Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 18201 til 18220 af 47925
-
AT-talepapiret??
ForumindlægHej, AT min emne handler om positivisme(filosofi) og relativitetsteori(fysik). jeg arbejder med mit talepapir og er nået til den sidste punkt: 7) Afslutning med forslag til emner til dialog, eksempelvis konsekvenser, metodeproblemer, perspektiver. kan I hjælpe mig med at forklare mig hvad &qu... -
Hjælp med problemstilling og arbejdsspørgsmål
ForumindlægOkay, vi skal lave en skriftlig projekt, men jeg kan overhovet ikke skrive en problemstilling. Alle dem jeg laver lyder som en arbejdsspøregsmål. Jeg håber at i kan hjælpe mig med at lave en problemstilling og nogle arbejdsspørgsmål, fordi jeg overhovet ikke kan. Info: Vi har om alkohol.... -
Optagelsesprøve STX
Forumindlæghej alle sammen jeg har fået et brev hvor der står at jeg skal tage en Optagelsesprøve STX og blive vurderet i fagene Dansk, Engelsk, Matematik og kemi/fysik samt tale med en studievejleder . problemet er at jeg ikke ved hvordan det går til, at det er en mundtlige prøve eller skriftlige prøve, e... -
Et nemt og uddybende svar til -Hvad er sæbe?-
ForumindlægHej Jeg er i gang med en aflevering, og har brug for hjælp til spørgsmålet Hvad er sæbe? Jeg synes ikke vores guidance har været særlig god, og jeg har brug for en let forståelig/uddybende forklaring på hvad sæbe er. Det er m.h.t. sammenstødet mellem fedtsyre og en base. Har bare lidt problem... -
Hjælp, mangler et godt emne til AT!
ForumindlægMit AT emne er Kommunikation Har brug for hjælp, til at vælge fag og sag A - Niveau: Historie, Dansk, Spansk, matematik B - Niveau: Religion, fysik, kemi, engelsk C- Niveau: Samfundsfag, Biologi, idræt, oldtid Håber i kan hjælpe -
Bestået eller ikke bestået
ForumindlægHejsa...Vi har diskuteret en del efterhånden, om hvorvidt det er muligt at bestå en studentereksamen med eksamenssnit på under 6.Lad os antage at vi har de to søjler, x og y.x er årskaraktererne, mens y er eksamen.Jeg er så klar over, at man tager gennemsnittet af de to.Men er det dermed muligt a... -
Antal af eksamener.
ForumindlægJeg går i 4.g og er derfor den aller sidste af slagens på den gamle reform. Jeg har pt. været til 7/8 eksamener. 1 i 1.g, 3 i 2.g og 4 (+1 sso) i 3.g Jeg var til matematik eksamen b skriftlig i 2.g. Tæller den med i samlede antal eksamener, når jeg også har haft det på a-niveau i 3.g? Jeg ved d... -
Hjælp!please en dag vil jeg hjælpe dig.:D
Forumindlægjeg har snart eksam, og jeg vil genre vide om der er noget som kan hjælpe mig. Det er mundligt og praktisk eksamination. dvs. at vi skal fremlægge det mundgligt og viser forsøg som har noget med emnet at gøre. hvor kan jeg forberede mig og evt. oplysninger, og lave og vise forsøg. er der noge... -
faglige metoder
ForumindlægHej alle i kloge hoveder! Jeg står i den (u)heldige situation, at jeg skal op i DIO på onsdag d. 15. december. Jeg er nu begyndt at forberede mig og til det har vi fået nogle papirer, hvor der står hvad de vil høre om. Det jeg så har svært ved er det med de faglige metoder. Jeg havde fagene engel... -
Jeg vil gerne lære fyisk.
ForumindlægHej. Jeg har en indlæringsvanskelighed, som gør, at jeg jeg har svært ved at lære matematik og naturfag. I de mindste klasser kunne jeg ikke forstå en brille af hvad læren forklarede for os i matematiktimmerne, jeg var meget langt bagude og derfor endte det med, at jeg ikke var med i matemat... -
FSA retstavning og læsning, maj 2014
ForumindlægHvordan gik jeres eksamen i dag? -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
Den rigtige studioretning ??
ForumindlægHejj allesammen, Jeg er en pige, er 16 år gammel og lige begyndt på gymnasium. Da jeg gerne vil være læge, har jeg valgt den naturvidenskabelige studieretning med Mat. A, Kemi B & Biologi A. Men er lige pludselig blevet i tvivl om, at det måske var den forkerte retning , jeg har valgt for at ... -
Tryk og slanger
ForumindlægMin lærer viste mig engang, hvordan jeg kunne fjerne vand fra et lille vandbassin under et forsøg. Problemet er, at jeg ikke kan huske, hvorda er præsic gjorde. Jeg håber derfor at der er nogen som kan genkende tricket og forklarer mig, hvad der sker. Han tog en forholdsvis kort slange (omrking 6... -
Københavnerfortolkningen
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave en AT-synopsis i 2.G, som er træning til 3.G. Jeg analyserer dokumentaren (Københavnerfortolkningen), og ser på de fysiske synspunkter i filmen. Men jeg kunne godt bruge lidt idéer til at udfærdige min problemformulerings underspørgsmål, da den mangler noget an... -
Relativitetsteoriens filosofiske aspekter
ForumindlægHej jeg skal skrive AT om Einsteins relativitetsteori (fysik) sammen med filosofi. Jeg har dog svært ved, at finde nogle filosoffer eller noget lign. om emnet, har tænkt på Kants anskuelsesformer "rykkes" altså begrebet rum bliver ligepludselig afhængig af tiden om omvendt, men det er j... -
2-årig Hf - Idræt?
ForumindlægHejsa! Jeg starter på Hf nu til august. Jeg kommer fra 1. g, og spørger derfor angående idrætsundervisningen, da jeg har afsluttet/afslutter fysik, matematik, musik og samfundsfag nu. Tager man et kig på denne link; http://www.detfri.dk/om_skolen/vaerdier/studie_ordensregler/#idraet_paa_det_fr... -
Perfekt AT-synopsis?
ForumindlægJeg hører fra mange at det ikke gøre noget hvis ens synopsis ikke er helt perfekt fordi det er allligevel fremlæggelsen og metoderne som er vigtigst, er det rigtigt? Fordi jeg sidder og laver min synopsis nu og jeg synes det er så tarvligt at man skal analysere aaaalt sin materiale nu når man h... -
HF!
ForumindlægHej alle Jeg vil gerne vide og HF som er på to år er det samme som STX ? Altså når man skal op til eksammerne er det så kun nogle der bliver trukket af ministeriet som man skal op i eller skal man op i alle eksamerne ? Eller hvordan er det lige præcis ? Tusind tak på forhånd !
