Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18101 til 18120 af 22746
-
Luftmodstand og kageform
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive rapport om luftmodstand og kageform. Jeg har kastet en kageform ud fra første sal og beregnet dens hastighed. Jeg skal udfra en graf med massen på x-aksen og hastighed på y-aksen, bestemme hvilken model der er mest egnet til at beskrive luftmodstanden. a) Luftmodstanden er ... -
Kastebevægelser og luftmodstand
ForumindlægJeg står og skal skrive om kastebevægelser og luftmodstand, jeg har de formler der nu er værd at udlede inden for kastebevægelser, nu vil jeg gerne udlede dem så de tager hensyn til luftmodstanden, hertil vil jeg specielt gerne udlede formlen for kastelængde, da den kunne være brugbar i min rapp... -
Stofmængde OH og beregning af OH
ForumindlægJeg har en kemi rapport for, men forstår ikke hvordan jeg skal udregne stofmængden af OH- i mine prøver. Efter dette skal [OH-] beregnes i mine prøver Under forsøget sker disse reaktioner Ca(OH)2(s) -> Ca2+(aq)+2OH-(aq) [Ca+2]*[OH-]2=K0(Ca(OH)2) (Ved ligevægt) H3O+(aq)+OH-(aq) -> 2H2O(I) ... -
SI-enheder - snorbølger
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive rapport om snorbølgelængder, men har ikke helt styr på mine resultater. Hvis jeg fx har en frekvens på 6,05 Hz og en bølgelængde på 45 cm (da v=fn*lambdan), får jeg 271. Hvilken enhed er dette tal, og hvordan får jeg det lavet om til m/s? Og desuden, kan det passe, at min... -
Nitratindhold i vandprøver, konklusion
ForumindlægHej. Jeg laver NV rapport ( 1.g), og har lavet et kemi forsøg, jeg kan bare ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal konkluderer ud fra mine målinger. Jeg målte nitratindhold i 3 vandprøver fra hhv. Limfjorden, udløbsvand og Østerå. I limfjorden var der 1, 6 mg /L. I udløbsvandet var der 0,7 mg /L ... -
matematik - lineær funktion!!
Forumindlæghej. jeg er i gang med en matematik rapport, og jeg er lidt i tvivl med den her opgave, den er således ud: Afbrænding af et fyrfadslys x = brændtid / min 0 5 10 15 20 25 30 35 40 y = masse / g 14,0 13,71 13,41 13,09 12,80 12,50 12,18 11,91 11,62 DATABEHANDLING • Forklar med ord... -
Kvantitativ overfor kvalitativ metode
ForumindlægHej alle. Ved godt der er mange tråde vedrørende hvad henholdsvis den kvantitative metode overfor den kvalitative metode forsøger at belyse, men ingen synes at besvare mit spørgsmål. Jeg har skrevet en AT rapport om Scientific Management/Taylorisme, hvor jeg har inddraget nogle motivationsteorie... -
Problemer med PDF-filer.
ForumindlægJeg har problemer med at konventere mine Latex-filer til PDF-filer. Bilederne kommer bl.a. aldrig med. Billedfilerne er i .eps-format. Jeg har kun succes med at konventere Latex --> DVI. Hvordan kan jeg få TeXnicCenter til at spytte et dejligt PDF-dokument ud af mine rapporter, så jeg også kan... -
hm, ligevægt.
