Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 18281 til 18300 af 41309
-
Geometri - trekanter
ForumindlægJeg håber der er nogen der har lyst til at rette mit arbejde, som jeg selv tvivler meget på lige nu, jeg sidder også fast et sted hvor jeg håber at der er nogen, der kan give et skub. Jeg vil gerne have det rettet, og så vil jeg have hjælp til De to sidste opgaver. (beregn AD og DC + A'C... -
Potensiel udvikling, find a og b
ForumindlægHej alle sammen, denne opgave er opgave 2 i augusteksamen 2007, matematik B-niveau (STX). Det er delen uden hjælpemidler... "En funktion er af typen f(x)=b*x^a, og der gælder, at f(2)=4 og f(4)= 64. Bestem tallene a og b." Hvad gør jeg? Umiddelbart ville jeg tro, det er formlen med ... -
Standselængde - gennemsnitsacceleration
ForumindlægJeg sidder her med en opgave i fysik A fra eksamenssættet maj 2007 opgave 5. Standselængde. Den omhandler bremselængde og gennemsnitsacceleration, og selve opgaven lyder som følger: Hvilken værdi for bilens gennemsnitsacc. er brugt som grundlag for beregningen af bremselængden ved 130 km/h. Bi... -
Entalpi og entropi
ForumindlægHej jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er helt fortabt i det her spørgsmål. Det er fra et eksamenssæt fra 2007, spørgsmål 4d. Jeg har en ligevægt mellem dioxygen på gasform og opløst i vand. Jeg skal her finde entropi og entalpiændringen ud fra tabel 1. I tabel 1 har jeg Hen... -
Linære funktioner - vil I hurtig rette det her?
Forumindlæg1) y= 56x-62 (har bestemt det ud fra y2 og y1, forstår ikke opgaven siger at det er en lineære linje, når det ikke er det. Man får et andet resultat ved at trække y4 fra y3) 2) 2007 - 2008: 56. 2008 - 2009: 96 2009 - 2010: 96. 2010 - 2011: 70. gennemsnitlig vækst pr år. 63,6 Jeg synes ik... -
Eksponentiel funktion
Forumindlæg9. Nedenstående tabel viser en udvikling i Brøndbys selvmål på udebane over en årrække. a) Undersøg om talmaterialet med rimelighed kan beskrives vha. en eksponentiel funktion. Angiv i så fald funktionen og modellens nøjagtighed. b) Brug modellen til at forudsige antallet af selvmål i 2014. ... -
Kan nogle hjælpe mig? Haster lidt...
ForumindlægHey.. Jeg står her med et eksamensprojekt, som går ud på, at jeg skal sammenligne dk med et andet land som vi har samhandel med. Jeg valgte UEA (de arabiske forenede emirater).. En del af opgaven går ud på, at man skal sammenligne bnp'en i landene, og give en forklaring herpå. Jeg har bare li... -
Novo Nordisk - Gældsrente
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder med en SRP-opgave om Novo Nordisk og er ved at regne deres gældsrente ud. Jeg er ikke sikker på jeg gør det rigtigt ved at tage de finansielle omkostninger * 100 / gennemsnitlige gældsforpligtelser? Jeg får gearing til at have været følgende: 2007 = ... -
Datamatiker bogpakketilbud
ForumindlægStudiebøger til Datamatiker uddannelsen. Bøgerne er i meget fint stand har ikke været brugt længe. Bøgerne er for 1,2 og 3 semester Applying UML and Patternes (third edition) Organisation lærebog 4.udgave 2007 trojka Building JAVA Programs (s... -
Søger bøger til Pædagoguddannelsen!!!
ForumindlægJeg søger disse tre bøger til pædagoguddannelsen, især den første bog til faget Pædagogik, haster meget. Ved godt at den kan købes på saxo til 300kr, men prøver at finde den billigere herinde. Så skriv endelig hvis du har nogle af de bøger her :-) Høyer, Bodil og Hamre, Bjørn(red) (2008)... -
Omsætning pr. Lønkrone???
