Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18141 til 18160 af 20688
-
Gør Rede for
Forumindlæghej jeg har prøvet at læse op til de spørgsmål der kan stilles til fysik B om elektricitet. jeg har forstået emnet osv. men jeg går i står når jeg skal svare på eksamensspørgsmålene de ser sådan ud: gør rede for hvad der menes med resistans af en tråd hvad der menes med en elektromotorisk kraft o... -
Hjælp til at finde P i afstandskvadratloven.
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i fysik og kan komme op i et forsøg om betas afbøjning i et magnetfelt. I forsøget skal jeg foruden at bevise lillefinger-reglen også undersøge om min resultater passer til afstandskvadratloven ( I = P / 4 * pie * r^2 ). Hvordan finder jeg P? Jeg har set i et oplæg at P... -
Forskel på SI-enhed og fysisk enhed?
ForumindlægHej. Sidder lige og læser op til fysik eksamen B-niveau. og jeg studsede lidt over et spørgsmål: Hvad er en fysisk enhed? hvad er en SI-enhed, og hvad er SI-enhederne for længde, tid, masse og temperatur? Jeg har svaret at den fysiske enhed betegner den fysiske størrelse, samt SI-enhederne for: ... -
Kinda Lost :s
ForumindlægHej med jer! :) Jeg sidder i den uheldige situation, at jeg har glemt nogle kræfter i fysik. Jeg har fået til opgave, at indtegne de kræfter, som et højhastighedstog bliver påvirket af, når det gennemkører en kurve, som har en krumningsradius på 4 km, og togets fart er 350 km/t. Hvis i bare ka... -
Forbrænding
ForumindlægJeg skal i denne her uge op i fysik og kemi eksamen. Jeg er igang med at finde forsøg til emnerne. Jeg ved at i en ydre forbrænding er der en grundsætning: brændbart materiale + ilt => vand + kuldioxid Forsøget går ud på at man skal fyld et cylinderglas med oxygen derefter lukker man det med e... -
Jeg har brug for hjælp!
ForumindlægHej, jeg har trukket (24 timers forberedelse) kvantefysik og Bohrs atommodel. Vi har ikke rigtig haft noget om kvantefysik i skolen, da min lære ikke er sikker i det... Spørgsmålet lydder: Præsenter Bohrs atommodel. Hvad er emission. Forklar absorption og kvantisering af lysets energi. Præsen... -
beregn temperaturen
ForumindlægHej har virkelig brug for hjælp ang. denne fysik opgave. Har løst opgave a En anden dag overføres energien 183 GJ som varme til vandet i solvarmeanlægget. Af denne energi bliver kun 45 GJ afsat til Marstal by. Den overskydende energi oplagres i en stor vandtank. Denne tank indeholder 10.000 m^... -
HJÆLP
Forumindlægeftersigene undersøgte den italienske fysiker galileo galilei hvordan ting falder ved at smide ting ud fra det skæve tårn i pisa. tårnet er 56 meter højt a. hvad er den potentielle energi af en kanonkugle på 10 kg i toppen af tårnet? b) hvvad er den kinetiske enerige inden den rammer jorden? c) h... -
Newtons 1. lov
ForumindlægDet her kan måske godt være et dumt spørgsmål, men forstår ikke helt hvordan det kan forklares. Hvis Newtons 1. lov siger at den resulterende kraft for en vandraket er 0, så er den ikke i bevægelse (altså hvor raketten stadig ikke er affyret), hvordan kan man så forklare at når man pumper lu... -
Forsøg til det periodiske system
ForumindlægJeg skal snart op til fysik eksamen i 9 klasse, og jeg er igang med at finde ud af hvad jeg vil sige og hvilke forsøg jeg vil lave. Men jeg er nu stødt på det periodiske system og jeg ved ikke hvilke forsøg jeg vil lave. Så jeg har brug for et helst to forsøg som jeg kan lave hvis jeg trækker det... -
Snells lov og Lineær linje (eksamen i morgen)
ForumindlægHej. Jeg står og skal op i mundtlig fysik i morgen. mit emne er optik - Spejling og brydning. Jeg tror at jeg nogenlunde har styr på det meste, dog mangler jeg en smule forståelse for sammenhængen mellem snels lov og den lineær linje. Det er noget med at man kan finde brydningsindekset for et me... -
Bøger på A og B niveau på HTX?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal starte på HTX fra august måned, og vil meget gerne forberede mig, her i sommer, ved at læse nogle gode bøger, som de bruger. Er der nogen af jer, der kender gode MATEMATIK, FYSIK, KEMI og BIOLOGI BØGER, som bruges på HTX på A og B niveau? De skal helst være forståelige m... -
Bøger på A og B niveau på HTX?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal starte på HTX fra august måned, og vil meget gerne forberede mig, her i sommer, ved at læse nogle gode bøger, som de bruger. Er der nogen af jer, der kender gode MATEMATIK, FYSIK, KEMI og BIOLOGI BØGER, som bruges påHTX på A og B niveau? De skal helst være forståelige m... -
Er denne sætning iorden?
ForumindlægHej! Jeg skal snart op til FSA i fysik/kemi, og er nu i gang med at lave en disopsition af salte. Så vil bare spørge om dette her jeg har skrevet er okay, altså om det passer osv.: Salt er altid en kemisk forbindelse af 2 ting: ”Metal-ion + syrerest-ion”. Salt er ion-forbindelser &rAr... -
hjælp
Forumindlæghej alle sammen skal til eksamen i fysik og kemi. jeg er igang med at læse utrolig meget... Men spørgsmålet ere bare når jeg begynder med at kigge på forsøgene der skal jeg kunne forklare om hvorfor osv og hvad forsøget viser spørgsmålet hvordan forklar jeg at syrernes ledningsevne, jeg skal unde... -
Opstil matematisk udtryk?
ForumindlægEn gruppe fysikere leger med golfkugler. De lader dem falde fa forskellige højder, og tager tid på hvornår kuglen rammer jorden. De observere at der er en proportional sammenhæng mellem højden kuglen falder fra, og kvadratet på tiden målt i sek. proportionalitetsfaktoren er 4,9 m/s^2 indfør et p... -
Sammenhæng imellem effekt og effektivitet?
ForumindlægHej Jeg skal til STX eksamen i fysik imorgen hvor jeg skal snakke om effekt og vise et forsøg med effektivitet. Mit spørgsmål er bare om ordet ikke er det samme ord for samme begreb bare bøjet forskelligt. Jeg ved at effektivitet har noget med nyttevirkning at gøre men har en genstands effekt ogs... -
Bestået eller ikke Bestået??
Forumindlægjeg har været oppe i skriftlig fysik og det gik ikke så godt, jeg dumpede, jeg vil så bare spørge om faget er dumpet ??? for der er nogen fra min klasse der siger at man skal tage sin årskarakter og tage gennemsnittet af alle 3 karakterer, kan det passe. håber nogen kan lette mit hjerte, idet at ... -
Tvivl om min studieretning
ForumindlægHej. Sagen er den jeg overvejer at skifte studieretning efter grundforløbet. Jeg har lige nu linjen Engelsk A, Spansk A og samfundsfag B, men er tvivl om jeg gider have spansk alligevel. Så jeg har tænkt lidt på denne her linje: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Men Problemet er bare at m... -
Ioner i kalk
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig fysik eksamen på mandag (d. 20/6). Jeg er igang med at lave dispositioner, og er ved emnet "kunstgødning". Jeg har et forsøg, som jeg godt kunne tænke mig at lave til eksamen. Men jeg der er én ting jeg ikke er sikker på. Der står, at jeg skal hælde en opløs...
