Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18061 til 18080 af 154719
-
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
Radioaktivt henfald - hvordan griber jeg dette an
ForumindlægHej! Jeg sidder og forbereder mig lidt til min kommende fysik A-eksamen, og lige nu er jeg i gang med fysik A sættet fra i går (d. 27/05). Her er linket til opgaven på UVMs hjemmeside. Hvordan griber jeg opgave 2a) an? Min indgangsvinkel er at sidde med min databog, slå nukliderne op og der... -
Hjælp til at finde kilder - SRP opgave
ForumindlægHej, da jeg som så mange andre skal til at skrive en SRP opgave ville jeg høre jer om i havde nogle interresante kilder jeg kunne benytte mig af. Jeg skriver i fagene Fysik A & Historie A. Mit emne er som udgangspunkt raketter brugt som våben, med fokus på 2verdenskrig. (Dog med perspektiveri... -
SRP Revudering til evt. klage
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lige i dag fået min SRP karakter. Jeg fik karakteren 7, hvilket er fint nok. Jeg føler bare at den minimum burde ligge til et 10-tal grundet at jeg opfylder hele problemformuleringen, samt tilføjer ekstra relevant viden. Jeg tænkte på om der ikke er nogen som vil læse... -
03, så skete det :(
ForumindlægHej, har været oppe i fysik årsprøve i dag og fik 03 og nu er jeg bare helt ude af den. Jeg kunne slet ik finde ud af det og følte mig så dum derinde, jeg har aldrig oplevet noget ligende. Jeg kom op i ohms 2.lov og skulle eftervise den.Jeg får normalt 7-8 i karakterbladet. Er der andre der også ... -
Bølgeegenskaber
ForumindlægHey. Jeg skal op til fysik c mundtlig eksamen imorgen og har lige trukket mit spørgsmål som lyder: 15. Bølgeegenskaber Du skal fortælle om bølger og de fysiske størrelser vi bruger til at beskrive dem. Du skal i din forklaring inddrage et forsøg der illustrerer nogle bølgeegenskaber. Vejle... -
Hvad skriver I om i AT-synopsen?
ForumindlægSom en af årprøverne skal alle 2.g'ere lave en AT-synopsis. De fleste har fået overemnet: Krig, teknologi og medier. Man skal så skrive en synopsis i to fag fra de forskellige fakulteter. Hvilke fag skriver I i, og hvad skriver I om? Jeg kan vel begynde: Jeg skriver i fysik og dansk. Jeg h... -
Fysikrapport om syrer & baser.
ForumindlægJeg har en rapport for i fysik, som skal indeholde følgene: 1. Hvad er en syre? 2. Hvad er forskellen på en stærk og en svag syre? 3. Syrers egenskaber 4. Syrerest 5. Hvad er en base? 6. Hvad er forskellen på en stærk og en svag base? 7. Basers egenskaber 8. Metalrest 9. Ph – værdi 10. Ne... -
Videnskab og ansvar... Røntgen
ForumindlægHej folkens jeg skal til at skrive en synopsis i AT omkring Videnskab og Ansvar... Man skal skrive om noget, der er blevet videnskabeligt opfundet, for at skabe en bedre fremtid, men i stedet har skabt problemer. Idet skal der indgå en diskussion, om hvem der har ansvaret. Fx atomkraft... Jeg ha... -
AT 2010 - Radioaktivitet?
ForumindlægHej Alle Jeg har valgt Fysik c og Historie til AT. Jeg vil gerne skrive om radioaktivitens opdagelse og hvad den nye viden senere hen blev brugt til. Min historielærer har bedt mig om, at finde kilder der fortæller noget om folks reaktion på den nye viden i form af avis artikler eller tidsskrifte... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP! MATH...
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekti... -
Uendelighed begreber og fysiske fænomener
ForumindlægGod eftermiddag! Jeg sidder med en problem formulering hvor jeg bliver stillet det følgende: "Redegør ved eksempler, hvorledes de matematiske uendelighedsbegreber har gjort os i stand til at forklare fysiske fænomener på en forholdsvis enkel måde (f.eks. det frie fald eller svingninger).&... -
Hvordan foregår eksamen?
ForumindlægJeg har (som den kæmpe idiot jeg var) ikke hørt ordenligt efter da min lærer forklarede os hvordan fysik c eksamen foregik. I know - stupid. Jeg ved jeg skal holde mit oplæg på 5-7 ( det som jeg trækker dagen før) og at de kommer med et ukendt bilag. Altså får man lige 2 min til at kigge på de... -
24 timers eksamen!!!! benyt begreberne effekt, nyttevirkning og varme i en fysisk process som en løbetur???????
ForumindlægHar en fysik C niveau eksamen i morgen, og har rigtig brug for hjælp. her er mit spørgsmål: Energi, effekt og nyttevirkning I det mundtlige oplæg skal du kort præsentere de fysiske begreber energi, effekt, nyttevirkning og varme så du kan bruge disse begreber, til at beskrive udførelsen af et ... -
Kraftpåvirkning - fra Newton til kg
ForumindlægJeg har trukket eksamensspørgsmålet "Fysikken i Trafikken", og det går egentlig meget fint, men der er lige en enkelt lille ting, jeg ikke har styr på. Det handler om den fysiske faktor "kraft". Jeg vil komme med et eksempel på den kraft i kg en person udsættes for ved en b... -
Hvad forstås der ved energibetragtniger inden for pladetektonik
ForumindlægHej! Jeg skal op i fysik eksamen på onsdag, og det eneste jeg mangler at få styr på, er energibetragtninger inden for pladetektonik. Mit eksamensspørgsmål ser sådan her ud: 1. Pladetektonik Du skal komme ind på: Begrundelser for teorien om pladetektonik (Har jeg gjort) Forkastningstyper (Har... -
Beregning af vektor længde
ForumindlægHej derude. Har brug for lidt hjælp med lidt matematik opgaver:Bestem længden af vektor a og længden af vektor b, ydermere vinklen mellem vektor a og vektor bJeg har flg. oplysninger:vektor a * (2*vektor a + vektor b) = 13vektor a * (vektor a + 2 * vektor b) = 1 (vektor a + vektor b) * vektor b =... -
Matemaik b eksamens-besvarelse
ForumindlægHej. Det ville være en stor hjælp, hvis nogle af jer har været oppe i matematik b den 25. maj 2012, og har besvarelserne til eksamenssættet. Jeg vil nemlig gerne tjekke, om mine besvarelser passer :) Jeg har vedhæftet eksamenssættet for en sikkerhedsskyld. -
Funktioner
Forumindlægvi betragter funktionsfamilien fa(x)=(a/(a+1))x+1 , hvor a IKKE tilhører -1vis, at der findes et punkt, som alle familiens grafer går gennem.Bestem a, så grafen for fa går gennem (3,2) -
Vektor regning.. opgave til i morgen!
ForumindlægJeg har en lille vektor opgave: Jeg kender en vektors længde |a| = 5 og en |b| = 2 og ved at a prik b er = 7,5. Bergn tallet: Vektor a*(vektor a + b). Ved ikke hvad jeg skal gøre, hjælp?
