Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18041 til 18060 af 158493
-
Monotoniforhold
Forumindlæg¨Hvordan bestemmer man montoniforhold og ekstrema for funktioner? Nogle der kan give et eksempel. -
3-trinsreglen
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål om 3-trinsreglen, jeg håber I kan hjælpe mig. Hvorfor fonktionen skal være kontinuet for at kunne bruge 3-trinsreglen? :) -
Funktion
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at fortælle hvilken af linjerne er tangent til kurven -
Sandsynlighedsregning spredning/variansen
ForumindlægHej Jeg sidder og skal finde spredning og er derfor kommet frem til at jeg skal have fundet variansen og tage kvadratroden af den. Problemt er bare at jeg ikke helt er med på hvordan jeg finder variansen. Jeg ved at b(6,p) p= 0,5 og at middelværdien er 3.0 Tak for hjælpen på forhånd -
Vektorer
ForumindlægHej! Jeg skal lave en aflevering, men kan ikke rigtig forstå hvordan det skal laves, derfor har brug for hjælp, tak. Opgave 1. i et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a =(-1,2) b =2*a-a^ (det er vektor a) a) Bestem vinklen mellem vektor a og vektor b. b) bestem koord... -
Trigonometri
ForumindlægEr der nogen, der kort kan fortælle mig, hvad man bruger hhv. secant, cosecant og cotangent til?Hvad jeg i forvejen ved:sec(x) = 1/cos(x) csc(x) = 1/sin(x) cot(x) = 1/tan(x)Men hvad skal det bruges til? -
Eksamen ved mat B, selvom man opgraderer
ForumindlægStudieretningen indeholder bl.a. matematik B.Hvis man opgraderer til matematik A og man trækker faget til mundtlig eksamen, skal man så op i pensum for alle årene, eller er det kun for A-niveauet? -
Apartheid
ForumindlægHej Jeg tænker på at skrive i fagene Matematik A og Engelsk A om Apartheid til min SRP. Er det en god kombination? Og hvad skal man inddrage i matematik? -
fuldstændig løsning?
ForumindlægHej alle! Jeg håber, at I kan være behjælplig med flg: Hvordan beregner jeg den fuldstændige løsning af flg: V´(t)=a*e-bt*V(t) Hvor a og b er positive konstanter. Jeg ved at den fuldstændig løsning skal give: V(t)=c*e-(a/b)^-b*t Jeg har vedhæftet ligningerne i et dok, så det evt. er lettere a... -
udlednings af differentialligning
ForumindlægHej. Er ved at lave SRP i fagene kemi og matematik om reaktionskinetik, og sidder fast, så håber nogle kan hjælpe mig. Har følgende ligning: (2. ordens reaktion) ?1/(([A]0-y)*([B]0-y)) dy = ?k dt Og ved, at jeg skal finde frem til: ln(([B]/[B]0)/([A]/[A]0))=([B]0-[A]0)*k*t Men kommer frem til... -
Tak
ForumindlægHej alle Var oppe til matematik idag, fik 10, vil takke jer for jeres hjælp, og for at I har været med i min udvikling. Det stopper naturligvis ikke her, hæver det til A og læser det på uni. ;D -
Hjælpelærer søges
ForumindlægAKUT AKUT - hjælpelærer søges til økonomistyring faget på HA alm. Har eksamen d. 3. januar 2017. Ring 24661344 -
3. semester medicin
ForumindlægHej Er der nogen på her som studerer medicin som har læselisten til 3.semester (helst fra i 2016 eller 2017), vil I ikke lægge den op her i den her tråd? Tak på forhånd -
Bioteknologi eksamnessæt
ForumindlægHejsa :) Er der nogen, der har bioteknologi eksammensæt fra d.14 august 2017 (STX). Hvis i har den, så vil jeg gerne have den tilsendt til min indbakke :) MVH Pokemonorm -
Eassy
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at forestå teksten Passing Out” af Joseph Surtees fra 2017 -
Vejledende løsninger
ForumindlægHej, er der nogen der ligger inde med de Vejledende løsninger til Systimes: Marketing - en grundbog i afsætning (Læreplan 2017) ? På forhånd tak for hjælpen. -
vejledende løsning
ForumindlægHej er der nogen der har case opgaverne til Erhvervsjura C & B - juraens grundregler (Læreplan 2017), eller har en vejledende løsning det på C-niveau (HHX). -
Analysering af tale: På datid eller nutid?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analysere en engelsk-tale fra 2017. Skal jeg så fortælle om talen i datid, eller er det irrelevant hvornår talen er fra? Tak på forhånd. -
Problemregning
ForumindlægAntallet af passagerer forventes at stige med 2% pr. år. Beregn hvor mange passagerer der forventes i 2017 -
1. standpunkt i 2g
ForumindlægHEJ Vi får snart 1. standpunkt i 2g og vil bare høre noget fra jer. Jeg har allerede en fornemmelse at det ikke bliver fantastisk godt altså karakterne, men det jeg har gjort indtil videre var at fokusere på min B-fag meget mere end A-fag, da det er det jeg afslutter i år, og jeg vil jo altid ku...
