Søgning på: engelsk brev. Resultater: 18121 til 18140 af 25907
-
Spørgsmål ang. studietur :) xx
ForumindlægHey! Jeg skal på studietur næste år, men jeg har lige et par spørgesmål som jeg håber I kan svare på. Må man gerne gå i byen når man er på studietur? (jeg mener ikke hele tiden men efter man har haft undervisning) Hvis ja - skal lærere finde sted til det? Tak på forhånd x -
Both is/are
ForumindlægJeg bliver pludselig helt i tvivl om noget så simpelt som ental/flertal i følgende sammenhæng, da jeg simpelthen synes at det der forekommer mig at være det logisk rigtige lyder forkert i mine ører. Jeg er klar over at hvis vi taler om 2 huse der begge er gode vil det hedde: "Both ... -
påskeoprøret / easter rising
Forumindlægskal til at skrive opgave om det påskeoprøret i 1916 irland/england. nogen som har skrevet om det før? eller kender til nogle gode specifikke sider omhandlende emnet? ville være en stor hjælp, mange tak :) -
Tysk - eksamen !!!
ForumindlægJeg frygter virkelig at komme op i tysk her i 2.g, fordi jeg er ikke så god til tysk !.. Har I nogle gode råd til, hvordan man bliver bedre til tysk både skriftlig og mundtlig?? Hvordan gik jeres Tysk-eksamen - Var det meget slemt? -
Supplering - Medicin
ForumindlægJeg er begyndt at overveje hvilken videregående uddannelse, jeg skal tage efter 3.g. Udfordringen ligger i, at jeg nu har fået en stor interesse for de naturvidenskabelig uddannelser, men har en sprolige linje med mat b - biologi c - fysisk c - natugeografi c. Dette vil altså betyde at jeg skal s... -
SRP
ForumindlægHej, Er der nogle der kan komme med foreslag til emner i SRP under fagkombinationen Matematik og historie.. -
oversættelse??
ForumindlægHvordan ville man skrive "Derfor stiger antallet af indvandrere" på spansk? Det eneste der egentlig driller ved den sætning er ordet 'stiger', og jeg kan ikke slå det op i min ordbog uden at der er tale om en stige. Håber i kan hjælp :) -
Åndernes hus- hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej! Skal om ikke så mange dage lave et oplæg i dansk om romanen åndernes hus.. Da jeg ikke kan nå at læse hele bogen færdig, vil jeg gerne vide om der er nogle der kan sige mig om der er de store forskelle fra filmen?? Har nemlig set filmen masser af gange, og har tænkt at lave oplæget ud fra d... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
They're lethal, unfeeling - and no one can touch them
ForumindlægEr der nogle der kender noget til denne tekst? Det handler om vold .. -
Apostrof-ejefald
ForumindlægHej, jeg sidder og laver eksamensopgave, og skal kommentere på noget grammatik, heruden brugen af 's. Nu er jeg så kommet i tvivl; jeg har en grammatikbog, hvori der står, at apostrof-ejefald bruges ved personer, tidsbestemmelser og målbestemmelser. Men... der er ingen eksempler. Pers... -
oversættelse
Forumindlæghej er der en der kan kigge det igennem om det oversat korrekt. Synes nemlig det var ret svært. Takket være de mellemstatlige landeveje og væksten i det solrige Syden, bor der et meget stort antal amerikanere inden for en dags kørsel af Great Mountains Nationalpark. Faktisk var der i 1993... -
rettelse af grammatik sætninger.
Forumindlæghej alle samen. er der nogle der er intersseret i at hjælpe lidt med at rette disse sætning igennem. + er der noglede kender en hjemme side eller 2 hvor man kan øve sig i grammatik i englsk. På forhånd tak. 1B 1) I am Danish. 2) Mary is English. 3) My father and mother are Danes. 4) Mary and P... -
hjæææælp
ForumindlægHvad er dette? Evand? Etilført? Tilført energi? Nyttigtgjort energi? atomkraft?? fastlandsklima og kystlandsklima`? -
Essay
ForumindlægHvad er et essay? Hvad er essays karakteristika? Har i nogle essays som jeg måske kunne læse? vil gerne have inspiration?? -
Talepapir - læs indledning
ForumindlægMin indledning for talepapiret: - Jeg vil først fortælle om atombomben og processen, fission, som foregår i atombomben, da jeg synes det er vigtigt at få på plads hvad der egentlig sker i bomben, da hele dramaet ”Copenhagen” jo handler om atombombens ”opdagelse”. - Derefter vil jeg diskutere hvor... -
Kan jeg komme ind på jura??
ForumindlægHej alle Jeg har lige fået min årskarakter og den ligger desværre på 6,8, jeg har regnet ud hvad jeg regner at få til eksamen osv. og kommer op op et slutgennemsnit på de ca 7,5- 7,7. Problemet er bare at jeg vildt gerne(ekstremt) vil studere jura på KU. Jeg ved godt at adgangskvotienten er på... -
Gramatisk korrekt
ForumindlægHvad for en oversættelse er den rigtige? Tiderne er blevet vanskelige. 1) The times has become difficult. 2) The times have become difficult. 3) Times has become difficult. Tiden er jo en utællelig mængde? Derfor uden den bestemte artikel? 4) Times have become difficlut. -
Ovids forvandlinger
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i old og var ikke tilstede da vi gennemgik ovids forvandlinger. Jeg har selvfølgelig læst, men kunne godt bruge lidt hjælp. Evt noter omkring dem eller andre guldkorn. Det er førstesang vi har beskæftiget os med. Om skabelsen og giganterne. Tak. -
Perspektivering til klimaændringer
Forumindlæghej. Jer der har om klimaændringer, hvad har i perspektiveret til?
