Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 18121 til 18140 af 23766
-
HJÆÆLP!! HASTER!!!
ForumindlægHej,, Jeg har i fysik-kemi lavet et forsøg kaldes '' vi undersøger udångsluften''. Vi star tede med at tage en pose , og opbrugte alt det rene luft der er dernede. Man da vi stak ind bændende træpind ned i posen slukkede den. 1) Det jeg ikke forstår er hvorfor den slukkede?? HÅ... -
Lyntjek af aflevering
ForumindlægHejsa, har lavet en aflevering om energi og ellære, som jeg godt lige vil have tjekket igennem i tilfælde af at jeg måske har misforstået opgaverne eller sådan noget. Det drejer sig specielt om opgave 1b og 3b. Se vedhæftet fil for .docx hvis du ikke har det nye word så prøv det her link: dl.d... -
Figurer o. lign.
ForumindlægHej. jeg vil bare høre om der er nogen, som kan fortælle mig, hvor grænsen går for brug af figurer og andre illustrationer i studieretningsprojektet. Jeg skriver om elektromagnetisme i fysik og historie, så der er ikke tale om flotte solnedgange eller noget i den stil, men små figurer som f.eks... -
kilder i historie - er det nødvendigt?
ForumindlægHey. Jeg skriver i fysik og historie om raketter, hvor jeg i historie skriver om Cubakrisen. Til det vil jeg spørge om det er nødvendigt at inddrage kilder på den måde at man citerer dem? Jeg mener - jeg har bare skrevet i fodnoten at diskussionen er lavet ud fra de og de breve fra brevudveksl... -
Radioaktivitet og halveringstid!
ForumindlægHej med jer, Jeg har trukket et spørgsmål i fysik til eksamen, som jeg meget gerne vil have hjælp i - håber der er nogle kloge hoveder derude! Overemnet er Radioaktivitet, men jeg skal også komme ind på: Kernepartikler, henfaldstyper, aktivitet, halveringstid. Hvis der er nogle, der kunne hjælp... -
Varme (haster kind of)
ForumindlægOkay. Så jeg har lige trukket mit emne til min mundtlige eksamen i fysik og jeg har 24 timers forberedelse. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an... Det er ærligt talt en af de sidste emner jeg ville trække :) Varme Stikord: Temperatur, energiformer, effekt, varmekapacitet. ... -
LASER ö hjjjælp det haster :(
ForumindlægHej allesammen Jeg er igang med min fysik opgave, - hvor den ene opgave siger : Figuren viser et energiniveau diagram med grundtilstanden og de relevante exciterede tilstande for en gas i en laser. a) bestem bølgelængden af den udsendte laserstråling. hvordan gør jeg - også selvom figuren d... -
Bevægelse i jordens tyngdefelt - nær jordoverfladen som eksempel
ForumindlægHej. Til fysik B eksamen skal jeg redegøre for bevægelse i jordens tyngdefelt - nær jordoverfladen som eksempel. Er det mest relevant at redegøre for et boldkast og så tage vandret og lodret bevægelse. Eller skal det hellere være bevægelse af en bil? Det er under emnet Kræfter, hvor jeg har... -
Lodret hastighed
ForumindlægHej har et spørgsmål angåenden fysik. Jeg fået det her spørgsmål stillet? Hvad skal den lodrette hastighed i afsættet mindst være, for at det er muligt at komme over sumpen? Jeg har en acceleration, tid og strækning, men kan ikke finde ud af hvilken formel jeg skal bruge for at beregne de... -
Joules lov og højspænding
ForumindlægHej i fysik udledte min lærer formlen for joules 1. lov hvilket jeg godt forstår men så begyndte hand at sige noget om at sådan kan man se at man sænker det ved højspænding. - Kan i tænkte jer til hvad sammenhængen mellem højspænding og joules lov er? -
Projekt om overskudsvarme
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig årsprøve i AT. Jeg har tænkt mig at fortælle om overskudsvarme. Mine fag er Matematik og fysik. Jeg ved bare ikke lige hvor jeg skal begynde. Har tænkt mig at tage udgangspunkt i apples kommende datacenter, for at finde ud af hvor meget overskudsvarme deres anlæg prod... -
Aftagende eksponentiel regression med Excel
ForumindlægDette er egentlig fysik, men passer lige så godt på matematik. Vi har om radioaktivt henfald og skal lave en aftagende eksponentiel regression/tendenslinje med Excel og kan ikke få programmet til at gøre det, plejer ellers aldrig at have problemer. Er der nogen der ved om det er muligt at løse de... -
Lommeregner.
ForumindlægHej. Jeg skal regne noget fysik ud på min TI-89, og den vil simpelthen ikke fungere. Jeg skal regne: Ø = tan^-1(55cm/132cm) Og det bliver ved med at give 0,39 grader, selvom jeg ved at det skal give omkring 22 grader. Kan det have noget med lommeregnerens indstilling at gøre? -
Hjælp elektrokemi/batteri
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere studieretningsopgaven omhandlende batterier i fagene fysik og kemi... Men da vores lærere er meget dårlige til at fortælle os hvordan vores opgave skal se ud, vil jeg spørge om der er nogen her der måske har nogle gode råd/tips eller gode hjemmesider jeg kan besøge.. ... -
Hjælp batteri
ForumindlægHej, jeg skal snart aflevere studieretningsopgaven omhandlende batterier i fagene fysik og kemi... Men da vores lærere er meget dårlige til at fortælle os hvordan vores opgave skal se ud, vil jeg spørge om der er nogen her der måske har nogle gode råd/tips eller gode hjemmesider jeg kan besøge.. ... -
Snorkræfter: luftpudebænk, N2
ForumindlægHej. Har et spørgsmål til en opg. vedrørende Newtons 2. lov. Se http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/mekanik_webmappe/mekanik_3.htm ved overskriften "Snorkræfter: luftpudebænk" Jeg forstår ikke ligning MEK(3.12). Altså hvorfor er Fres=m2*a=m2*g-Fs? Hvorfor er den ikke bare m2*g? -
Hjælpe til at finde litteratur!
ForumindlægHey... Jeg er igang med at lave mit studieretningsprojekt, som handler om Opdrift på et skib, og flydestabilitet, indenfor fagene Fysik A og Matematik A. Jeg har store problemer med at finde noget litteratur omkring flydestabilitet, og ville høre om der er nogen, som kan hjælpe mig lidt. -
Temperaturændring!
ForumindlægJeg er ked af at sidde med det så sent men jeg kan ikke forstå mine resultater ... Opg er vedhæftet.. Spørgsmål 12: Hvis jeg udregner temp-ændringen ud fra de to ligninger burde resultatet vel ligne hinanden? Eller hvordan? Det ene giver 8.84 den næste giver 88,4.. Kommaet er jo bare rykket... -
Brintsamfundet
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive om brintsamfundet i fagene historie og fysik. Dette emne er meget stort og ville egentlig høre, om der var nogen, der havde gode idéer til, hvad jeg skulle inddrage? Hvis nogen evt. kender hjemmesider eller gode bøger, som er skrevet om dette emne, vil jeg gerne have ... -
alfa-henfald?
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder med en fysik opgave, som jeg ikke rigitg kan finde ud af. Håber I kan hjælpe mig Opgaven lyder sådan: Kvanefjeldet ved Narssaq i Grøndlad indeholder urabmalm. Naturligt forekommende uran består af 99,3% U-238 og U-235. Begge isotoper er a-aktive. Opskriv reaktio...