ForumindlægForklar beregningen af følgende nøgletal: Omsætning pr. Lønkrone, Overskud pr. Lønkrone, Omsætning pr. fuldtidsbeskæftiget 2005 - 2006 - 2007 Gennemsnitligt antal beskæftigede 15,2 - 15,8 - 16,3 Omsætning pr. lønkrone 4,65 - 4,64 - 4,68 - Overskud pr. lønkrone 0,32 - 0,44 - 0,44 - ... -
MATEMATIK B DIFF. REGNING
ForumindlægHejsa :) Jeg har et eksamenssæt for til næste uge. Det er eksamenssættet fra august 2007 matematik b hf. Jeg er nået til opgave 12 (pyha), og den har jeg svært ved at komme igennem. Jeg har skitseret grafen for: f(x) = x^-5x+4+2ln(x) , x > 0 Og så skal jeg bruge differentialregning til at be... -
Adgangskvotienterne 2009 - Hvad tror I?
ForumindlægHej alle! Vi er jo nok mange der er blevet overrasket over hvor lave kvotienterne ved universiteterne var i år. Mit spørgsmål er lidt - hvordan tror I det vil se ud næste år? Man skal jo tage i betragtning at den nye reform jo på det tidspunkt har haft studenter ude et helt år, men måske har mang... -
søger følgende bøger
ForumindlægTitel: Tysk Grammatik (TG) Forfatter: Agnete Bruun Hansen m.fl. Forlag: Gyldendal Isbn: 9788702005943 Titel: International markedsføring Forlag: Trojka Isbn: 9788792098009 År: 2007 Titel: Gyldendals store Tysk-Dansk ordbog Isbn: 9788700400580 Titel: Munksgaards Dansk-Tysk ordbog Isbn: 9788716108... -
Folketingsvalg fra 1973-2010?
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal skrive opgave om blokpolitik mv. og er i forbindelse interesseret i at finde en samlet tabel over resultaterne fra alle folketingsvalg fra 1973 og frem. Jeg har på wikipedia fundet en meget fin tabel over mandatfordelingerne, men den er ikke rigtig til at putte ind ... -
matematik rapport! HJÆLP
Forumindlæghej. jeg har en matematik rapport, og den ene opgave er jeg gået helt kold. nogen der kan hjælpe?? opgaven lyder: tabellen viser det årlige antal af tvangopløste selskaber for en række år: Årstal: 2006 2007 2008 2009 Årl... -
Socioøkonomisk udvikling
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at undersøge den socioøkonomiske udvikling fra år 2007 og frem til i dag både i Portugal og Danmark disse ting skal sammenlignes. Men hvad kan man undersøge under socioøkonomisk udvikling? Håber ... -
Hvilken isme/karakteristik.
ForumindlægHej alle, Jeg har lige læst novellesamlingen Zeppeliner af Jesper Wamsler, og skal nu svare på en række spørgsmål i forbindelse med en opgave omkring bogen. Et af spørgsmålene lyder som følge: • Et bud på, hvordan værket er typisk for sin tid, jf. baggrundsmaterialet. Bogen blev udgi... -
Nogle der vil hjælpe mig?! rette min Essay
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder med en Dansk skriflig fremstilling FSA 2007, jeg har valgt at skrive et essay om "Den lige vej" Jeg går i 8. klasse Er der nogen som vil rette den, og evt. også fortælle mig om den holder sig under genren essay? Det er den første essay jeg har skrevet. Jeg ... -
nem opg det tar 2 sec
ForumindlægHejsa har brug for hjælp opg 7 b!!! det er opgavet sæt hf 2007 14 august her er linket http://us.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF07/Eksamen/Opgaver/070814_opgave_HFE_072_matB.ashx jeg bruger cosinusrelationer b2 = a2 + c2 – 2 ac cosB <=> 3,4^2+4,5-2*3,4*4,5* cos(98.55) =36, 55 p...
