Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18321 til 18340 af 33650
-
At skitfe gymnasium
ForumindlægHej, Jeg går på et gymnasium- første år (stx) og har en rigtig god klasse med mange super mennesker. MEN, jeg synes ikke de fag, jeg har valgt, er de rigtige for mig. Der er andre linjer men jeg har fundet en perfekt linje på et andet gymnasium. Jeg tror jeg skal vente indtil jeg bliver færdig... -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
HJÆLP! Hvilke gymnasie skal jeg vælge?
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse og skal til at vælge hvilke gymnasie jeg ville sætte som 1. prioritet o.s.v. Jeg tænker meget på STX frederiksberg og Gefion gymnasie. Jeg har været på besøgsdag på begge gymnasier og jeg synes at der er både fordele og ulemper ved dem begge. Hvad synes i at jeg skal tage... -
Psykologi vs Filosofi i gymnasiet
ForumindlægHej :) Jeg står i den irriterende situation, at jeg meget snart skal vælge studieretning. Jeg vælger STX, samfundsfaglig studieretning med med Engelsk A og så kan jeg vælge i mellem psykologi og filosofi som 3. studieretningsfag. Jeg interresserer mig ENORMT meget for begge dele, og kender til ... -
Lavt gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er ca. halvvejs igennem STX, i 2.g og jeg er begyndt at bekymre mig om mine karaktere. Mit gennemsnit ligger på 4,1 og de 5 B-fag jeg afslutter i år, har jeg kun fået 4 og to 02. Jeg klarer mig ikke ret godt til de mundtlige eksamener, fordi jeg går så meget i baglås. Er jeg helt ... -
EKSAMENSSÆT:o hjælp
ForumindlægHej Er der nogle, der ved hvad forklaringen er på følgende fejl fra sidste års eksamenssæt på stx B i delprøve 1? The other kids seemed to knew what was coming and stopped talking all at once. jeg ved godt fejlen er knew som skal ændres til know. Men er lidt i tvivl om, hvad den fagterminologi... -
EKSAMEN:O sidste år...hjælp
ForumindlægHej Er der nogle, der ved hvad forklaringen er på følgende fejl fra sidste års eksamenssæt på stx B i delprøve 1? The other kids seemed to knew what was coming and stopped talking all at once. jeg ved godt fejlen er knew som skal ændres til know. Men er lidt i tvivl om, hvad den fagterminologi... -
Hjælp til fysik
ForumindlægHej SP, Mangler hjælp til følgende opgave 13 og 14: http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Fag-paa-stx/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Vejledninger/121029%20Elektriske%20og%20magnetiske%20felter%20_vejledende%20opgaver%20okt2012.ashx Har sidder med den hele dag... -
Forberedelse på eng. eks. B-niveau
ForumindlægHey :) Jeg skal op i skriftlig engelsk her d. 28 maj, og er gået i gang med at øve mig da engelsk ikke lige er mit stærke fag. Jeg har lavet en engelsk delprøve 2 sagprosa, som jeg håbede lidt på om der var nogle der ville læse i gennem for fejl, og fortælle mig om den var under middel eller bar... -
bestemme forskrifter
ForumindlægDet er tilsyneladende Opg 11. i eksamenssættet STX Mat A fra Dec 10, 2010: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/101213_... -
Fordelingsforhold - Steviol
ForumindlægHer i min repitition har jeg lidt problemer med en opgave fra opgavesættet Kemi A, stx - 22. maj 2014: Steviols fordelingsforhold mellem octan-1-ol og vand er blevet bestemt ved forskellige pH-værdier i vandfasen: Ved pH 2,0 er KF=1,1*104 og ved pH 7,4 er det 20. d) Forklar, hvorfor steviols... -
Kontakt til en professor mht NV eksamen
ForumindlægHej Jeg skal til NV eksamen her efter ferien. Mangler at læse op på pensum osv osv. Problemet er, at jeg for nogle dage siden skrev et indlæg herinde på SP vedrørende nogle grafer og begreber mht min eksamen - men ingen gav mig svar. Har I mulighed for at få mig i kontakt med en god professor in... -
Tage 2.g om?
ForumindlægHej Jeg går på 2g (STX) og har desværre ikke fået en god karakter (fik 00) fra min sidste eksamen, som trækker mit snit vildt meget ned. Lige nu ligger mit gennemsnit på 3,6, og der er stadig to eksamener som jeg skal op i. Jeg undrer mig så over, om jeg kan tage 2g om, hvis jeg går op til de t... -
Hvad vil der ske??
ForumindlægHej Jeg går på 2g STX, og har været op til to eksamener, hvor jeg fik 00 i den første og -3 i den anden, som jeg er meget ked af. Jeg sluttede 1g med et 7-tal og et 4-tal, så mit gennemsnit er lige nu mindre end 2.0, (pga -3 jeg fik) men jeg mangler stadig en eksamen som er en 'sygeprøve'... -
Hjælp til matematik!!
ForumindlægGoddag Jeg har nu lavt ca. 4 delopgaver, som jeg har lagt her ind. Jeg har fået masser af hjælp, og jeg håber andre end mig, som også kan bruge den hjælp. Jeg har valgt at tage et andet opgavesæt nemlig STX matemaik b-niveau, hvor der er spørgsmål om inden for forskellige emner Jeg ønsker ... -
Titalspotenser
ForumindlægFørste år på STX og har fået til lektie at genopfriske min viden om titalspotenser, desværre har jeg aldrig haft om lige præcis det emne før, så jeg er helt blank. Kan ikke rigtig finde noget relevant om det på nettet. Ved at man ofte omregner til det når man fx har meget store tal og gerne vil... -
Naturvidenskab med triple A
ForumindlægHej, jeg er lige blevet 1.g'er på STX og har valgt en naturvidenskablig linje med matematik på A og fysik, kemi på B. Jeg er rigtig glad for fysik og kemi, og jeg har fået af vide af vores tutorere at der er visse fordele ved at vælge disse tre ovennævnte fag på A-niveau (bortset fra de man... -
Areal udtrykt ved x og største areal
ForumindlægOpgave 15 i følgende STX Matematik A 2014 sæt, er jeg lidt lost i. http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140815%20stx142-MAT-A-14082014.ashx Opgaven lyder: b) Bestem arealet af trekant ADE udtrykt ved x, og bestem den værdi af x, der giver trekant ADE det størs... -
Biotek eller Kemi?
ForumindlægHej jeg står med et stort valg, snart skal jeg vælge hvilken endelig studieretning jeg skal have på stx. Valget står mellem BiotekA/FyB/MatA eller KemiB/FyB/MatA og jeg er mega meget i tvivl, fordi bioteknologi lyder vildt spændende men kemi er også spændende og jeg forstår rigtig godt kemi, hv... -
HVAD SKAL JEG GØRE
ForumindlægHej Jeg går i 9ende og jeg vil gerne gå på STX for at nå mit mål om at blive psykolog Problemet er bare at jeg skal have et snit på 10 Men mine karaktere er kun omkring 2-4 i dansk Og jeg gider ikke tage 10ende. Hvad kan jeg gøre for at blive bedre? Jeg er godt klar over at jeg skal tage mig samm...
