Søgning på: religion c begreber. Resultater: 18221 til 18240 af 70434
-
Investering og finansiering
ForumindlægHej forum. Jeg har valgt at skrive studieretningsprojekt i fagene virksomhedsøkonomi og matematik. I denne forbindelse har jeg valgt hovedområdet "Investering og finansiering". Indtil videre ser min emneafgrænsning således ud: - Beskrivelse af virksomheders investeringsmotiver og beslut... -
Er dette brev ironisk eller mener hun det?
ForumindlægJeg er så småt gået i gang med at læse tekster til min DHO opgave. Jeg har om kønsrollerne i det Moderne Gennembrud, og jeg har fundet dette brev kaldet "Brev paa Sølvbryllupsdagen fra en taknemlig Hustru til sin Ægteherre" på kvinfo.dk: http://www.kvinfo.dk/side/444/?action=4&itemi... -
haster!! kognition og intelligens
ForumindlægHejsa. Jeg har en aflevering, hvor spørgsmålet lyder: Hvilke faktorer har betydning for udviklingen af genier. Inddrag herunder 1-2 almindelige kognitive processer (fx perception, opmærksomhed, hukommelse, kognitive skemaer etc). Nogen, der kan hjælpe lidt, plzz? -
Metaforer HJÆLP. Eksamen i morgen
Forumindlæg"hvor skinnet faldt på muren", er det en metafor, og for hvad? Og hvad med " Det var klarer end den lyse dag" Ved i om der er andre metaforer i "Den lille pige med svovsltikkeren"? -
Mundtlig matematik eksamen A-niveau
ForumindlægHey, tænkte på om der var nogle der før har været oppe i mundtig matematik på A-niveau. Har nemlig brug for nogle dispositioner til de forskellige spørgsmål jeg har fået udleveret. Håber der er nogle der kan hjælpe ;-) -
HF'ere dropper hurtigere ud end stx'ere på videregående uddannelser
ForumindlægStudiechef Jakob Lange på Københavns Universitet mener, at det bør være obligatorisk for HF'ere at tage den ekstra tillægsuddannelse på yderligere et halvt år (HF plus), da tal viser, at HF'ere dropper mere ud end stx'ere. I vtu.dk/nyheder/nyheder-udefra/2008/studiechef-hfere-for-da... -
FRANSK BEGYNDER!
ForumindlægJeg synes at fransk er meget svært. Men vil meget gern blive god til det! Hit med nogle ideer til, hvordan man kan lære at udtale ordene rigtigt? & hvordan lærer man udenad!? tak på forhånd! -
hjælp med at referere-hurtigt
Forumindlæger det nogle der kan hjælpe mig med, at referere denne tekst. kort og godt.. ??? Kærligheden er et vildt dyr Det ”indånder” dig det søger dig Bygger redde på brudte/ødelagte hjerter Går på jagt hvor der er kys og stearinlys Suger sig fast på dine læber Graver gange i dine ribben Lader... -
Binære træer og FIbonaccital :s
ForumindlægHej alle... Er der en der kan hjælpe mig med sammenhængen mellem binære træer og Fibonaccitallene....? Den kan jeg ikk lige helt gennemskue selv. Hilsen Christina -
metoder omskrivning til decimaltal og procent
ForumindlægHej, håber i alle nyder de dejelige 4 dages ferie. :) Er der nogen der kan hjælpe mig eller har metoder til omskrivning af decimaltal og procent fx 8 % eller 4/5 skal omskrives til decimaltal hvordan kan jeg komme frem til det helt rigtige svar med den hel rigtige metode. Håber der er nogen der ... -
Samfundsfag - kvalitativ og kvantitativ metode
ForumindlægHej :) Jeg har læst afsnitten i AT tale, men er stadig lidt i tvivl. Jeg skriver AT i bl.a. samfundsfag om illegale mexikanske immigranter i USA. Mit materiale er nogle statistikker og nogle sider om immigrationsteori. Hvis jeg har tænkt mig at redegøre for noget af den teori i mit metode afsnit,... -
Statistik diskret variabel.
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen på torsdag hvor jeg kan trække nogle delspørgsmål. Derfor er jeg ved at gennemgå dem og lave dispositioner over de forskellige spørgsmål og emner. Lige nu er jeg ved statistik. Jeg har et delspg, der lyder: I forbindelse med din redegørelse skla du komme ind på hvordan... -
Eksamens trækning
ForumindlægHej allesammen jeg har trukket det moderne gennembrud og teksten af Jeppe Aakjær: Det er såmænd Jens Vejmand. Nogen der kan komme med nogle foreslag til sammenligninger osv. -
HJÆLP til metode :)
Forumindlægjeg sidder og er ved at putte metoder på til min eksamen, jeg har en problemstilling der hedder; Hvad er baggrunden for Det Moderne gennembrud og hvilke konsekvenser fik det på samtidens litteratur? jeg kan ikke selv finde metoder jeg har brugt, fordi det eneste jeg har gjort er at læse i littera... -
Medicinstudiet
ForumindlægHej kære brugere :) Jeg har her til sommer overvejet, at søge ind på medicinstudiet. I den forstand ville jeg hører, om nogle af jer ved, hvor mange af de bøger man skal læse på studiet er på engelsk. Tak på forhånd :) -
Bestå matematik B
ForumindlægHej, Jeg har haft matematik B på aftenkursus det sidste halve år, så vi har gennemgået stoffet på ca. en tredjedel af tiden, man normalt ville strække det over! Kombineret med at jeg ikke er det hurtigste dyr i skoven til matematik, er jeg lidt nervøs for om jeg består faget. For nogle dage siden... -
Metoder???
ForumindlægHej alle. Jeg skal til årsprøve i AT nu her, og jeg tror jeg har misforstået det hele lidt. Jeg troede vi skulle fremlægge som normalt, med konklusioner, problemstillinger og det hele, som vi har gjort gennem året, men nu har jeg lige fået af vide at det er metoderne jeg skal fremlægge :S Hvad ... -
Fysik - metode eksamen
ForumindlægHej allesammen (; jeg sidder og får styr på det sidste inden min AT-eksamen. Jeg er dog blevet i tvivl om mine fysikmetoder. Jeg skriver om flyvemaskinen om opdrift (aerodynamik), forsøg med indfladsvinkel og eksplosionsmotoren. Jeg har opstillet et forsøg ellers er resten noget jeg har læst mig ... -
Dansk eksamen hjælp???
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen, jeg vil bare lige spørger om hvordan kan man forberede sig til dansk eksamen. Og hvordan forgår det dansk eksamen? På forhånd Tak:D -
f(x) = (x+3)*(x+2)*(x-2)*(x-3)
ForumindlægJeg har fået en matematik opgave, som jeg har grublet over et par timer nu; derfor håber jeg nogle kan hjælpe. Opgaven lyder følgende: Funktionen f har forkskriften f(x) = (x+3)*(x+2)*(x-2)*(x-3) a. Bestem nulpunkterne for f. - hvordan ?? .. på forhånd tak!
