Søgning på: Dansk. Resultater: 18361 til 18380 af 40954
  • Sakramentets betydning i protestantismen og lutheranismen

    Forumindlæg
    Er det ikke kun den Katolske og Ortodokse Kirke der ser visse handlinger som hellige, og de protestantiske kirker der ikke ser noget ydre som helligt, men mener at troen er nok i sig selv? Jeg snublede over en tekst hvor Dåben beskrives som en hellig handling/sakramente i Lutheranismen, men er d...
  • SRP om kvaternioner i matematik (og historie??)

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal til at vælge SRP område meget meget snart og ligger indtil videre på emnet kvaternioner i matematik. Lige pt har jeg fået lov til at skrive i ren matematik om emnet, da jeg ved, at der er rigeligt stof til det. Dog er jeg meget i tvivl og det er enkeltfagligt jeg vil skrive og har...
  • Lidt hjælp tak.... om "in"

    Forumindlæg
    Hvad skriver man når man vil skrive " I Sverige" i starten af sætningen- og hvad hvis det er længre bag i sætningen? Desuden vil jeg godt vide hvad lande har - der, die eller das? Tak for hjælpen...
  • TI InterActive!

    Forumindlæg
    Når jeg skiver tal >1000 i List-funktionen i TI InterActive! indsætter computeren altid selv et komma efter første ciffer, hvilket jo forpurrer tingene en del. Er der nogen der ved hvordan man får den til at lade være? Det fungerer heller ikke at benytte eksponentiel notation.Er der egentligt ...
  • RSS feed til de enkelte fora?

    Forumindlæg
    I øjeblikket er det muligt at få et RSS feed til hele forumet på studieportalen.dk, men det er ikke alle fag jeg ønsker at følge med i, så er det muligt vi kunne få et RSS feed til de enkelte undergrupper i foraet? Fx vil jeg meget gerne have et RSS feed direkte til matematisk.
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Skal man redegør, analysere og diskutere i argumentationsanalyse?
  • Generation internet - stil på 200 ord

    Forumindlæg
    Nogle som der gider at rette, og poste den rettende stil ind? Håber en kærlig person vil hjælpe, mange hilser herfra.
  • Rosens navn

    Forumindlæg
    Er der nogen, som har læst "Rosens navn" og kan fortælle lidt om fortælleren Adso?
  • Et analyse billede, hvordan=?

    Forumindlæg
    Hej med jer! Jeg skal imorgen ha' et billede klar som skal analyseres, men har helt glemt hvordan?? hvad skal jeg fortælle om billedet? Venter på jeres svar!På forhånd mange tak!
  • Koraller

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med en rapport om Koralrevet. Jeg er lidt usikker på, hvad koraller egentlig spiser, og hvordan de spiser. Jeg kan ikke rigtig finde noget. Nogen, der kan hjælpe? Tusind tak på forhånd. - Cecilie
  • underklasse?

    Forumindlæg
    Altså.. der er jo overklasse og middelklasse, men er der egentlig det der hedder en underklasse - mindes ikke lige at have hørt d, men hvis d findes, hvad hedder d så på eng?
  • Politiske Partiers rækkefølge

    Forumindlæg
    Hjælp Mig...! Jeg drukner... Jeg har brug for hjælp til at opstille de politiske partier i rækkefølge,,, Venstrefløjen til Højrefløjen...!
  • Arvehygiejne..

    Forumindlæg
    Hej.. Der der nogen der haft noget om arvehygiejne / en artikel om dette? (Arvehygiejne = "kun de kloge må føde børn")Og er der noget som er meget vigtigt at tage med i en artikel - analyse?håber der er nogen der vil svare.. mvh Louise
  • historie/politik

    Forumindlæg
    Hej hej!Er der nogen, der vil fortælle mig, hvilken styreform vi har i Danmark?Jeg vil blive rigtig glad, hvis i kunne uddybe det...på forhånd tak!!
  • Layout

    Forumindlæg
    Hey alle!Jeg ville høre, om der er nogle af jer som kender nogle sites, hvori man kan se, hvordan SSO skal se ud! Her tænker jeg på de grundlæggende regler for dens udseende osv. Bare de fundamentalle regelsæt for dens opbygning og struktur etc.Jeg ville blive rigtig glad, hvis der også var nogle...
  • HVILKE AF DE TO ER MEST RIGTIGT?

    Forumindlæg
    Her er to formler som jeg har fået det til.. hvordan siger man: " han gemte sig i jordhulen" hvilke af de to passer bedst?? eller slet ikk nogen af delene??1. he hid in the cave2. He hid him self in the cavepå forhånd mange tak
  • hælp ! analyse af tale !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Forumindlæg
    jeg er blevet bedt om at lave en analyse af en tale i min samfundsfag/historie opgave. hjælp hvad gør jeg ??? skal jeg lave kildekritik af talen, eller ??? håber i kan hjælpe mig . .
  • Dollarkurser

    Forumindlæg
    I lufthavnen køber Aka en T-shirt til 24 dollar. Dollarkursen er 500 Hvad koster Aka's t-shirt i dk kr? Hvordan er det man regner det ud?
  • Meget kort spansk tekst, en sød en der vil rette den?

    Forumindlæg
    SPANSK STIL Hola! Tengo un amigo que se llama Emilie. Ella es dulce y divertida. Ella tiene el pelo largo y rubio ojos azules. Tenemos la misma altura de 172 centímetros. Le encanta bailar en especial para las fiestas. Sus padres están divorciados. Ella estaba muy molesto. Ella ...
  • Engelsk oversættelse

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg søger en engelsk oversættelse, der hedder York og middelalderspillene?? På forhånd tak!