ForumindlægFe^3+ + SCN^- <-----> FeSCN^2+. yes, jeg skal vurdere om den reaktion mod højre er endoterm eller exoterm.Vi har gjort det her vha. et forsøg, hvor vi har tilføjet varme, men problemet var at farverne var så ens at man ikke kunne se om den blev mørkere eller lysere.. så tænkt... -
Reaktionsbrøk og varme
ForumindlægHej. jeg er ved at skrive en rapport, er pludselig blevet i tvivl om noget. Jeg har en Reaktion: Fe3+(aq) + SCN-(aq) ↔ FeSCN2+(aq) + Q og ligevægtsbrøken er: [FeSCN2+] / ([Fe3+] * [SCN-]) = Kc Et af spørgsmålen er hvad der sker ved ligevægtsbrøken når der tilføres varme til reaktionen. Kc e... -
højregående, venstregående .. arrghhh
Forumindlægja, har en reaktion Fe^(3+) + SCN^(-) <---> FeSCN^(2+). jeg ved at reaktanterne er endoterme og produktet har (indre energi, eller med andre ord er exoterm... men jeg har lige et definitionsspørgsmål..Et spørgsmål til rapporten der sitlles på følgende måde: Er den højregående reaktoin... -
kontinuert funktion.. haster
ForumindlægJeg skal afleverer en matematik rapport på mandag og er helt lost.. håber noget kan hjælpe mig:-) Opgaven lyder: En kontiniert funktion springer ingen værdier over. Det er vigtigt at vi arbejder med de reele tal. Hvis vi fx arbejder med de rationale tal Q ville sætning 2 ike være rigtig. Så ville... -
Hjælp, det haster..
ForumindlægJeg skal afleverer en matematik rapport på mandag og er helt lost.. håber noget kan hjælpe mig:-) Opgaven lyder: En kontiniert funktion springer ingen værdier over. Det er vigtigt at vi arbejder med de reele tal. Hvis vi fx arbejder med de rationale tal Q ville sætning 2 ike være rigtig. Så ville... -
bestråling af frø baggrund
Forumindlæghej! jeg har en biologirapport for, som går ud på, at vi skulle lave et forsøg, hvor vi skulle se hvordan frø med forskellige doser af stråling ville vokse. I rapporten skal vi svare på, hvorfor det er relevant. Jeg har læst noget med at der bliver dannet nogle frie radikaler, som der vist også ... -
phosphat-salte
Forumindlægdet sidste jeg mangler af min rapport. nogle der kan hjælpe?. evt. med en hjemmeside? især spørgsmål 2 er problemet. på forhånd tak(: Der tales en del om at nitrat, bl.a. fra gødning på markerne, kan forurene vores drikkevand, da det kan trænge ned til grundvandet. Selvom der også gødes med pho... -
Titrering - stofmængde - mol
ForumindlægHejsa. Jeg har et lille problem med min kemi-rapport. Jeg fatter nada af spørgsmålet her, selvom jeg grundigt gennemgik det med min lærer... =S Men her er spørgsmålet: En stålbeholder på 50.0 L indeholder ren hydrogenchlorid på gasform ved trykket 621 kPa og stuetemperatur 20.0 celcius grader.... -
Saltvandstitrering
ForumindlægJeg sidder med en kemi rapport som skal sendes her i aften og har virkelig brug for noget hjælp med det sidste spørgsmål... Jeg har udregnet en masse tal: Stofmængden af sølvnitrat: 0,0007 mol Stofmænden af natriumchlorid: 0,0007 mol Massen af sølvnitrat i 0,70 ml vand: 0,040 g Ud fra disse... -
1.G NV feltarbejde - S.O.S.!
ForumindlægHej alle jer mennesker! Jeg skal snart op til NV-eksamen, faktisk trak jeg i dag mit emne - hvilket blev det sværeste emne af dem alle. Og lige præcis den jeg "glemte" at skrive en rapport på. Here we go: Er der nogen af jer der ligger inde med PH-målinger af jord fra løvskov, nålesko... -
vækst af sælkoloni
Forumindlæghej, har endnu en opgave, som jeg ikke rigtig kan se mig selv ud af. Om en sælkoloni med 150 sæler ved vi at væsktraten er 8% om året. lav en matematisk model i form af en ligning der angiver antallet af sæler N udtrykt ved antal år t beregn ved hjælp af en af de formler I har udledt... -
bogen "biologi på tværs"
Forumindlægjeg har en rapport for om iltsvind hvor vi skal finde grænseværdier for nitrat fosfat og ilt. Men kan ikke finde disse grænseværdier nogen steder, udover i en øvelsesvejledningen på nettet, hvor der står at teorien er fra "Biologi på tværs" s. 163-168. Er der nogen som har bogen og vil ...
