonklusioner som jeg har arbejdet videre med. - hovedkonklusion - metoder - fagenes muligheder og begrænsninger - perspektivering til studierapport. Er det den rigtige vej at gå? Og hvor meget s... -
Biologi i gymnasiet
ForumindlægJeg har valgt en studieretning, hvor biologi er på B-niveau, men jeg ønsker at gøre det til A-niveau, når det kommer til det. Det der undrer mig er, at jeg ikke har haft en eneste biologitime (ud over de fra grundforløbet) endnu. Og på skemaet for resten, som det er nu, kan jeg heller ikke se nog... -
Fysik bachelor tilvalg
ForumindlægHej allesammen! i forbindelse med en bacheloruddannelse i fysik, er der selvfølgelig nogle tilvalg. På nuværende tidspunkt stiler jeg efter tilvalg i enten matematik eller filosofi, men jeg er usikker på, hvilke kompetencer jeg går glip af, hvis jeg vælger den ene frem for den anden. Især for... -
Fordomme/bias?
ForumindlægHej med jer Jeg er kommet i tvivl om forskellen på bias og fordomme. Er det sådan, at man kan bruge det ene som et synonym for det andet? Eller ligger der faktisk forskellige betydninger i de to ord? Jeg tænker, at det betyder det samme, men jeg er i tvivl. :) -
Kultur tale?
ForumindlægHej.Jeg skal holde en tale om noget kulturalt i Danmark. Men jeg har ærligtalt ingen anelse om hvad jeg kunne skrive om. Nogen der kunne give mig et par ideer?det skal være et slags lovforslag.Kan man hjælpe? -
Eksamen Samf. B-mdt. Dansk økonomi i et globalt perspektiv
Forumindlæg- Redegørelse for den økonomiske situation i Danmark -
Er det korrekt? - potens og rod!
ForumindlægHej! Er der nogen som ville være en kæmpe, kæmpe, kæmpe skat og læse en meget kort forklaring igennem om potens og rod, og evt. forklare mig i et letforståeligt sprog om der mangler en forklaring og hvad jeres indtryk af teksten er ? Jeg står vedkommende i evig gæld! Mange hls. Marie. -
Genretræ
ForumindlægHejEr der nogen der har et såkaldt genretræ? En nem oversigt over genrene... Men hvor der er en del genre på¨:) -
FORTÆLLEFORHOLD
ForumindlægHejEr der nogen der har en god oversuelig oversigt over fortælleforhold? Skal til skriftlig dansk i morgen, og kan simpelthen ikke finde nogen oversigt, og jeg har prøvet, men kan ikke selv lave en, fortælleforhold er min store svaghed:)Hjælp takLouise -
(græsk?) Ord for persom, der elsker viden
ForumindlægJeg søger et ord på latin eller græsk, som betyder noget i retningen af "person, der elsker viden." -
eksamen
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om, hvad der forventes man skal kunne til samfundsfagseksamen på b-niveau. I mange af vores opgivelser, bl.a. omkring økonomi og velfærdsstaten er det meget historisk omhandlende Danmark. Skal man kunne dette, eller er det nok at vide overordnet, hvad der er sket? Eller e... -
Danske styrker i Irak
ForumindlægHmm.. sad lige og så noget fjernsyn og kom til at tænker over hvad de danske styrker egentlig laver i Irak?Er de fredsbevarende styrker eller? Og hvad indebære det?
