Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18281 til 18300 af 20689
-
Lidt om bevægelser
ForumindlægHej Alle. Jeg skal have en fysik test lige om snart. En test der kommer til at handle om skråt kast, harmornisk svingning og cirkelbevægelser. Testen kommer til at være uden hjælpemidler (kun papir og blyant). Mit spørgsmål lyder så, om der er nogen der kunne forestille sig hvilke slags spørgsmå... -
Konstant acceleration i to dimensional bevægelse
ForumindlægEr lidt i tvivl angående det her fysik spørgsmål Kanonkuglen er til start i hvile og da den forlader mundingen er dens hastighed v0= 100 m/s. Størrelsen af acceleration a af kuglen er konstant gennem kanonløbet. Hvad er værdien af a? Jeg er i tvivl om jeg skal isolere a i Newtons 2. Lov og fi... -
Ellære
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og er igang med nogle fysik opgaver omkring emnet ellære. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal starte og hvilken formel jeg skal benytte i denne opgave. Håber nogle kan hjælpe mig lidt. :) Opgaven: To resistorer med resistanserne 250 Ohm oh 375 Ohm kobles i serie. Strømmen ... -
Mekanisk Energi
ForumindlægHej alle i fysik genier der ude.. Jeg står med det her problem at vi har fået en opgave der hedder følgende: Det bevægede system består i dette tilfælde af både lod og klods. Opstil en funktion for systemets tilvækst i mekanisk energi. Fino.. Jeg har det 1 spørgsmål til denne opgave: 1. Hvor... -
Valg af emne i SRP HJÆÆÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej Vi skal til at træffe det endelige valg af fag og område til SRP. Jeg tænkte på, at skrive i Bioteknologi A og Fysik B ELLER Bioteknologi A og Historie A Er der nogen, der har foreslag til emner inden for bt/fys eller bt/his? Der skal helst være rigeligt med informationer og litteratur, s... -
ideer til SRP i mat/it
ForumindlægJeg går i Matematik og Informationsteknologi klassen og skal til at vælge emne i srp. Matematik er et krav at have med, men ellers må jeg vælge alle b/a fag. har følgende fag: Dansk A Engelsk A Teknikfag A (mekanik) Matematik A Fysik B Kemi B Informationsteknologi B Teknologihistorie B T... -
Lære hjælp anmodes
ForumindlægHey derude Jeg er i gang med at selvstudere Fysik fra 0 til B niveau. Jeg ville høre om der var nogen derude der ville være villig til at hjælpe mig med mine første opgaver om Energi, da jeg ligger meget syg for tiden, og har meget svært ved at se mig selv nå må afleverings deadline på lørdag. J... -
Stjerner - omregning og regning af afstande?
ForumindlægHej, jeg står her og skal lave min fysik opgave, men jeg kan virkelig ikke finde ud af det! Parallaksen til stjernen TZ Cassiopeiae er ca 1, 164 · 10−7 ?. Hvor langt væk befinder stjernen sig i km, lys °ar og parsec? og Stjernen Capella har parallaksen 1,987*10-5. Den tilsyndel... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej alle Jeg sidder med en opgave i fysik, som jeg meget gerne vil have hjælp med, den lyder således: Forestil dig, at du med en Geiger-Müller-tæller måler intensiteten fra en [\gamma] -kilde både før og efter, den har passeret en væg. Væggens tykkelse er 20 cm. Før væggen måles på ... -
Ulemper ved kildekritik
ForumindlægHej allesammen, I min SRPs analyse del har jeg valgt at lave en kildekritisk analyse af to velvalgte kilder, derved kunne jeg se håndteringen af Tjernobyl-ulykken udefra en inde og udefra synsvinkel (USA artikel og USSR egen tale) (Skriver i historie A og fysik b) Jeg kan simpelthen ikke se n... -
kildekritik fordele ulemper
ForumindlægHej allesammen, I min SRPs analyse del har jeg valgt at lave en kildekritisk analyse af to velvalgte kilder, derved kunne jeg se håndteringen af Tjernobyl-ulykken udefra en inde og udefra synsvinkel (USA artikel og USSR egen tale) (Skriver i historie A og fysik b) Jeg kan simpelthen ikke se n... -
Porten til Gymnasiet.
ForumindlægHej. Jeg går i 9 klasse og har et snit på 6.0 fra sidste årskarakter i 8. Jeg har lige været op til min matematik færdighedsregning i terminsprøve og klarede mig med et sikkert 7 tal! Jeg har ikke fået de andre endnu. Jeg vil gerne på HTX. Og jeg er meget bange for at jeg får dårlige karakterer i... -
Mekanisk energi HJÆLP!!
ForumindlægHej folkens, jeg har fysik opgave, og har brug for lidt hjælp: En kugle med ukendt masse triller udover en kant i 10 meters højde. hvad er dens hastighed ved 3 meters højde? Epot = Ekin Epot = m * g * h Ekin = 1/2 * m * v^2 Hvad gør jeg her? Nogle forslag? Et hint er alt jeg forventer. mvh R... -
Snebold
ForumindlægHejsa jeg sidder og rodder med en opgave i fysik. Et barn har lavet en snebold med masse på 120kg og en diameter på 0,8 meter. Jeg har tidligere i opgaven udregnet Densitet af snebolden, snebolden potentielle energi og sneboldens inertimoment. Barnet står oppe på en bakke med en højde på 3,2 me... -
Energiindhold i mad.
ForumindlægGod aften folkens, Jeg er i gang med min NV evaluering i biologi og fysik, med emnet mad og mennesker. Er dog støt på en opg, jeg ikke kan regne ud; Gør rede for den fysiske størrelse brændværdi og relater denne til den mad I indtager. Hvad er brændværdien af den kage I har regnet på i biologi-... -
NV mundtlige prøve - gode råd?
ForumindlægJeg skal op i NV (fysik og kemi) på mandag, og jeg synes ikke helt jeg har styr på hvad prøven går ud på. Skal man bare ind og lave en referat af sin rapport, evt. udlede nogle formler, og så få stillet spørgsmål? Vi har fået at vide at vi skal "forsvare" vores opgave/rapport, men hvad ... -
NG, lufttryk??
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med min NV rapport, og har været så heldig at trække fysik/geografi. Jeg har et spørgsmål der lyder: - "Du skal forklare hvorledes opvarmningen af henholdsvis land og hav om sommeren kan skabe forskelle i lufttrykket over henholdsvis land og hav. Herunder skal du ... -
Gammastråling og Absorption i bly og fedt
ForumindlægHey alle jeg sidder midt i en fysik opgaven om gammastråling og Absorption i bly og fedt. Jeg er i gang med efterbehandling og konklusion og der står jeg skal finde afstandsloven for gamma-stråling i luft, min lærer har givet mig formlen konstant*x*2 men ved ikke helt hvad konstanten er eller hv... -
Varmelære - Varmekapacitet
ForumindlægHej folkens! jeg er på meget bar bund. I fysik har jeg fået følgende opgave: - men jeg har prøvet alverdens beregneinger og formler men der er ikke rigtig noget af det der giver mening:( Tove har et metalsmykke, som vejer 75 g. Hun opvarmer smykket til 96 ºC og dropper det ned i 250 g van... -
Mette48
ForumindlægMette48 er død efter længere tids sygdom. Hun blev 74 år. Hun var fysik og matematiklærer, og underviste først og fremmest i 6. til 9. klasse. I sin studietid har hun desuden undervist på studenterkursus og været hjælpelærer i tegning på ingeniørakademiet. Det var hende, der i sin tid vækkede mi...
