Søgning på: dispositioner til eksamen i mundtlig matematik. Resultater: 18341 til 18360 af 65601
-
Eksamen i morgen - trak solsystemet.
ForumindlægHej Alle Jeg har trukket spørgsmålet: solsystemet - med særligt henblik på planeter og deres rolle for udviklingen af det moderne astronomiske verdensbillede. Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg bør fortælle om? og er der nogle der kan forklare keplers 3. lov.? på forhånd... -
angående problemformuleringen til min sso i matematik
Forumindlægnår man nu ikke kan få hjælp til den stillede opgave i ens problemformulring, vil jeg lige vide hvad der sker hvis resultatet af den er forkert? -
Matematik H1, maj 2000, koordinattransformationsmatricen
ForumindlægOpgave 5: http://www.math.ku.dk/~grubb/cbs/h1maj00.pdf 1) er intet problem, men 2) jeg er lidt i tvivl om, hvad S^-1 og T^-1 er. Kan følgende passe: S^-1 = [1 0 1] [1 1 1] [1 1 0] ? PFT hund -
hvordan opstod vores viden om egyptisk matematik?
ForumindlægEr der nogle der har nogle links eller andet ? -
Dumpet matematik C læse det igen?
ForumindlægHej Jeg har et spørgesmål om man kan læse mat c og gå til b derfra. Jeg har dumpet mig på første år af Hf uddannelsen, da jeg tog det ikke seriøst nok. Det gik først op for mig på 2 Hf at jeg tog mig sammen og fik 7 taller på fagene. men mat c som man havde på første hf er jeg dumpet på. Er d... -
Vejledende opgaver matematik-A stx
ForumindlægNogen der har opgaverne: 1.014 1.018 1.020 2.003 3.015 3.016 Ville være en stor hjælp -
Teknisk Matematik HTX opg. 282
ForumindlægJeg har problemer med denne opgave. Jeg aner ikki hvordan man beregner den. En Container med en samlet tyngde F = 25kN (kiloNewton) skal løftes af en kran. Til løfteopgaven anvendes wirer med forskellige længder. For at vurdere belastningen af wirerne, skal du bestemme størrelsen af kræfterne i... -
Matematik spørgsmål - A niveau hjælpppp
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med disse to spørgsmål? mange tak To funktioner er givet ved ??(??) = ?? 2 og ??(??) = 2?? − 1. a) Bestem forskriften for den sammensatte funktion ??(??(??)). b) Bestem ??(??(2)). Beregn koordinaterne til skæringspunktet mellem linjerne ??: ?? &min... -
Matematik - Projektopgave 2 - Parablen og parabolen
ForumindlægHejsa der ude! Jeg er løbet ind i nogen problemer da jeg slet ikke kan finde ud af denne opgave som jeg har fået for, så håber derfor der er nogen kloge hoveder der ude som kan hjælpe mig med opgaven =) 1) Find brændpunktet for følgende parabler: [y = 7x^2] [y = 2x^2 - 2x - 2] 2) Du ska... -
matematik fsa 2009 maj aflevering
ForumindlægHej Er der en her inde der har opgaven fsa 2009 maj -
råd
Forumindlæghej...er der nogen der har gode råd/ideer til hvordan man kan forbedrede sig til mundtlig eksame i Eø -
Hjælp til lidt rettelse af det jeg vil sige til eksamen i morgen.
ForumindlægHar fået skrevet det jeg vil sige i morgen til min eksamen kl 10:45. Ville være rart at få kigget det igennem for grammatik fejl, da jeg ikke lige er den bedste til den slagts. Jeg har vedhæftet min fremlæggelse som fil.. på forhånd tak for hjælpen :) -
Kemi B eksamen gammel metode
ForumindlægHej folkens, Tænkte på om der er nogen der ved hvor meget tid, man selv skal tale i, når man er oppe i Kemi B (den gamle metode, altså der hvor man bare tækker et spørgsmål og skal op efter forberedelsestiden)? Hele eksamen varer 30min, men i hvor lang tid, skal man selv forberede? På forhånd tak -
Give gave til lærer før eksamen
ForumindlægEn veninde og jeg har tænkt at give én af vores lærere en fælles gave fra os og et fint kort, bare så han får at vide, at han har gjort et virkelig godt arbejde. Vi er på et valgfagshold sammen, og han er virkelig god til at forklare, og er også klart én af vores yndlingslærere. Vi har haft... -
Fysik prøve eksame 8 klasse.
ForumindlægHej (-: Imorgen skal jeg til prøve eksamen i fysik, men jeg er lidt i tvivl om hvis jeg trækker elektricitet, om hvilke forsøg jeg kunne lave der. - Jeg har tænkt lidt over om man kunne lave en demonstration på serie - parraelforbindelser?? men hører det under elektricitet? -Nogle der har nogle a... -
Samfundsfag A skriftlig eksamen 2011
ForumindlægEr der nogen der har nogen ideér om hvilke emner der er i år i samfundsfags eksamen A niveau ? Skal op på mandag (d.23) og er meget i tvivl om, hvordan jeg skal forberede mig samt hvad jeg skal læse op. nogen der kan hjælpe ? Vh -
SKRIFTLIG EKSAMEN - fp9 skriftlig fremstilling
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i dansk skriftlig fremstilling imorgen og er begyndt at blive lidt nervøs, nogle last-minute tips/trics? Både til nervøsiteten og selve prøven, men især tips til prøven? -
HJÆLP!
ForumindlægKan man godt tage stikord med til Dansk mundligt -
Matematik u/ hjælpemidler! HASTER!!
ForumindlægHej! Jeg er i øjeblikket igang med at forbedre mig til terminsprøve i morgen, og der er nogle opgaver jeg snubler lidt over, og har derfor brug for hjælp. Disse 4 opgaver skal regnes uden hjælpemidler, og det betyder rigtig meget for mig, at jeg kommer til at forstå opgaverne og udregningerne, d... -
Matematik, forskellige emner
Forumindlægjeg har regnet nogle opgaver, hvis nogen vil hjælpe med at kigge på opgaverne hurtigst muligt, om de er rigtige lavet, det kan være et stort hjælp, tak
