Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 18161 til 18180 af 33718
-
bevis for sandsynlighedsregning, hf fællesfag
Forumindlæghejsa,jeg skal snart til eksamen i matematik på c-niveau på hf. jeg skal op i fuldt pensum, men kan ikke lige finde nogle beviser for sandsynlighedsregning :-/Nogen der kan hjælpe??På forhånd tak -
Reduktion igen
ForumindlægJeg har lige ENDNU et matematik spørgsmål, om reduktion Er følgende stykker reduceret rigtigt: 6x-3y-3x-2y = 3x-y ?? 6x-2*(4-x) = 7x-8 ?? Er dette stykke rigtigt: (-5)*(-3)-15 = 0 ?? -
Eksame søger hjælp
Forumindlæghej jeg er en fyr på 20 år , hedder abdi og bor i århus jeg har eksame her til juni, så søger en der kan hjælpe med matematik B kan kontaktes på tilf. 27180469 -
hadv indholder en "indledning" mat rapport
ForumindlægHejsa, jeg har lige skrevet matematik rapport. men der står i oplæget at jeg skal skrive en indledning/præsentation. havd skal sådan en indeholde??mvh kim -
Parabel
ForumindlægJeg er total lost i mit matematik. Kan ikke rigtig finde ud af min opgave om parabler. Spørgsmålet lyder, skriv parablens toppunkt. Hvordan er det lige man finder det? Håber der er nogen som kan finde ud af det, det ville være en stor hjælp da det haster lidt.. Tak! -
AT
ForumindlægHej folkens.. Er der nogen af jer derude, der har lavet opgaver om pesten i København i 1711 i matematik ? Det handler blandt andet om SIR-modellen .. HVis der er, vil jeg meget gerne se jeres opgave :) -
spørgsmål til mat.
ForumindlægHej skal op i mundtlig matematik, hvor vi gerne skulle perspektivere til dagligdagen, så vil høre om der er nogen situationer hvor man bruger andengradsligingen til at beskrive noget og ligeledes med vektorer. -
Kan man hæve?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg havde matematik på B sidste år, og har hævet det op på A-niveau. Tæller mine karakterer fra forrige år stadig? det frygter jeg nemlig. -
Så skal jeg til eksmaen i morgen tidligt
Forumindlægi et fag der hedder GBA. i en stor del af opgaven skal man matematikken bruges til løse opgaver... det er skr. prøve. er der nogle gode råd jeg kan tage med mig? -
Mathcad
ForumindlægEr der nogen har nogle gode skabeloner i mathcad til matematik på a,b og c niveau alt pensum :) helst a stof (Y) På forhånd tak :) -
Sin og cos
ForumindlægHej :-) Jeg har lige et spørgsmål til en opgave i matematik. Jeg er lidt itvivl om, hvordan man skal gøre. Det skal siges, at jeg skal lave opgaven i mathcad! Jeg har vedhæftet opgaven! Tak på forhånd! -
1/2 gange x
ForumindlægJeg plejer at være nogenlunde til matematik, men ligninger er slet ikke min stærke side. Hvis jeg ganger 1/2 (0,5) med x, får jeg så x/2? En halv x? -
arealet omvendt..
Forumindlægjeg ved hvordan man laver længden af siderne om til arealet af trekanten, så kan man jo også gøre det omvendt ..ja men hvordan gør man det?? Er der nogen som har tid til at svare på det..jeg har ikke haft matematik så længe..------------------------------------------------------------------------... -
eksempler på eksamensspørgsmål til mundtlig mat b
Forumindlægjeg læser matematik b som selvstuderende og kunne godt tænke mig nogle eksempler på, hvilke opgaver jeg kan risikere at få til den mundtlige eksamenpå forhånd takmio8230 -
Løsning af ulighed
ForumindlægFra bogen vejledende eksempler på eksamenensopgaver i matematik opg 3.046.Nogen der kan hjælpe mig med at løse uligheden:- (1/2)^2 – 6x – 16 ≤ 2x + 14På forhånd tak. -
Brøkregning
ForumindlægHej. Vi sidder og laver matematik aflevering, der er dog en opgave jeg er i tvivl om, det er brøkregning, dvs. 2 brøker der skal lægges sammen.. Brøken er vedhæftet som billede Tak for hjælpen på forhånd :) -
Bestemme længden af stængerne a, b og c og arealet af murværket på nordgavlen
ForumindlægGoddag, jeg har to matematik opgaver som jeg slet ikke kan forstå. Jeg har vedhæftet opgaven i en pdf fil. Håber der en venlig sjæl der kan hjælpe <3 -
Analytisk geometri
ForumindlægEr næsten færdig med matematik opgaverne for denne ferie, mangler kun denne opgave, som volder mig lidt problemer! m: y=-2x+7 Bestem en vektor parallel med linien... Hjælp!:) -------------------------------------------------------------------------------- -
Gamle eksamensopgaver 3.g
ForumindlægKan man downloade gamle eksamensopgaver et eller andet sted? så man kan regne nogen som forberedelse til fysik skriftlig. Hvis nogen har et link til gamle matematik eksamensopgaver ville det også være dejligt. -
Chi^2 - uafhængighedstest
ForumindlægHej alle. Vi skal til prøve i matematik i morgen og har noget besvær med at få værdier ud af Ti. Spørgsmålet er så hvordan får man p-værdi og chi^2 værdi ud af Ti, hvordan plotter man det ind? Hjææælp....
