Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 18221 til 18240 af 33718
-
sin og cos!
ForumindlægJeg skal til skriftlig årsprøve i matematik på mandag. NU har jeg så fundet alle min dejlige notater frem, MEN cosinus og sinus relationerne? Nogle der evt lige kan risse det vigtigeste op for mig!? -
Maxwell's hastighedsfordeling
ForumindlægHej. Jeg skal have noget kemi og matematik bladet sammen. Er der nogen som har nogen ideer til hvordan man kan få noget kemi ind i sammenhængen med maxwell's hastighedsfordeling eller undvigelseshastigheden? -
Hjælp til bevis
ForumindlægHej. Er der nogen, der har beviset for at l a x b l er arealet af et paralellogram? Håber I kan hjælpe, for ville gerne bruge det til matematik mundtlig eksamen. -
HJÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHeej. jeg skal til eksame i matematik :S Jeg har et spørgsmål, hvor man skal forklare sammenhængen mellem stamfunktioner og arealer ? Hvordan skal jeg gøre det ? og dernæst skal jeg fortælle om anvendelsee af bestemte integraler -
Løsning på trigonometriske ligninger
ForumindlægHej Jeg skal til mundlig matematik, og har fået stillet spørgsmålet hvordan man løser trigonometriske ligninger.? Hvis nogen har nogle noter eller forklaringer på hvordan man løser trigonometriske ligninger er alle svar velkommen... -
stikprøver
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal snart op i mundligt matematik.(Som så mange andre nok os skal :-) ) Jeg går helt i stå når det kommer til emnet stikprøver. Er der nogen der kan hjælpe mig med betydningen af K(n,r)? -
Funktioner
ForumindlægHej jeg skal op i matematik.. Og min lærer opgivet emne "funktioner". Men jeg kan ike rigtig forstå det..Så jeg ville lige spørger om der var nogen der havde noter om emenet.På forhånd tak..... :) -
Eksamen HTX Mat. B
ForumindlægHey !Var nogen af jer op til eksamen skriftligt i matematik B på HTX d. 31/05-2006?Hvis nogen af jer var, synes I så nogle af opgaverne var svære/nemme ?Hilsen Kevin. -
program til udregning
ForumindlægJeg har ledt et stykke tid uden resultat. Er der et matematik-lignende program der kan udregne trekanter og 2 ubekendte, altså noget i stil med regneregler.dk, bare offline? -
Bevis for en parabels toppunkt - b/c niveau
ForumindlægHej. Jeg skal bruge et bevis for parablens toppunkt, men jeg kan simpelthen ikke finde et der ikke indeholder differentialregning, eller andet jeg ikke har lært endnu. Har matematik på B-niveau og går i 1.g På forhånd tak :) -
10, eksamen
ForumindlægHey - jeg skal op i Matematik her i morgen tidlig.Så mens jeg forbereder mig, kunne jeg godt tænke mig at høre nogle fif til nogle lidt højere karakterer - 9-10 og derover.Tak på forhånd -
cirkeldiagram
Forumindlæghej jeg skal op til mundtlig matematik imorgen og jeg ville lige høre om hvordan det er man laver et cirkeldiagram, altså F.eks hvis jeg har 19 pære og 36 appelsiner og 4 æbler hvordan regner man det så ud? -
DIRHAM
ForumindlægEN matematik opgave lyder således tegn grundfladen af en dirham som en cirkel i målestoksforhold 3:1 diameter er 2,5 kan det passe at jeg skal divider 3 med 2,5 -
Obligationer, aktier og arv
ForumindlægHej. Vi har en opgave i matematik, som handler om obligationer og aktier.. Opgaven lyder på: Den pålydende værdi er 5000. Hvad er kursværdien når obligationen købes til en kurs på 107? - På forhånd tak Mvh. MieLouise (: -
ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT
ForumindlægHej alle, har I nogen idé om hvordan jeg diskuterer om, hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik var nødvendig i Ægypten for netop at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed????? -
optagelsesprøve STX i morgen
ForumindlægHej, Jeg skal til en optagelesprøve i morgen, prøven er både skriftlig og elektronisk. men jeg ved ikke hvad jeg skal op i udfra disse fag, dansk, engelsk og matematik. nogle der vil hjælpe? -
Hvor lang tid tager eksamen
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik for sproglige i morgen. Er så nu kommet i tvivl om hvor lang tid eksamen tager. Det er på B-niveau, altså højt niveau for sproglige -
Arkitekt
ForumindlægHej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd. -
Optagelsesprøve til stx HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige? -
Potensfunktioner.
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål som lyder: - Gør rede for potensfunktionen y = b * xa. Ved ikke rigtig hvad jeg skal svare ps. har matematik på c håber der er nogen der kan hjælp.. Tak..
