Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18081 til 18100 af 32822
-
chi2 test
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med nr. 1 i denne opgave? Tak på forhånd :) -
integrere
Forumindlæger der ikk nogen der gider hjælpe med at integrere denne her: 0,1*e^(-0,1x)Jeg kan ikk rigtig finde ud af det... -
Wronskideterminant
ForumindlægHej.Der er nogen som kan fortælle mig, om Wronskideterminant er en vektoroperator? Hvis ikke, hvad er den så? -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
Indenfor cirklens periferi
ForumindlægJeg er havnet i en uløselig stridvedr. det ellers simple geometriske fænomen: CIRKLENStriden går på hvad der menes med sætningen"..... halvvejs indenfor Storcirklens Periferi." Jeg mener at betegnelsen "indenfor cirklens periferi" vil kræve at et tænkt objekt skalvære i berøri... -
Hjælp til areal beregning
ForumindlægJeg har den her opgave som jeg har kigget rigtig længe på.. men kan simpelthen ikke finde frem til hvad jeg skal gøre. Opgaven er en vedhæftet fil -
Idiotformel!!
ForumindlægHeeeeeeeeJ...Nogen der kan hjælpe lidt? Jeg kan for det første ikk huske hvordan idiot-formlen lyder, og jeg kan sQ heller ikk huske hvad det r man bruger den til :| Nogen der kan hjælpe? -
Hjææælp. Maaath variabelsammenhænge
ForumindlægHej. Vi har fået en opgave for i varibelsammenhænge som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. '' Nielsen og Jensen vil køre om kap i biler på en lige motorvej, uden andre bilister. Nielsens bil kører 70km/t og Jensens bil kører 72 km/t. De aftaler at kører i 40 min. Men Nielsen kræver a... -
Opg. 5.050
ForumindlægeR der nogle der har lavet den opgave som vil hjælpe? -
Påstand
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaven samt begrundelse? an/am = an-m -
Prøve, hvad skal jeg øve på?
ForumindlægSkal have en prøve, som jeg handler om differential regning eller hvad vi har lært i år.Men hører asymptoter, grænseværdi og kontinuitet ind under det?For hvis, hvordan bruges de? Har en formelsamling, men ved ikke hvad jeg kan bruge kontinuert formlen og grænseværdier til?Det enste jeg har forb... -
lates og rotere et tegn
ForumindlægKan man i lates rotere et enkelt tegn???Det er fordi jeg ikke kan finde et tegn vi bruger til Y uafhængig med X tegnet er to lodrette streger med en vandret for neden.Kan kun fínde tegnet hvór det er to streger vandret og en lodret -
Lingninger
Forumindlæg. -
Hjælp til at omskrive udtryk til en potens af a!!!
Forumindlæg1. 7.rod a^5*a^92. (kvadratrod a*a)/(a^2)3. a^-1*3.rod a*kvadratrod a4. (6.rod a*3.rod a*kvadratrod a)^7 (a) Opgave 2 og 4 er en brøk. -
vektorregning
ForumindlægForklar hvordan man bestemmer en vektor AB, når 2 punkter o et koordinatsystem er kendt, tag udgangs punkt i : A= (0, 5) B= ( 4, 10) -
Hjælp: Skæringspunkter i et 3d rum
ForumindlægOpgaverne er fra MAT 3H.1087)En kugle har centrum i C(-10,9,-13). Radius = 12.Vis at planen med ligningen: 2x+y-2z=51er tangent til kuglen og bestem røringspunktets koordinater.Det er ikke svært at bevise tangenten, men hvordan finder jeg skæringspunktet koordinater?---------------Opg. 1084 B)En ... -
Hvad er forskellen?
ForumindlægHej. Jeg har spekuleret og researched meget på nettet om hvad HHX HTX STX Osv.. hvad alt det er. Kan virkelig ikke finde noget info.. Jeg kunne godt tænke mig en IT Videregående uddanelse efter Folkeskolen. Hvad hedder sådan noget? -
værdimængde
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal finde værdimængden for en funktion. Normalt plejer man da bare at finde nulpunkter og de højeste og laveste værdier i definitionsmængden og sætte ind i funktionen?I denne opgave er der kun én mulig x-værdi, og der står desuden at X tilhører R+. Betyder det, at defi... -
Hvilken karakter er bedst?
ForumindlægHvis man kigger på 2 eng. skr. eksamensopg. og den ene (på A niv.) har fået 10 og den anden (på B niveau) har fået 11, hvilken er så bedst? -
Differentialligninger
ForumindlægHej, jeg sidder og knokler med SRP, og er kørt fast i matematikdelen, jeg skal først forklare: - Hvordan ef differentialligning kan løses, og - Hvordan løsningen til en differentalligning kan præsenteres. Jeg er rimelig sikker på den første, men er meget i tvivl om nummer to. Jeg h...
