Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18261 til 18280 af 48964
-
AT på andet år
ForumindlægJeg har gennemført alle de eksamer jeg skal i år, jeg mangler bare AT årsprøven, den har vel ingen betydning overhovedet har den? Hvis jeg nu får 00 eller slet ikke dukker op, så kan jeg da stadig gå videre til 3. G ikke sandt? -
Dumpe eller bestå matematik
ForumindlægHej Jeg skal op til mundtlig matematik her om lidt, og er ret usikker på om jeg består... Jeg har fået 4 i min årskarakterer, og er derfor usikker på om jeg stadig kan bestå matematik hvis jeg dumper den mundtlige eksamen?? -
Hjælp til Systemudviklingeksamen
ForumindlægNogen der kan hjælpe eller ved hvor der kan findes hjælp til en eksamen i Systemudvikling. Med udgangspunkt i en case skal der laves: Klassediagrammer, ER-diagrammer, to SQL sætninger, aktør- og adfærdsmønster samt relationelle databasesskema. Mod betaling naturligvis. -
Iliaden
ForumindlægHejsa... Jeg sidder og er ved at læse old op til eksamen og synes egentlig at jeg har ret godt styr på det meste, men ville lige høre om nogen af Jer herinde har styr på Iliadens 23.+ 24.sang??På forhånd tak :) -
Studentereksamen
ForumindlægHej hvad betyder det helt konkret, at dumpe en studentereksamen? altså ved ik om det betyder, at du eksempelvis går hen og får 00 til en engelsk eksamen. Og kan derfor ikke bluve student -
Haster- Hjælp!!
ForumindlægJeg studere medicin og skal op til 1. semester eksamen her nu på tirsdag d.07 aug 2007, og kan bare ikke finde ud af kemi, nogen der kender nogle der underviser i medicinsk kemi på 1. semester på medicin der kan hjælpe?? -
Forskel på andenhåndskilde og sekundær kilde?
ForumindlægHej! Jeg sidder og er ved at skrive en analyse af Novo Nordisk' og insulins historie (som fortalt af novo nordisk selv), og er blevet i tvivl om, hvilken type kilde der er tale om? Og hvad er forskellen på en andenhånds- og en sekundær kilde? Link til Novos historie https://docplayer.dk/... -
oversættelse HJÆLP PLEASE !!!
ForumindlægHai alle sammen... jeg skal aflevere oversættelsen fra eksamen August 2005 som hedder Malaschewski... jeg behøver virkelig hjælp.. om i så bare kan hjælpe med en eller 2 sætninger - så PLEASE hjælp mig !! (jeg skal også aflevere resten af eksamens-sættet, så hvis der er nogle der har den liggende... -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
En oversættelse
ForumindlægEr der en vil hjælpe med at finde fejl i oversættelsen? ^^ Bob bliver inviteret på middag hos Nikita og Marco. Bob kan godt lide maden. Han siger den er fantatisk. Efter middagen vil Marco vide noget om Nikitas barndom. Nikita ved godt, at Bob ikke ved noget om hendes barndom og bliver sur på Mar... -
SRP HJÆLP - kildekritik af "Twelve Years a Slave"
ForumindlægHej derude :) Jeg er i gang med at skrive SRP om filmen og beretningen "Twelve Years a Slave". Jeg sidder dog lidt fast i min historie analyse, da jeg skal sammenligne filmen med udvalgte dele af bogen fra 1853, hvor jeg herunder skal lave kildekritik. Har præsenteret bogen kildekritis... -
Valg af emne - srp
ForumindlægHejsa Jeg har egentlig valgt mine SRP fag i Historie og Samfundsfag. Dog vil jeg meget gerne skrive omkring noget IP-teori, her især konsturktivisme og sikkerhedsliggørelse, hvor jeg tydeligt forbinder de to førnævnte fag. Mit problem er jeg helst ikke vil arbejde med Ukraine-krigen, eller noget... -
Hjælp til Dannelsesrejse
ForumindlægJeg har valgt at skrive om dannelsesrejser i fagene Dansk A og Historie A. Jeg vil tage udgangspunkt i H.C. Andersens bog " en digters bazar". Jeg er dog lidt på bar bund til hvordan jeg skal få den historiske del med ind i det, nogle der har nogle forslag til litteratur jeg kunne bruge... -
Oplysningstiden!!!!
ForumindlægHej jeg er i gang med dansk-historie og mit emne er: Oprøret mod autoriteterne i oplysningstiden. (Vinklet filosofisk) Problemformuleringen er indtil videre: Hvordan var datidens samfund i forhold til det bestående samfund? Hvad bestod de nye tanker om autoriteterne af? Hvad er oprøret imod og ... -
hjælp til augustoprøret
ForumindlægHej jeg skal i gang med DHO opgave, og har valgt at skrive i faget historie. Mit emne er augustoprøret. Har ikke så lang tid, så er lidt under pres, med hensyn til at finde en god kilde. Jeg skal skrive en problemformulering, ud fra en kilde hvor jeg kan finde svarene i kilden jeg vælger. Nog... -
Hvad kan man ellers komme ind på? :)
ForumindlægHej allesammen! Vi skal vælge et "Bundesland" i klassen, og fremlægge om det. Jeg har så valgt Brandenburg, og opgaven er netop at prøve at reklamere for sit Bundesland. Derfor er det jo oplagt at man kommer ind på ting som: Serværdigheder, kultur, klima.. Men hvad ellers? Hvad ... -
ulighed
ForumindlægVi har fået en opgave, om uligheder og ligninger,er der nogle som har en ulighed ligende, eller et forslag til en, vi må ikk bruge dem fra vores bøger på HF, skal selv lave alt.. hjælp -
Lektie hjælpe
ForumindlægHej jeg søger en der kan hjælpe mig i Dansk, skal analyse og fortolke en novelle. til mit eksameprojekt. Jeg har dansk på HF på A niveau. god løn gives. -
Haster virkeligt...
ForumindlægHejsa søde mennesker Er der nogen der måske har opgaver fra den her bog HF mat b Carstensen-Frandsen-Studsgaard Opgaver: 634, 642,816,820,823,902 Haster virkeligt Knuzzer -
fotosyntes og respiration
ForumindlægHey! Jeg er en hf pigen som sidder og har brug for jeres hjælp! Jeg er blevet stillet følgende spørgsmål: Redegør for begreberne fødeenergipyramide og fødekædeeffektivitet.På forhånd tak!
