Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 18341 til 18360 af 33826
-
program til udregning
ForumindlægJeg har ledt et stykke tid uden resultat. Er der et matematik-lignende program der kan udregne trekanter og 2 ubekendte, altså noget i stil med regneregler.dk, bare offline? -
Bevis for en parabels toppunkt - b/c niveau
ForumindlægHej. Jeg skal bruge et bevis for parablens toppunkt, men jeg kan simpelthen ikke finde et der ikke indeholder differentialregning, eller andet jeg ikke har lært endnu. Har matematik på B-niveau og går i 1.g På forhånd tak :) -
10, eksamen
ForumindlægHey - jeg skal op i Matematik her i morgen tidlig.Så mens jeg forbereder mig, kunne jeg godt tænke mig at høre nogle fif til nogle lidt højere karakterer - 9-10 og derover.Tak på forhånd -
cirkeldiagram
Forumindlæghej jeg skal op til mundtlig matematik imorgen og jeg ville lige høre om hvordan det er man laver et cirkeldiagram, altså F.eks hvis jeg har 19 pære og 36 appelsiner og 4 æbler hvordan regner man det så ud? -
DIRHAM
ForumindlægEN matematik opgave lyder således tegn grundfladen af en dirham som en cirkel i målestoksforhold 3:1 diameter er 2,5 kan det passe at jeg skal divider 3 med 2,5 -
Obligationer, aktier og arv
ForumindlægHej. Vi har en opgave i matematik, som handler om obligationer og aktier.. Opgaven lyder på: Den pålydende værdi er 5000. Hvad er kursværdien når obligationen købes til en kurs på 107? - På forhånd tak Mvh. MieLouise (: -
ÆGYPTISK MAT - VIGTIGT
ForumindlægHej alle, har I nogen idé om hvordan jeg diskuterer om, hvorvidt en centralmagt og brugen af matematik var nødvendig i Ægypten for netop at opnå maksimalt udbytte af landbrug i områder, hvor oversvømmelser er grundlaget for frugtbarhed????? -
optagelsesprøve STX i morgen
ForumindlægHej, Jeg skal til en optagelesprøve i morgen, prøven er både skriftlig og elektronisk. men jeg ved ikke hvad jeg skal op i udfra disse fag, dansk, engelsk og matematik. nogle der vil hjælpe? -
Hvor lang tid tager eksamen
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik for sproglige i morgen. Er så nu kommet i tvivl om hvor lang tid eksamen tager. Det er på B-niveau, altså højt niveau for sproglige -
Arkitekt
ForumindlægHej, er det nogen der ved, hvorfor det tidligere har været et krav, at have Matematik A, Fysik B og Kemi B for at komme ind på arkitekt skolen? Tak på forhånd. -
Optagelsesprøve til stx HJÆLP!
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til optagelsesprøve her om ikke så længe. Fagene jeg skal op i er Dansk, engelsk Fysik/kemi og matematik. Jeg ville spørge om hvordan det forgår i fysik, skal man lave forsøg. ?? Er det svært, hvad de kunne finde på sige? -
Potensfunktioner.
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål som lyder: - Gør rede for potensfunktionen y = b * xa. Ved ikke rigtig hvad jeg skal svare ps. har matematik på c håber der er nogen der kan hjælp.. Tak.. -
Vektorens endepunkt
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver en matematik opgave omkring vektorer i rummet. Jeg har behov for noget hjælp til opgave b - nogle der kan hjælpe? (Se vedhæftet billede). -
net undervisning
ForumindlægKære alle Jeg har engang set en netside med undervisning i matematik, kemi og fysik - men har glemt hvad den hedder. Nogle der kender sådan en side ? så man kan fordrive ferietiden med lidt læring ? Mvh -
Analytisk geometri i 3D
ForumindlægEn matematik opgave driller. Opgaven er vedhæftet. Forsøger at lave skitser over sådanne opgave, så vær venlig at forklare trin for trin hvordan opgaven løses. Tak -
Gymnasial uddanelser- I tvivl!!
ForumindlægJa jeg er virkelig i tvivl om hvad jeg skal vælge, selvom der er stadig 1 år til det. Men jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig :) Mine overvejelser i hvad jeg vil uddane mig i senere: Diplomingeniør - Global Management and Manufacturing (GMM Engineer):Specifikke adgangskrav er matemati... -
overgangsformel
ForumindlægHej allesammen.. jeg skal til eksamen i matematik A imorgen og sidder lige og læser.. kan nogen fortælle mig hvad overgangsformel er? jeg forstår den simpelthen ikke :S på forhånd tak -
gå fra liter til mm
ForumindlægHej Jeg sidder fast i en matematik opgave hvor de skriver "En dag med regnvejr falder der ca 15.000 liter vand. Hvor mange mm regn svarer det til?" God dag -
rentesregning
ForumindlægHej derude. Jeg skal til termins prøve i matematik på tirsdag, og har dette spørgsmål om rentesregning. Med udgangspunkt i din rapport om rentesregning skal du gennemgå kapitalformlen og annuitetsformlerne for opsparing og lån. Nogen der kan hjælpe mig? :-) -
Erfaring med at være selvstuderende??
ForumindlægNogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell...
