Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18281 til 18300 af 41162
-
eksamen
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i tysk og uheldigt har jeg ikke haft heldet med mig men nu når jeg ska op vil jeg høre om nogen havde nogle gode hints til hvad man kan gøre før når man går i 3.g og ikke er super god til det?? -
Oversættelse på A-niveau
ForumindlægStår og skal til adgangsprøve her på mandag til engelsk på A-niveau, men det er efterhånden noget tid siden jeg har lavet skriftligt engelsk, ¨så er der nogen som ligger inde med engelsk oversættelser på A-niveau, som jeg kan oversætte? Ville være super lækkert... -
Hvorfor Ik' cosinusrelationen?
ForumindlægI et koordinatsystem med begyndelsepunkt O er givet to punkter A(1,5) og B(7,2)I følgende opgave går det ud på at bestemme siderne og vinklerne i trekant OAB Jeg har bestemt længden af siderne til hhv. AB= kvadradrod45 og OA = kvadratrod26 og OB= kvadradrod 53når jeg herefter skal bestemmme vinkl... -
kort tysk oversættelse
Forumindlægjeg er vildt dårlig til tysk.. håber der er nogle der vil kigge på min oversættelse.. mange takWolfgang war nicht zu Hause. Wo war er? Andrea wurde traurig. Sie hatten doch eine verabredung. Sie hatte sogar ein CD mit. Wolfgang und Dieter waren sicher zusammen. Vielleicht waren sie zu hause bei D... -
Oversættelse
Forumindlægstattfinden = finde sted ? = finder sted? Staves det på samme måde? -
Grænseoverskridende underholdning
ForumindlægHJÆLP!! Er der nogen der har lyst til at læse den igennem og komme med et bud på, hvor den nogenlunde ligger? Jeg har aldrig skrevet en kronik før og ved derfor ikke, om jeg har ramt helt ved siden af. Håber i vil hjælpe. Har vedhæftet filen.. -
Subjektsprædikat
ForumindlægHej :) jeg sidder lige med et par grammatik øvelser. hvordan finder jeg subjektsprædikatet i disse sætninger. Livet var mere entydigt for østtyskerne før murens fald, men samtidig blev muren symbolet på livets begrænsninger. Det har været svært at forstå, hvad der foregik på den... -
Digt!
ForumindlægJeg har det VIRKELIG VIRKELIG og jeg mener VIRKELIG svært ved digte!Jeg forstår dem ikke!De er så svære at forstå, og fortolke dem, jeg kan virkelig ikke forstå dem.Hvordan kan jeg "bedre-forstå" dem?Jeg skal til 8.klasse "prøve" på torsdag, og vil så gerne have TJEK på det!Hå... -
Tysk eksamen, prøve b, emnet Freundschaft und Liebe
ForumindlægJeg skal forberede en samtale på tysk, hvor jeg skal skrive nogle sætninger ned til emnet "Freundschaft und Liebe" men jeg kan ikke rigtig komme i gang, da det er første gang jeg skal prøve det... Så håber at der er nogen der kan hjælpe mig? -
ekstemporaltekster
Forumindlægjeg går i 1.g, og skal til årsprøve i fransk om en uges tid... Jeg vil meget gerne øve mig lidt, men har ikke kunnet finde nogen ekstemporaltekster - er her nogen som har nogle liggende? :) -
Mundtlig Højniveau
ForumindlægHej..Jeg skal op til mundtlig tysk, som jeg har på højniveau.Jeg ville høre om I kunne komme med gode råds mht. hvordan man kan starte med det læste tekst, som er opgivet, hvordan man kan forsætte samt hvordan og hvorledes man kan inddrage sine noter. Hvordan man kan gå over til sammenligning/par... -
hulrum når vand koges..?
ForumindlægHej jeg skal til at skrive om kavition. for et par måneder sider forklarede min lærer det på tavlen, så det jeg kan huske er ikke helt vildt med. jeg støder også ind i en anden problem deet er at jeg har læst om det på nettet, men det er ikke i overens med det jeg kan huske.. evt. fordi ... -
Plzz Help me, LAST I PROMISE
ForumindlægFolk bliver nok trætte af at jeg sætter indlæg op hele tiden, men det stopper nu ;-)Mangler kun det SIDSTE, det lover jeg ;-)Håber bare der en der kan bruge tid på det.1) Filmen slutter med, at Billy bliver optaget på balletskolen og som voksen danser hovedpartiet i Svanesøen (i en opsætning kun ... -
Hjælp til lidt grammatik
Forumindlæg1. Nogen der ved, hvis man skriver f.eks: "Man skal inspirere andre, når man vil starte som blogger." Hvilken bøjningsform skal man skrive "skal" i? 2. Hvis man nu skal skrive Erlebnis (oplevelse), som i flere oplevelser sætter man så stadig "das" på? Tak på fo... -
SNYD I SRP?
ForumindlægBliver man taget for snyd, hvis man har taget inspiration i en opgave men har omformuleret det, altså indholdet/fortolkning er det sammen men man har selvf. omformuleret det. ?? -
Forskel på optisk rotation og refraktiv index
ForumindlægHej, Jeg sidder her og spekulerer på forskellen mellem optisk rotation og refraktiv index, da jeg mener at begge er en målig om hvor vidt et stof kan dreje lys? Hvor ligger den specifikke forskel i det? Jeg kan ikke helt forstå det, hvis der overhovedet er en forskel som sådan. -
9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen
Forumindlæghej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig -
Rumskib.
ForumindlægHej der. Er der nogle som har forstand på rumskibe? Hvordan de fungere osv? -
Tysk mundtlig eksamen, WHAT?
ForumindlægHey, Jeg går i 8. klasse og skal øve/prøve tysk mundtlig eksamen. Vi skal aflevere en disposition den 25. maj, og så er problemet så lige, hvordan laver man en disposition og hvordan i det hele taget får jeg det sat op? Jeg er helt lost på området, fordi jeg ikke har haft det før.. Hvis i gad, at... -
Daktylsk hextameter
ForumindlægI Illiaden skriver Homer sine vers på Daktylsk hexameter. Men hvad er det helt præcist? Jeg mangler en uddybende forklaring på hvad det egentlig er? På forhånd tak.
