Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18061 til 18080 af 158493
-
hjælp ligning
Forumindlæga/b-2b/a+112a/b-b/a -
SRP- Mat og Hist?
ForumindlægHej Jeg skal til og igang med SRP og jeg har tænkt mig at vælge matematik og historie. Er der nogen som har nogle gode idéer til emne? -
nu spørger jeg dumt..
Forumindlægmen hvad betyder as og trekanten her: http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/differentialregning/differenskvotient-og-differentialkvotient -
Kemi prøve
ForumindlægHej Jeg er en elev der er virkelig nervøs. Er lige flyttet ind i en HTX klasse meget sent, og vi skal have en prøve i kemi. Jeg har kun haft 4-3 dages forberedelse til denne prøve, mens de andre har haft flere uger. Min HTX klasse har lige afsluttet emnet omkring organisk kemi lige da jeg kom in... -
Emnevalg til SRP
ForumindlægSkal vælge emne og fag på mandag 16/12, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge eller hvilke emner der vil være gode at skrive om. Mine studieretningsfag er biologi A og kemi B, hvilket betyder jeg skal vælge en af dem, og koble det sammen med et valgfrit fag. Har desuden dansk, historie og matemati... -
C: Forberedelse til niveau B
ForumindlægJeg så lige et andet indlæg som stiller spørgsmål omkring det at gå fra B til A niveau og tænkte at jeg måtte gøre det samme med C til B. Lidt info: Jeg skal til at starte på GSK efter sommer for at udfylde et adgangskrav men problemet er så at det er 10 år siden jeg gik ud af gymnasiet og m... -
Psykolog, hvilken studieretning?!?
ForumindlægJeg skal til at vælge studieretning, det er sidste dag for tilmelding idag! Jeg vil starte på gym. efter 9. Jeg vil gerne blive psykolog, men jeg er i tvivl om hvilken studieretning er den bedste at vælge. Please hjælp mig. Hvilken skal jeg vælge?: Kunstneriske studieretninger: Engelsk - ... -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
Kan jeg det?
ForumindlægJeg går i 7. klasse og er fantastisk til matematik. I timerne arbejder jeg med at gennemføre pensummet for A-niveau på gymnasiet, men jeg er snart færdig med det. Jeg er virkelig træt af mine matematiktimer, jeg skal vælge mellem at arbejde selv, som udfordrer mig, men det er ret ensomt, eller ... -
Vektorfunktioner
ForumindlægHej der, er gået fast i en del opgave i matematik: Opstil en vektorfunktion for den rette linie, der går gennem punkterne A(-6;-2) og B(7;3) Nogen der vil hjælpe lidt? På forhånd tak. -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægEr der ikke en klog person, der kan give mig et bevis for, at forholdet mellem de tre par af sider i to ensvinklede trekanter er konstant? Altså at der for to ensvinklede trekanter ABC og A'B'C' gælder, ata = k*a'b = k*b'c = k*c' -
hjælp
Forumindlæghjælp til matematik -
Fysik projekt - CD-afspiller
ForumindlægHej vi er to HTX-elever, som er igang med et fysik projekt hvor vi har valgt at undersøge hvordan en cd-afspiller virker.Vi kunne godt tænke os foreslag til forsøg med en cd-afspiller, f.eks. med laser, strømføring, motor, højtalere osv.Foreslag til forsøg med gitterligningen og gitterafstand beh... -
studieretningsopgave
ForumindlægHey Jeg ville høre om der var nogen af jer som havde en god ide til hva mit emne skal være i min studieretningsopgave? min Linie hedder Matematik, Fysik ,kemi, men der er helt klart nest materiale i matematik og fysik (fordi jeg kun har kemi på C, og desunden er det nemmere at skrive om de andre... -
Inspiration til emne: SRP
Forumindlæghej :) Er der nogen der har ideer til et emne i SRP jeg skal bruge en af fagene kemi A eller matematik A. -
3 cifre
ForumindlægHvor mange forskellige 3 cifrede tal kan du lave med cifrene 1, 2 og 3, når du må bruge hvert tal flere gange? -
Hvor kan man finde Jeppe på bjerget?
ForumindlægHej Nogen der ved hvor man kan finde den fulde tekst af jeppe på bjerget på nettet? På forhånd tak -
Studieretningslinjer
ForumindlægHej! Nu har jeg gået rundt og tænkt en del over hvilken studieretningslinje jeg vil vælge, lige nu er jeg på Samf A - Eng A - Mat B. Jeg elsker den her linje, men jeg hader matematik.. Så derfor leder jeg efter en linje som har samf, eng og mat på C. Har fundet en linje der hedder Samf B ... -
mat c
Forumindlæg(a+1)-(b+1)=a+1-b+1=a-b hele stykket giver altså a-b hvilket jeg ikke forstår? er det fordi 1+a giver a og 1+b giver b og så trækker man b fra a? kan det passe at det er sådan eller er det forkert forstået? -
Valgfag??
ForumindlægHej alle sammen, Jeg går i 2.g på linjen Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Jeg skal her om meget snart vælge valgfag og vil virkelig gerne have Engelsk på A (Hvor jeg så i alt ville få 5 a-niveau fag). Men har hørt at hvis man opgraderer Engelsk til A, så kan man ikke gange sit gennemsnit...
