Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18081 til 18100 af 158923
-
Lotto beregninger
ForumindlægHvor mange gange vil de forskellige gevinster fremkomme, hvis man spiller alle 8.347.690 mulige rækker? gevinsterne er irrelevante lige nu, men mit spørgsmål går ud på, hvordan beregningen ser ud? -
vektor
ForumindlægEN der vil forklare mig det med ord? Gør rede for, hvordan man regner med vektorer (sum, differens, gange med konstant) både geometrisk og algebraisk. TUSIND TAK -
Funktion
Forumindlæger funktionen f lige eller ulige ? f(x)=1/3 x3 x∈[π;π[ jeg gætter på at det er ulige, men hvad er begrundelsen ? -
Finde de to nulpunkter for x^2+4x-21=0
ForumindlægHar fået til opgave at finde de to nulpunkter til andengradsligningen: x^2+4x-21=0. Ved svarene er -7 og 3. Skal forklare mellemregningerne uden brug af CAS-værktøj. Håber i kan hjælpe :) -
Hældning
ForumindlægHej. Jeg skal bestemme en sekants hældning, hvor jeg inden da har fundet toppunktet - hvilket er (0,0) Hvordan finder jeg hældningen? -
eksponentielle funktioner
ForumindlægMangler noget hjælp til hvor man finder information om dette:// -
pythagoras
Forumindlægnogel der ved hvad pythagoras betyder kan ikke finde det på nettet -
Udregning af prisen for lån
ForumindlægHej alle sammen! Min lærer har givet vores klasse en opgave om rentesregning som går ud på at skulle finde ud af hvad et quicklån egentlig koster. Vi skal udregne hvad den reelle pris er for 5 lån som vi selv må vælge. Her skal det siges at vi skal tage udgangspunkt i en låneperiode på 6 måneder... -
Sin Con Tan?
Forumindlægvil nogen forklare kort og godt hvordan man regner sin, con og tan for jeg forstår det overhoved ikke -
oversættelse
ForumindlægHej. er det nogen der kan oversæt det here. Så skal passet laves om - igen. EU er langt fremme med planerne om at ændre passet, men denne gang er det ikke farven på omslaget, der bliver revolutioneret. Snart skal passet indeholde biometriske oplysninger - for eksempel fingeraftryk, electronisk s... -
Overvejelser om fremtiden
ForumindlægHej allesammen, Nu har jeg gået på HTX i tre år, og i dag har jeg fået mine årskarakterer samt en liste over de fag jeg skal op til eksamen i. Mine karakterer igennem disse tre år har været nogenlunde, men jeg synes godt jeg kunne have gjort det en del bedre, specielt i de første to år. Derudove... -
Råd søges
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået svar fra mine årsprøver dermed sagt har jeg fået 00 i skriftlig og 02 mundtligt. Jeg afslutter matematik på B næste år, jeg brænder virkelig for at blive bedre. Hvordan kan jeg rykke mig til et 4-7 tal? Evt. fif til at bruge min sommerferie på? -
Studier der ikke kræver højt snit
ForumindlægHej, er det rigtigt at man kan komme ind på KU uden et højt snit hvis man søger ind på: Matematik Kemi Fysik ? -
Variabelsammenhæng
ForumindlægSidder her og skal til Matematik eksamen imorgen og er kørt fast i disse to opgaver så ville høre om der er nogle som kan hjælpe mig med at løse mit problem ?! - Mange tak :) 11) Redegør for eksponentielle sammenhænge (y=b⋅a^x), herunder betydningen af a og b. Beskriv to ... -
Hjælp til aflevering... differentialligninger
ForumindlægHeeeej, jeg har rigtigt svært ved denne opgave, håber i kan hjælpe mig... -
Korteste afstand mellem punkt på cirklen
ForumindlægHej derude kan i hjælpe mig med denne opgave aner seriøst ikke hvad jeg skal gøre??? Beregn den korteste afstand mellem et punkt på cirklen med ligningen (2+2)^2+(y-3)^2=16 og linjen med ligningen y=2x-10. -
Triple Integral
ForumindlægHej, jeg har et problem. Jeg forstår ikke hvordan jeg skal anvende domænet R. Udregningerne af selve integralet kan jeg godt finde ud af. Det drejer sig om: -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
Hvilke gymnasier tilbyder Arabisk?
ForumindlægJeg leder efter gymnasier (STX) som underviser i Arabisk på B og A niveau. Helst som studieretningsfag, men ellers som valgfag. Har fundet to steder som udbyder det som fag til HF, men vil helst tage en STX. -
Uni
ForumindlægHejså, Mit spørgsmå er hvis man har dumpet mat A til årskarakter men har bestået til sommer eksamen og den uddanelse man har søgt ind kraver mat B så er der chance for at man kommer stadige ind? Håber jeg kan høre noget hurtige tilbage:)
