Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 18201 til 18220 af 31467
  • Spg. om karakter

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der ved hvad karakteren blir i matematik hvis man har fået 03 i 2.g og 5 i 3.g altså ved godt karakteren for 2.g tæller 1/3 og karakteren for 3.g tæller 2/3 Men hvad bliver den endelige karakter. hvad runder man af til???
  • Faktorer

    Forumindlæg
    hej alle. sidder lige og laver en matematik-opgave i Faktor-bogen,. jeg forstår bare ikk hva "faktorer" er for noget, men jeg ved hva "led" er. håber nogle kan hjælpe:)
  • Matematikrapport

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en matematikrapport, men da jeg ikke er så specifikt god til faget, ønsker jeg hjælp fra matematik-hajerne derude.... Hvis I gider, kan jeg bare sende min email, så jeg kan få vedhæftet den :) / AA KURD
  • Faktorisering af polynomier

    Forumindlæg
    Hejsa :) jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal faktorisere disse to polynomier: f(x) = 3 x^2 + 6x - 24 g(x) = x^2 - 4 Er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe lidt her? :)
  • andengradsuligheder

    Forumindlæg
    jeg skal i mundtlig årsprøve 1.g matematik A niveau gøre rede for løsning af andengradsuligheder, gerne udfra nedestående eksempel: 2x^2 + 2x - 4 < 0 nogen der kan hjælpe?
  • hjælp til næste år

    Forumindlæg
    Søger en der er interesseret i at hjælpe mig med matematik på b til næste år, over msn eller rl, alt hjælper! Jeg kommer fra Odense selvf skal dette ikke være gratis og vi kan sammen finde en rimelig pris :-) ved ikke om dette skal postes i andre eller her, så bid ikke hovedet af mig :-S
  • vektorer plzz plzz hjælp

    Forumindlæg
    plzzz hjælp mig med min matematik kan ikke finde ud af det!!! opgaven I et koordinatsystem er der givet to vektorer: A := (3.4) :: B(-5.1) bestem koordinatsttet til punktet c, AC: [[4][6]] b) Bestem arealet af ABC Bestem Projoktionen Af AB PÅ AC
  • hjælp.. - ligninger?!

    Forumindlæg
    hej .. jeg har brug for hjælp til nogle matematik stykke?! 1. løs ligningen 2(3x-1)=4x+8 2. løs andengradsligningen x^2+x-30=0 gerne gør det nemt og simpelt! håber i vil hjælpe mig... på forhånd tak!
  • regnerregler

    Forumindlæg
    når et matematik stykke står således: 4a +(2c - 3b) - 3a(4c + 2b) + 2a - (3c - 4b) skal man så gange 4a ind i den 1. parantes, 3a ind i den 2. parantes og 2a ind i den 3. parantes right?
  • Division? Hjælp.

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for at lære at dividere igen. Jeg har ikke fulgt med i skolen på det tidspunkt hvor vi lærte division. Så kan i lære mig det, på en børnevenlig måde? Det kunne være skønt. :-) Jeg har meget svært med matematik.
  • FIND VÆKSTRATEN (:

    Forumindlæg
    Hejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556
  • Lektiehjælp søges.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg søger en som kan lærer fra sig i matematik. Jeg går i gym og har mat på A niveau. Jeg bor i midt jylland, så det vil være en fordel hvis du boede i nærheden. Det drejer sig om undervisning én gang om ugen. -Håber at hører fra dig.
  • 10.klasse - råd

    Forumindlæg
    Lærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det?
  • Rødder og potenser

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal forklare denne formel i matematik: √(s&a^r=)a_s^r. Ved ikke, hvordan jeg skal forklare det til min klasse i morgen, håber der er nogle herinde der kan forklare med gode ord. På forhånd tak.
  • FIND VÆKSTRATEN

    Forumindlæg
    Hejsa, har matematik for, som jeg er gået helt kold overfor.. det lyder således: løs ligningen: 2.384.185=400.000*a8 start med at divider med 400.000 på venstre side, giver ca. 556
  • hvordan omskriver jeg disse til potenser?

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg sidder her med en aflevering i matematik. Jeg mangler sidste opgave men kan simpelthen ikke finde ud af det. Håber i kan hjælpe mig på vej :). Jeg har vidst nok fattet den første men ikke de andre. :) På forhånd tak! Potenserne er vedhæftet :)
  • Lektie hjælp

    Forumindlæg
    Hej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard
  • Tabel?

    Forumindlæg
    føler mig lidt dum over det her spørgsmål, menmen spørger alligevel. i min matematik aflevering står der i en opgave at jeg skal lave en tabel over nogle priser, men jeg er ikke helt med på hvad en tabel er. nogen der kan difinere det for mig ? (:
  • Lineær programmering

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder med en matematik emneopgave om lineær programmering og der er et spørgsmål, som volder mig problemer. 1) Beskriv kort hvad en funktion i to variabler er. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal svare på det. Nogen som kan hjælpe Tak på forhånd:D
  • Brug af Excel i Chi-i-anden test??

    Forumindlæg
    Hej! Nogen, der kan hjælpe med opgave 2? Jeg har ingen idé, hvad jeg skal, og hvordan jeg skal løse opgaven. Jeg har aldrig været skarp til Excel, og nu skal jeg bruge det i en matematik opgave. Selve opgaven i Word-programmet er vedhæftet.