Søgning på: spansk noter 2.G. Resultater: 18241 til 18260 af 23138
-
SRO - Identitetsdannelse i det postmoderne samfund.
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRO opgave om identitetsdannelse i det postmoderne samfund, med fokus på kønsroller. Det er en blanding af Engelsk og Samfundsfag. Jeg har valgt to engelske tekster, så hvis nogle af jer har analyseret / fortolket / eller bare noter til teksterne, vil jeg blive mege... -
Sin og Cos relationerne
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre hvornår det er bedst at bruge cos og hvornår det er bedst at bruge sin, hvis der er mulighed for at bruge dem begge. Der er noget med at man ikke skal bruge en af dem da der findes 2 trekanter eller sådan noget lign. kan bare ikke huske hvordan det lød og hvorfor. Jeg ha... -
Godt forsøg til FSA?
ForumindlægIde til forsøg: Da induktion og transformation hænger meget sammen, kunne man starte med at lave den der simple induktions model (roterende magnet, spoler) .. snubbe den strøm man får ud af det, og så transformere det op/ned.. Altså [strømkilde vha. induktion] -> Transformer [P:200 vinding... -
Type 2 diabetes
ForumindlægJeg skal skrive SRP om type 2 diabetes og skal derfor redegøre for sygdommen i biologi på B-niveau. Er bare rigtig i tvivl om, hvad der helt præcist er nødvendigt at redegøre for, og hvad der ikke er. Tænker at komme ind på endokrin signalering og insulin som hormon, men ellers er jeg lidt tabt f... -
(TP) Vieta Jumping a la grisehønen
ForumindlægDen gode dreng, grisehønen, skrev i sin tid følgende indlæg: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=528262 Nu har jeg forsøgsvis udformet 2 øvelsesopgaver indenfor emnet. Alle er velkomne til at forsøge at besvare disse - men læg evt. besvarelser som links, for så kan andre gætte m... -
AT eksamen - Endorfiner kemi A og idræt C
ForumindlægJeg overvejer at skrive om endorfiner i fagene kemi A og idræt C til AT-eksamen 2013 under emnet "Kampen for det gode liv". Jeg er i den forbindelse begyndt at søge materiale og især metodeformer i de to fag. Er der nogle, der har nogle gode forslag/noter om endorfiner / peptider ... -
CD's rilleafstand
ForumindlægJeg skal nu her skrive en rapport om et forsøg vi har haft lavet ved CD'ens rilleafstand. Vi har sat et lys ca en meter væk lige ud fra CDen og skulle så notere vinklerne ned for hvor der startede en ny orden. Jeg har nogle vinkler, men jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal komme videre... -
cellens opbygning.
ForumindlægJeg sidder lige her og bliver lidt forvirret over planteceller. Jeg har en note der siger at planteceller ikke er afgrænset af en cellemembran... Men så har jeg en figur der viser at plantecellen har en cellemenbran der holdes oppe af en fast cellevæg (dyreceller har ingen faste cellevægge, vel?)... -
Forventede salg 15 år efter introduktionen
ForumindlægHjælp til det her opgave, jeg kan ik huske hvad man skal og kan ik finder de noter som jeg havde om det så jeg er LOST, PLZ :( hjælp f(x) = 400 * x * e-0,2x , x ∈ [ 0; 20 ] hvor x angiver antal år efer introduktionen. a) Beregn det forventede salg 15 år efter introduktionen. b) Beregn efte... -
HJÆLP til billedkunst eksamen
ForumindlægHej allesammen. jeg skal til billedkunst eksamen imorgen og har nogle problerm. det kommer til at foregå sådan at vi kan trække, lyset, betydning, farver, gerngivelses strategier, motiv og symbol. så skal vi kunne vise nogle forskellige metoder fx lyset er blevet brugt på. Det jeg mangler er nogl... -
Kold Krig og Palæstina - HJÆLP - haster :(
ForumindlægHej alle... Jeg er igang med 24 timers eksamen i historie og har trukket den kolde krig med fokus på Koreakrigen. I mine noter kan jeg se, at man kan perspektivere til Palæstinakonflikten, men kan ikke lige komme på noget konkret i Palæstinakonflikten, der er til sammenligning med den kolde krig ... -
Kognition
ForumindlægHej. Skal op til eksamen her snart, og er igang med at skrive noter. Derfor, vil leder jeg efter den "korrekte" difinition af disse to ting her: Kognitiv psykologi / kognition - Kognition er tænkning, perception, hukommelse og sprog. Det er måden, du bruger disse processer, til at ... -
Cicero & Xenofon
ForumindlægHej skal op i oldtidskundskab og mangler nogle gode noter til følgende tekster: Cicero: De re publica I, Teksten stammer fra bogen "Ciceros Filosofiske Skrifter" & Uddrag af Xenofon: Lakedaimonernes samfundsindretning fra bogen: Drømme eller mareridt af Johnny Thiedecke Hvis der er ... -
Engelske ordsprog
ForumindlægHej. Jeg har nogle ordsprog her som jeg simpelthen ikke kan finde ud af hvad betyder. Trough blood drawn by lash and blood drawn by sword. While freedom is a gift from God, it must be secured by His people here on earth. We do not believe that in this country, freedom is reserved for the ... -
Todeminitionelt placering af partier
ForumindlægHej alle, jeg er igang med at læse op til samfundsfag og ville lige lave en note til de forskellige partiers placering. og jeg læste at et Todeminitionelt placering af partierne ville være det mest præcise, jeg googlede mig lidt rundt. men uden held. Hvis jeg skulle dele partierne i folketinget o... -
Cellecyklus på c-niveau?
ForumindlægHej alle eksamensplagede mennesker :) Jeg skal til biologi eksamen på onsdag d. 18., og fandt nu pludselig nogle (mangelfulde!) noter omkring en celles cyklus. Jeg har en meeget distræt lærer som nogle gange kører helt ud på et sidespor i timerne, så jeg ville høre, om der er nogen der ved, om ce... -
NATURGEOGRAFI B -Ny reform
ForumindlægHej derude. D. 24 skal jeg trække spørgsmål til en 24 timers forberedelse til NaturGeografi B-niveau, efter den nye reform. Men jeg har ummiddelbart ingen idé om hvordan det kommer til at foregå, hverken hvilke krav der er til produktet af de 24 timer eller til ekserminationens form og hvor mi... -
Savner overskuelighed
ForumindlægJeg savner simpelthen, at opgave-/notesektionen var mere overskuelig og til at finde rundt i. Førhen kunne man søge efter specifikke opgaver/noter og på et vis niveau, hvilket kunne være dejligt at få genindført så man kan få inspiration til, hvad man selv kan gøre for at blive bedre selv! På sam... -
Lineær transformation af en normalfordelt variabel (transformationssætning)
Forumindlæg. Fordelingen af Y kan så bestemmes ved brug af "regnereglen" for lineære trasnformationer af normalfordelinger: . Jeg vil gerne eftervise denne regneregel. Umiddelbart tænker jeg at bruge transformationssætningen til dette formål. Hvordan sætter jeg det op? OG hvad hedder tra... -
Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg er i en lille kattepine min computer og taske mm. er blevet ståjet dsv. vil det sige at jeg ikke har nogenform for noter, Problemet er at jeg skal op til matematik prøve i "beregning af sider i ensvinklede trekanter, beregning af sider, vinkler og areal i retvinklede, ligebenede og ...
