Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18081 til 18100 af 153151
-
Nogen der har læst denne
ForumindlægNogen der har læst Naja Marie Aids stjernehimmel som kan hjælpe mig til at lave en analyse af historien? -
Peter og ulven
ForumindlægHeey, er der nogen der kender historien on Peter og ulven? Kan de evt. give mig et kort resumé? :) Hehe. -
Hjælp til udtryk
ForumindlægHvordan siger man: Hun åbner sig mere og mere op igennem historien Forsøg: Sie öffnet sich immer mehr durch die Geschichte. -
resume
Forumindlægnogen som kan hjælpe med at skrive en resume? historien hedder solestrålen af Juliane Preisler -
Hvad er det budskab??
ForumindlægHej! Jeg har dansk eksamen, og jeg sidder lige nu med en novelle.... Jeg har et punkt hvor jeg skal skrive hvad budskabet er i min historie, men problemet er.... HVAD ER ET BUDSKAB???? :) på forhånd Tak! -
En kærlighedshistorie!
ForumindlægSidder med en novelle fra novellesamling "vandmærket" - en kærlighedshistorie. jeg skal nok bruge en der kender til historie, for har et spørgsmål? - Altså, de nævner flere gange at hun er vegatar, men spiser altid sund og varm aftenmad? senere i historie nævner de at hun nu tager hul... -
hjælp til indledning...
ForumindlægJeg sidder og er igang med min Dansk/historieopgave i STX og har brug for hjælp til at skrive en indledning.. Har ikke selv nogen ideer. Jeg har valgt kun at skrive om historie og emnet er Reformationen og jeg koncentrere mig specielt om Martin Luther. Så hvis i har et forslag eller en ide til en... -
EPR ideer
Forumindlæghej jeg skal til at lave en EPR og jeg har valgt fagende Historie(B) og Religion (C). emnet jeg har valgt er om Palæstina og Israel konflikten. men jeg ved at det er et stort emne og jeg har indtil videre ikke nogen ideer til hvilken problemer jeg skal ind på. håber der er nogen der kan komme m... -
Enevælde i Danmark
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en historie opg. på 6-8 sider om et under emne til Enevælde i Danmark. Jeg har tænkt over Christian d. 7 og hans tid som konge. Men jeg tænkte på om i havde andre forslag, som var bedre eller hvad jeg evt. kunne skrive mere om under chr. 7 ? tak på forhånd :) -
eksamen idag?? dansk skriftlig fremstilling - fp9
ForumindlægAndre som har været til eksamen i dansk skriftlig fremstilling i dag? (9. klasse) Hvilken opgave valgte du, hvad skrev du om og hvordan tror du det gik? Jeg valgte den 4. opgave (Dittes dilemma - blogindlæg). Jeg skrev om en "egen" historie (havde været til fest og var kommet til at ... -
Er helt på bar bund! (mangler en god fantasi)
ForumindlægTja, håber lidt der er en eller anden, der kan hjælpe med mit lidt difuse spørgsmål. Jeg skal skrive en detektiv historie i engelsk! Den skal indeholde en masse forskellige elementer, der både kan være som en moderne krimi hisrotie eller en klassisk, men mit problem er egentlig at jeg... -
Eksamensprojekt på HF
ForumindlægKære alle, Jeg skal skrive eksamensprojekt på HF og jeg ved slet ikke hvilket emne eller fag det skal være. Jeg har bruge for jeres hjælp. Jeg har tænkt over samfundsfag og historie,men hvilket emne skal det være? Jeg ser frem til at høre fra jer snarest muligt. Tak på forhånd. -
Antal ord pr side?
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SSO og jeg har læst at kravet er 10-15 sider. Men hvor mange ord er en side. Nogle af mine sider er nede på 400 ord. Og det er med marging på 2 og 2. Mens andre er omkring de 500 ord. Er det ikke et bestemt tal som er standart for en side til sådan en opgave? Fordi jeg vi... -
Hjælp til SRP- Problemstillinger
ForumindlægHey, Vi skal snart skrive SRP og kan ikke komme på ideer til problemstillinge(r). Fagene er Engelsk A og Historie B og jeg skal skrive om palæstina konflikten. Emnet strækker sig fra ca. 1894-1948. Jeg skal især skrive om briternes ( Englands) rolle i palæstina. Evt. andre ideer modtages gerne! M... -
Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i dette at-forløb valgt røntgen som emnet til fagene fysik(b) og historie(a). Metoderne i faget fysik forstår jeg udmærket godt, men jeg kan ikke finde ud af den historiske del. Jeg ved simpelthen ikke hvilken teori/metoder, men kan bruge? Er der nogle, der har et forslag... -
haster !
Forumindlægjeg er gang med eksamensopgaven og er allerede gået i stå med problemformulering ? skal skrive i to fag:historie og samfundsfag udgangspunkt i kvindens rettigheder fra 1900 frem til idag . underspørgsmål om kvinder på arbejde : hvem kæmper, enkelsperson, fagbevægelse , kvindeorganisationer . og j... -
hjælp
Forumindlæglige nu er vi igang med at skrive en krimi i datid og så vil jeg bare spørge om jeg skal skrive: 1. jeg havde været 2. jeg har været husk det er en datid historie i forvejen. -
Romerrigets fald
ForumindlægHej!!jeg skal til at skrive historie opgave om romerriget. Jeg har valgt at fokusere på årsagerne til dets fald, men egentlig synes jeg at det er ret svært at skrive om,. Jeg har downloaded opgave som er blevet lagt ud på nettet, men den er til intet brug, da jeg synes der mangler lidt mere histo... -
Lidt problemer med novellen "To kilimeter" af Helle Helle
ForumindlægHej. Jeg har til opgave at analysere novellen "To kilometer" af Helle Helle. Det har jeg gjort nu, men er nu blevet lidt i tvivl om fortælleren Nogle der kender til novellen og kan svare på om dette citat er korrekt?: Fortællertypen er en eksplicit jeg-fortæller og igennem hele novellen... -
International handel / protektionisme
ForumindlægHey friends!!Jeg var syg i 2 uger da vi gennemgik denne del af pensum, så jeg håber I kan hjælpe mig med denne opgave! Det er en slags prøveeksamen, så det er rimeligt vigtigt!!Det drejer sig om International handel og protektionisme. Hvilke handelshindringer kan det enkelte land tage i anvendels...
