Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18381 til 18400 af 47497
-
AT-eksamen: Menneskets forhold til naturen, Dansk A og Naturgeografi C
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen i AT her til sommer, og emnet er "menneskets forhold til naturen", som er et svært emne, da jeg ikke har nogle naturfag. Jeg har Naturgeografi C fra 1.g, derfor valgte jeg det, sammen med dansk A. derfor vil jeg spørge om, hvilke emner kunne være g... -
Analyse af "Sidste skoledag" Pia Juul
Forumindlæghttp://www.litteratursiden.dk/blogs/pia-juul/20100204 Heej! Jeg skal analysere og fortolke novellen "Sidste skoledag" til 1.g stx, men jeg forstår ikke rigtig hvad novellen handler om og har svært ved at forstå meningen med den. Linket til novellen er ovenover, alt hjælper. Tak på ... -
Psykologi -valgfag .
ForumindlægJaaa, som sikkert mange andre 1.g'er, har jeg også lige fået taget mig sammen og valgt mit valgfag .. - Efter længe tænkning er jeg kommet frem til psykologi.. Ville lige hører, til dem som har psykologi på C-niveau, hvad synes i om det? -er det godt/skidt? .. Noget jeg kan glæde mig til?, ev... -
Nogen, der vil rette?
ForumindlægHej Hol. Er der nogen, der kunne have lyst til at rette en engelsk stil? Jeg sætter den ikke her ind af 2 grunde: 1. fordi min engelsklærer ikke forstår konceptet med studi.dk 2. fordi den fylder ca. 2 sider, og det bliver derfor hurtigt for uoverskueligt. Niveauet er 1.g - og stilen er faktis... -
Funktioner
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g og skal begynde med emnet funktioner. Har læst en del om det så jeg kan være forberedt. Har kigge på nogle opgaver på nette om det. Den ene opgave ser således ud: Grafen får en lineær funktion, f går gennem punkterne (2,7) og (5,13) Find forskriften for f Er der... -
HJÆLP MIG VENLGST!
ForumindlægHej alle. Jeg går i 1.G og jeg har lige fået en naturvidenskabelig opgave for i Kemi. Emnet i opgaven er Energi. I opgaven er der et spørgsnål som lyder således: Der ønskes en redegørelse for hvorledes afbrænding af fossile brændstoffer fører til dannelse af nitrogenoxider (NOx) og deraf følgend... -
- Digtanalyse.
ForumindlægHejsa. Jeg går i 1.g og vi har fået en aflvering for hvor vi skal analysere digtet "nat i berlin" . Vi har snakket lidt om den i klassen - og jeg er begyndt med at analysere den.. Jeg har indtil videre skrevet hvilket rytmne digtet har.. krydsrim, osvvv.. Men ved ikke rigtig mere ... -
DHO Økonomiske krise i 1930'erne!!!!
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO i 1.g, hvor jeg skal skrive om de sociale konsekvenser i Danmark under den økonomiske krise i 1930'erne. Jeg har svært ved at finde noget på nettet, og håber at nogen herinde kan hjælpe mig! Send også gerne links til gode hjemmesider omkring den økonomiske krise, ... -
Skifte fra stx til hhx
ForumindlægHej Hvis man skifter i 2.g fra stx til hhx så starter man jo i 1.g på hhx. Men mit spørgsmål går ud på om ens eksamens karakterer fra fx. biologi kommer med i ens snit når man går ud af 3.g på hhx eller om man starter på en frisk angående karakterer når man skifter fra stx til hhx. Er der n... -
13-skalaen/7-skalaen
ForumindlægHej, jeg går i 3.g nu, og i 1.g fik vi karakterer efter 13-skalaen. Hvordan bliver disse karakterer omregnet på eksamensbeviset? er det bare som følgende: 12 = 11, 13 10 = 10 7 = 8, 9 4 = 7 02 = 6 00 = 03, 5 -3 = 00 -
Monologdel samfundsfagseksamen på A-niveau
ForumindlægHej Hvor lang bør monologdelen i samfundsfagseksamen på A-niveau tage? Jeg kan huske, jeg var op i samfundsfagseksamen på c-niveau i 1.g, hvor jeg lod monologdelen fylde 15-20 minutter... Jeg har dog svært ved at tro, det er sådan på A-niveau og med ny reform. -
Uddannelse om menneskeretigheder
ForumindlægHej, Jeg går kun i 1.g, så det er ikke nu jeg skal søge ind, men jeg har i en længere periode haft interesse for mennesker og historie. Jeg har overvejet uddannelsen antropologi, men jeg tænkte mere på en uddannelse som kæmper for menneskerettigheder. Er der nogen steder i Danmark eller i nærhed... -
Ideologierne
ForumindlægHej :-) Jeg går i 1.g og jeg skal skrive en opgave om hvilken rolle de forskellige ideologier spiller idag. De forskellige ideologier er Konservatismen, Liberalismen og Socialismen. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive.... Først har jeg redegjort for de forskellige ideologier, og så har j... -
Hvorfor er der dag og nat på jorden? undrer det jer ikk?
Forumindlæghej er der nogen der hurtigt kan fortælle mig hvorfor der er dag og nat på jorden og hvorfor der er vinter og sommer på jorden?? kan slet ikk finde noget på nettet eller bøger please hjælp. Jeg har en bog for 1.g der hedder orbiit c, så hvis nogen af jer har den og måske har fundet noget om det ... -
eksponentiel ligning?
ForumindlægHey, jeg er ved at læse til mat eksamen b-niveau. Er nu nået til eksponentielle udviklinger, og da vi har spørgsmålene givet på forhånd, står der at man ska' give eksempler på løsning af eksponentielle funktioner!? Er der nogle som ka' hjælpe med hvilke eksponentielle ligninger der snak... -
Imperialismen i Australien?
ForumindlægVi er en gruppe fra en 1.g klasse, som skal lave AT-projekt om Imperialismen i Australien (fagene er engelsk/historie), men vi er meget på bar bund. Er der nogle, som kan henvise til gode værker omkring dette emne, og nogle som muligvis kan beskrive, hvad det overhovedet drejer sig om? Hvordan ku... -
Karakterer?
ForumindlægI 1.g og 2.g har jeg fået rigtig gode karakterer kun 10 og 12 taller, men her i 3.g er det gået helt galt og jeg har stortset fået 7 i alt... (selvfølgelig t pga min ringe indsats) Tror i man stadig kan nå at ændre det, nu hvor de så kort tid tilbage af året? Hvad er jeres erfaringer? -
PYTHAGORAS MED HELTALLIGE LØSNINGER!
ForumindlægHej jeg går i 1.g og har et spørgsmål der lyder således: Der hedder: Redegør for pythagoras sætning og forklar, hvad der menes med heltallige løsninger? Jeg ved godt hvordan jeg skal redegører for sætningen men jeg aner ikke hvad en heltallig løsning er? Det her spøgsmål hører til eksamen... -
Nogen der vil rette min dansk kronik?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg kunne godt tænke mig at få rettet min dansk kronik. Den handler om Armadillo (danske soldater udstationeret til Afghanistan). Det jeg har brug for i mine rettelser, er om sproget er godt nok. Og om det jeg har skrevet overhovedet indeholder det en kronik skal indehold... -
Massefylde af gas
ForumindlægHej Da jeg som 1.g'er har været vældig stresset med lektier for tiden, har jeg overset en lektie til fysik. lektien lyder: Forsøg med massefylde af en gas skal kunne fremlægges. det går altså ud på at man skal foran klassen fremvise (i praksis) en måde, hvorpå man kan finde densiteten. da de...
