Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 18241 til 18260 af 176853
-
Hvad må man have med til eksamen i historie i 9. Klasse
ForumindlægHej. Tja, overskriften siger vel det hele! Hvad må jeg egentlig have med ind til den mundlige prøve i historie? Hvad må man have med ind til forberedelsen? Hvad må man have med ind til censor og lærer? -
Sidste dag af Jesper Wung-Sung.. Eksamen.
Forumindlæghej alle.. Jeg har hørt dette er en god side til at få hjælp, og det har jeg faktisk! Jeg skal i morgen aflevere en disposition til min eksamen, jeg har skrevet noget jeg vil snakke om i forhold til novellen. For eksempel: Sproget, kompositionen, hendes måde at bearbejde sorg på.. Men jeg er meg... -
Mundtlige årsprøver
ForumindlægJeg går i 1.g. Jeg skal ikke op til nogle eksamener i år. Jeg skal op til skriftlig engelsk og matematik som årsprøver. Er der nogle, som ved, hvor mange mundtlige årsprøver, jeg så kan regne med? -
reducering af (a-b)^2+b(2a-b+1)
ForumindlægHej allesammen jeg står i den uheldige situation at min bærbar er gået i stykker så alle mine hellige matematik noter er pist væk derfor håber jeg på at få hjælp til at reducere (a-b)^2+b(2a-b+1), da jeg er pænt blank uden dem. Det ville være super hvis i også ville skrive udregninger, da jeg ger... -
Like a compass needle that points north, a man's accusing finger always finds a woman. Always
Forumindlæg"Like a compass needle that points north, a man's accusing finger always finds a woman. Always" jeg skal analysere og diskutere dette Citat fra Bogen "under en strålende so"l på engelsk "A thousand splendid suns" i del af min SRP, nogle der vil give en hjælpende ... -
det(-A) = -detA (n ulige) og detA (n lige)?
ForumindlægHej, Hvad er beviset for, at når man har en kvadratisk nxn-matrix, er det(-A) = -detA, når n er ulige og det(-A)=detA, når n er lige? Jeg har en idé, om det, men er ikke sikker på, at den er rigtig: Jeg tænker, at jeg skal udnytte, at det(-A) = det(-1)det(A) = (-1)detA, men kan ikke rigtig komme... -
Atomfysik - C-niveau eksam - HJÆÆÆLP
ForumindlægHej derude. Jeg har lige trukket atomfysik, og i morgen skal jeg op i det. Spørgsmålet lyder således: I din præsentation skal du blandt andet komme ind på Bohrs atommodel, samt hvordan er lysstofrør virker. Stikord til den faglige samtale: - bølgeligning, herunder bølgelænge, frekvens og hasti... -
Rektorerklæring?
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag og jeg skal have 4 for at bestå engelsk A. Jeg har haft engelsk A på min studieretning. Har læst på AAU's hjemmeside, at man kan få en rektorerlæring, hvis min uddannelsesinstitution vurderer, at jeg i slutningen af 2. g. har opnået kompetencer svarende t... -
Bestem differentialkvotienten for p(x)=x^a
Forumindlæghej jeg skal bestemme differentialkvotienten for p(x)=x^ a men jeg kan ikke bevise at det giver a * x^a-1 tak på forhånd -
Bestem t, så vektor a og vektor b er parallelle
ForumindlægTo vektorer er givet ved: Vektor a = (2,t) og vektor b = (-3,2-t) Bestem t, så vektor a og vektor b er parallelle. Hvordan? :) -
Idræt B eksamens case
ForumindlægHej Alle! Jeg er ved at forberede en case til idræts eksamen, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal skrive. Casen lyder: Claudia er 19 år, 178 cm, vægt 70, fedtprocent 26, kondital 46, lodret tyngdepunktsløft 47 cm, hvilepuls 65, max puls 205, BMI 23. Claudia er en ung talentfuld løber. Hun... -
analyse af love-orange ,eksamen:(
Forumindlæghej er der nogen der har læst eller arbejdet med teksten "love-orange" by Olive Senior??? jeg skal nemlig op i mudlige eksame imorgen og har trukket den tekst. så hvis der er nogen der har læst den vil i ik være mega sød at give mig nogen råd til analysen og fortolkningen? teksten kan e... -
Biologi - Eksamens Spgsm. - HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har snart Biologi eksamen. Og har fået udleveret Biologi C/B spørgsmål. Men der er et par som jeg ikke kan. Er der nogen der kan hjælpe. Jeg er MEGET dårlig når det kommer til økologi./økosystemet. SÅ jeg vil være jer forevigt taknemmelig hvis i kunne hjælpe. Og det her er faktisk ku... -
Nu er det eksamen: Omfattende spørgsmål.
ForumindlægTil studerende, der søger hjælp: Jeg har igennem det sidste år, med iver og interesse, kastet mig over at besvare spørgsmål indenfor fysik og lidt matematik, og har her igennem draget følgende erfaringer: - I løbet af skoleåret dukker der spørgsmål op, som er afgrænsede til et specifikt p... -
HJÆLP - EKSAMEN DANSK 9 klasse
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen her på tirsdag, og mangler hjælp til at finde modstanderen i aktantmodel-analysen af den lille pige med svovlstikkerne samt at finde ud af hvad der er mest korrekt. Her er hvad jeg er kommet frem til Objekt: Mormoren Subjekt: Den lille pige Modtager: Den lille pige ... -
Hjælp til introduktion i fransk eksamen
ForumindlægHej fransk-mennesker! Jeg er så heldig (ahem), at jeg skal op til fransk-eksamen i morgen, og jeg vil gerne have introduktionen til min disposition er tæt på fejlfri, så jeg lægger ud med noget godt :) .. Så jeg tænkte på, om der var nogle kloge hoveder, der kunne finde og rette mine fejl? Je c... -
Personlig kommunikation eksamen
ForumindlægHej drenge og piger! Jeg har om ikke så lang tid en eksamen i faget personlig kommunikation, men er mildest talt på bar bund. Selve opgaven går ud på at jeg som kommunikationsmedarbejder i en virksomhed, skal stå for planlægningen af en teambuildingdag. Grunden til dette er at virsomheden er kom... -
Samfundsfag B eksamens synopsis
ForumindlægHej, jeg er i gang med min forberedelse af min synopsis til samfundsfags eksamen. Mit tema er: Globalisering og handlemuligheder for Danmark" Jeg har svært ved at lave en problemformulering, hvor mine bilag er relevante at inddrage. Mine bilag omhandler: - Kosmopolitaniske, i... -
mindmap til at eksamen
ForumindlægHej alle Er der nogen der kan give mig nogle gode råd til at-eksamen omkring hvordan ens mindmap skal se ud? Nogle gode tricks/fifs? Jeg skrev, som så mange andre, om Paradise Hotel. Nærmere præcist om hvordan virkeligheden afspejler sig i reality-programmer som PH. I mit redegørende afsnit redeg... -
Eksamen i geografi c - ikke gennemtænkt?
ForumindlægHej Ville lige høre jeres meninger ift. geografi c eksamen på HF. Her har jeg fået 10 emner jeg kan risikere at trække. Herefter skal jeg fremlægge i cirka 10 minutter, og så have dialog ca 15 min. En af mine emner lyder: Gør rede for den demografiske transitionsmodel. Vurder Danmarks og N...
