Matematik

Råd søges

27. juni 2019 af Yayla - Niveau: B-niveau
Hej allesammen
Jeg har lige fået svar fra mine årsprøver dermed sagt har jeg fået 00 i skriftlig og 02 mundtligt. Jeg afslutter matematik på B næste år, jeg brænder virkelig for at blive bedre. Hvordan kan jeg rykke mig til et 4-7 tal? Evt. fif til at bruge min sommerferie på?

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juni 2019 af Verittas (Slettet)

Frividen.dk har nogle rigtig gode undervisningsvideoer, som jeg helt klart kan anbefale!

Brugbart svar (0)

Svar #2
27. juni 2019 af PeterValberg

Læs eventuelt denne artikel < LINK >

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. juni 2019 af Dennis329324

Tjek "michael grankvist sørensen" "jim mclean" "hhx matematik" ud på youtube, helt fantastiske og meget jordnære eksempler og forklaringer fra matematik lærerne bag siderne. Det skal nok gå :) 


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. juni 2019 af ringstedLC

Det kommer jo også an på, hvorfor dine årsprøver er gået sådan. Hvis din indsats i matematik hen over året ellers har været bedre, skal du træne din prøveteknik, - overblik, forberedelse, repetition. Men hvis dine evner pt. ikke er større, må du afse mere tid til faget i 2. G og se at få lappet hullerne fra 1. G's pensum gerne her i sommerferien. Udover de andre forslag; der er masser af tråde med gode svar her på SP og ved at tjekke profilen og spørgsmålet, kan du nok finde dem, der vedrører dit pensum. Og husk: Der er ikke sommerferie på SP.


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. juni 2019 af Anders521

#0 Med hensyn til den skriftlige del kan du øve dig i at løse mindstekravsopgaver.


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. juni 2019 af Eksperimentalfysikeren

Der er en del, der får problemer i matematik i gymnasiet, fordi de af en eller anden grund ikke har fået lært de helt elementære ting i matematik. Er du sikker i at løse opgaver som:

A: Reducer udtrykket (4a+2b)(3a+3b)-(b-a)(2a-3b)

B: Løs ligningen 3x-5=2x-3

C: Udregn 5-2*3

D: Udregn (5-2)*3

Hvis du har problemer med nogen af dem, må du i gang med de helt basale dele af matematikken.


Skriv et svar til: Råd søges

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.