Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 18161 til 18180 af 169995
-
Hjælp til diskussions opgave om USA som unipol?!
ForumindlægHej alle jer klog hoveder. Jeg sidder med en samfundsfags opgave på A niveau hvor jeg skal gå ind og diskutere dette: Diskuter i hvor høj grad USA har mulighed for at bevare sin status som unipol i det internationale system: Og komme ind på dette: 1. Kinas mulige fremtidige status og interna... -
Oversættelse(resten fra før)
ForumindlægHej.. Jeg har oversat en tekst fra dansk til engelsk, som jeg lagde ind her for lidt siden. Uheldigvis glemte jeg at vise jer resten af oversættelsen(som jeg heller ikke er sikker på om er rigtig oversat) jeg håber meget I kan & vil hjælpe :( - her er den sidste halvdel: Shell Livewire har f... -
erfaringer med cand.ling.merc
ForumindlægHej Overvejer at begynde på enten Handelshøjskolen i Århus eller KBH for at læse sprog og international erhvervskommunikation... Studiet lyder rigtig interessant, især fordi det er en blanding af sprog, kultur og økonomi og så at uddannelsen sigter mod erhvervslivet og er internationalt orientere... -
So1.2 synopsis hjælp!
ForumindlægHej jeg er i skrivende stund i gang med min synopsis til vores emne: Velfærdsstatens pres. Jeg er i tvivl om hvordan man skal lave en synopsis da jeg aldrig har lavet en før. Vores fag er samfundsfag, International økonomi og matematik og vores problemformulering lyder sådan: Der ønskes f... -
Markedsføringsøkonom uddannelse
ForumindlægHej Jeg skal starte på markedsføringsøkonom uddannelsen på mandag, og der til skal jeg bruge nogle bøger, så jeg vil høre om der er nogle der ligger inde med dem. der er tale om : International markedsføring og salg Principles and Practice of Marketing, af David Jobber Statistik i økonomisk pers... -
Har brug for inspiration til emnevalg i So3 forløb / DIO
ForumindlægHejsa, vi har So3 forløb i disse uger, og det individuelle område står for døren. Til det skal jeg bruge et specifikt emne, overemnet i år er "globalisering" med vores skoles underemne "rejsen". Jeg kombinere fagene Samtidshistorie og International økonomi og skal derfor hav... -
Valg af emne til So3 forløb / DIO - HHX
ForumindlægHejsa, vi har So3 forløb i disse uger, og det individuelle område står for døren. Til det skal jeg bruge et specifikt emne, overemnet i år er "globalisering" med vores skoles underemne "rejsen". Jeg kombinere fagene Samtidshistorie og International økonomi og skal derfor hav... -
Interest rate parity
ForumindlægHej, Jeg læser international økonomi, og arbejder i øjeblikket med interest rate parity. Jeg er meget i tvivl om, hvordan man korrekt isolerer de forskellige termer i ligningen: R = R* + (E^e-E/E) Hvis jeg nu gerne vil isolere E, er jeg nødsaget til at ophæve brøken på højre side af ligning... -
Spørgelsmål angående studieophold i udlandet.
ForumindlægHej. Jeg skal starte på Sygepleje uddannelse, i Aarhus, til vinterstart, februar, 2023 og glæder mig rigtig meget. Det er på Via University College, og de har en samarbejde mellem deres internationale partnere, både i Australien, Europa, Canada, Asien, Afrika og Skandinavien. Man kan tage på stu... -
fejlsætninger
ForumindlægNogen der ved hvor man kan finde ulavede eksamens opgaver til engelsk A. delprøve et vel at mærke. På forhånd tak fra vridsløse.. -
Antal eksaminer
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål angående antal eksaminer. Jeg går under den nye reform. I 1. g har jeg været oppe i 1 eksamen. Nu går jeg i 2. g og skal op i 1 eksamen. Desuden har jeg 5 A-niveau fag. Betyder det så, at jeg skal til 9 eksaminer i 3. g? Kan man komme op i 4 skriftlige A-fag og 2 mundt... -
PLAGIAT
ForumindlægHej, Hvis man til en skriftlig eksamen har brugt 3 linjer som ikke tilhøre en selv får man så plagiat? Jeg har selv skrevet 4 sider men lige de 3 linjer er taget. Er det noget med en opgaven skal være plagieret en hvis procent eller er det direkte plagiat ved en enkel sætning. -
optagelse
ForumindlægHej. Fik afvide I dag hvis man nu har høje karakterer og alligevel ikke er egnet kan man tage optagelses prøve.. Er det så en prøve man tar ligesom eksam ? Eller er det bare et møde, hvor man snakker med skolen ? Mvh forvirrende person.. -
Fysik (indre energi)
ForumindlægJeg har trukket til eksamen i dag, jeg har trukket indre energi, hvor mine stik ord er temperaturskalaer, faser, specifik smeltevarme, fordampning og varmefylde? - er der nogle som kan forklare mig nogenlunde hvad dette handler om, for jeg forstår ikke ret meget af det :-) håber virkelig på... -
Jura
ForumindlægHvis man dumper et fag på Jura studiet er man så tvunget til gå til eksamen i faget igen? Altså hvis man i et semester har fået 10 i et fag og 00 i et andet, er det så gennemsnittet der tæller eller er du tvunget til at gå det ene fag om som er dumpet? -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
Finanspolitik - Ekspansiv og Kontraktiv
ForumindlægHej Jeg er ret lost inden for emnet økonomi i samfundsfag... Er finansloven vedtaget i efteråret 2014 ekspansiv eller kontraktiv? Og hvorfor? Og hvad kunne eksempler på henholdsvis ekspansiv og kontraktiv finanspolitik være, og hvordan påvirker det de forskellige dele/sektorer i det økonomiske... -
Chef, hvilken uddannelse?
ForumindlægHej studieportalen. Går på 2.g på hhx, og jeg har en drøm om at blive chef. Hvilken uddannelse tror i vil egne sig bedst? Er interesseret i matematik og virksomhedsstyrelse. Har overvejet erhvervsøkonomi på cbs og økonomi på ku. Ville høre hvilken uddannelse der er god hvis man har en ambition o... -
Matematik bestået hvornår?
ForumindlægHej med jer. Jeg står i den kedelige situation at jeg er ikke er særlig god til matematik, hvilket også smitter af på mine karaktere i faget. Jeg har faget på A-niveau og har derfor lige været til skriftlig eksamen i det. Min egen vurdering af hvordan det gik er, at jeg tror det er ca. 50/50 om ... -
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ...
