Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18061 til 18080 af 48880
-
Thise Mejeri IT-Case
ForumindlægForum til IT-Case -
Hvorfor hedder det fireogtres og ikke tresogfire
ForumindlægTænker over, hvorfor det skal være så besværligt at nævne ciffre på dansk, end det er på engelsk. På engelsk nævner du sixty-four og ikke four-sixty (som på dansk fireogtres). Det hedder sextiofyra på svensk altså på samme måde, som på engelsk. Mit pointe er, at det er besværligt fordi at vi læse... -
Studietur – Ja tak!
ForumindlægLad mig kort skitsere sagen. På mit gymnasium rejser alle klasser til udlandet på studietur. I denne uge er der rådighedsuge på gymnasiet. Til dem, der ikke ved, hvad det er, kan jeg oplyse, at det er dage, der er til rådighed for lærere, som ønsker at tage på ekskursioner, indhente aflyste timer... -
Oversættelse (rette)
ForumindlægJeg har oversættet de her sætninger fra engelsk til dansk.. håber i gider rette dem.. Man siger, at slagteren ofte er dyrere end supermarkedet, men undersøgelser (surveys) viser faktisk, at det sjældent er tilfældet. People say, that the butcher is often more expensive than the supermarket, but... -
Lydbølger, basis
ForumindlægMin søn går på international skole i asien og lærer i øjeblikket om lydbølger. Men det er svært for ham at forstå på engelsk (også for moren), hvorfor jeg tænkte om vi kunne få basisviden på dansk. F.eks: 1) hvad menes med amplitude? 2) when the sound starts to resonate from the tube at a certai... -
Hjælp pleasssssssss
Forumindlægjeg har nogle ord hvor jeg skal beskrive på engelsk.. vil i være sød og forklare ordene på engelsk jeg ved hvad det betyder på dansk men har svært ved at forklare ordet på eng.. her kommer det: expecatation= forvetning troppers= toppe indignation = harme eerie= uhygglig desegregate= raceadskill... -
lineær model
ForumindlægTabellen viser danskernes forbrug af øl i perioden 2005-2010. Denne udvikling kan med god tilnærmelse beskrivelse ved en lineær model. a) Hvor meget falder danskernes forbrug af øl pr. år ifølge modellen? Bestem danskernes forbrug af øl i 2015 ifølge modellen Jeg ville sætte stor pris på hvis d... -
Lineær funktion opgave
ForumindlægHej, hvordan regner man det her ud? Må gerne forklares grundigt I en model antages det, at der er en linær sammenhæng mellem den gennemsnitlige vægt af danske kvinder og tiden (målt i år fra start af måleperioden). Det oplyses, at den gennemsnitlige vægt af danske kvinder vokser med 1,4 kg... -
Dronningstale
ForumindlægHej Ny bruger herinde. Vil se om man kan få hjælp:-) Det handler om retorik! Jeg har egentlig ret meget styr på den, men har svært ved at finde hovedpåstand, belæg og underbelæg i talen; Ved godt det er lang tale. Men nogle der vil inspirere? Hendes Majestæt Dronningens Nytårstale 2016. Nu e... -
Sammenligning
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogen der har lavet en sammenligning mellem artiklerne "Aktivistisk udenrigspolitik eller Rambo-syndrom?" (fra Politikken) og "Aktivisme eller fodnoter" (fra Berlingske). Og om vedkommende eventuelt kan vise mig et eksempel på dette? Jeg er l... -
Imperialisme........what!!
Forumindlæghejsa......er der nogen der kunne give mig en beskrivelse af hvad imperialismen helt konkret er???Kunne jeg være så heldig er der var nogen der havde noter til bogen Imperialismen 1870 - 1914 af Henrik Skovgaard??? Eller fortælle mig politikernes og oppositionens betydning for den europæiske impe... -
Søger artikelbase=?
ForumindlægHej alle..Jeg skal lave en opgave, men jeg har mistet selve artiklen til den.. da det er juleferie og andet gøgl er der ingen der lige gider sætte tid af til at hjælpe mig..er der nogen der kan anbefale en artikelbase der kan hjælpe mig? det drejer sig om en artikel frapolitiken 2007.. please. de... -
Kronik - Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg skal for første gang til at skrive en kronik om ''projektarbejde og tværfaglighed'' fra Sten Clod Poulsen: UNDSKYLD!, fra Politikken 28.08.2010. Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg overhovedet skal gribe det an. Hvad skal jeg starte med at skrive? Det er lidt svært, ... -
Kronik: Politisk retorik (Obama)
ForumindlægHej, jeg skal skrive en kronik om politisk retorik. I kronikken skal jeg karakterisere de retoriske og stilistiske virkemidler, som Obama bruger i sin sejrstale. Derudover skal jeg også med inddragelse af eksempler diskutere hvilken betydning politikeres brug af retorik kan have for modtageren... -
Dårlig / God argumentation!
ForumindlægHejsa! Er der nogen som kan hjælpe mig med at finde en kort tekst med enten: 1. En super god argumentation. 2. En super ringe argumentation. Ville virkelig værdsætte nogle forslag! Det kan være fra en eller anden artikel på nettet, om måske en eller anden politiker der har sagt noget ... -
USA's rolle i den internationale verden
ForumindlægHeej Venner. Jeg sidder netop nu og prøver at komme videre med min SRP, men sidder fast i spørgsmålet "Hvad kendetegner amerikanske udenrigspoltik?" Jeg har skrevet om henholdsvis exceptionalisme begrebet, og at det er opbygget af deres sikkerhedgeografi, indvandresamfundet og der... -
Det udenrigspolitiske USA efter 9/11
ForumindlægHej derude Jeg sidder og skriver SRP og mit emne er: 9/11 inflydelse på USA's sikkerheds - og internationale politik Mit spørgsmål er: Agerede USA unilateralt, bilateralt eller multilateralt i aktionerne i Afghanistan efter 9/11? OG Argerede USA unilaterelt, bilateralt eller mul... -
SRP - amerikansk udenrigspolitik
ForumindlægHej! :) Nogle der har lavet en analyse af amerikansk udenrigs- og sikkerhedspolitik under den kolde krig? (med nyttige begreber som realisme, idealisme osv..) Eller bare ved noget om det? :) Synes godt jeg nogenlunde kan finde ud af hvilken politik de forskellige præsidenter førte, men har ... -
PLS HJÆLP MIG ( ØKONOMI )
ForumindlægHej, er der nogle af jer der vil besvare de her spøgsmål for mig? - Hvad er statens rolle i det økonomiske kredsløb? - Hvad er forbrugernes rolle i det økonomiske kredsløb? - Hvad sker der i det økonomiske kredsløb, hvis alle lønninger stiger med 10 %? - Hvorfor holder politikere og økonomer øj... -
hovedtema – bi- eller sidetemaer??
ForumindlægJeg analyserer debatindlægget "nydanske forældre er sev skyld i deres sønners deroute", som blev udgivet i Politiken i 2012. Jeg har indtil videre skrevet, at hovedtemaerne er integration og opdragelses, men hvad skulle bi- og sidetemaerne så være? Artiklen er ikke om meget andet, og je...
