Søgning på: erhvervsret opgaver. Resultater: 18421 til 18440 af 141690
  • Den rette linje

    Forumindlæg
    Hej jeg har en aflevering for med nogle opgaver som jeg gerne vil have tjekket. Jeg vil ikke have det rigtige svar, bare der hvor det er gået galt. Så jeg kan altid spørge om hjælp hvis jeg ikke kan se fejlen. Opgaverne er vedhæftet som fil. På forhånd tak tak tak :)
  • 1800-tallets england

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) Jeg tænkte på om der er nogen der har skrevet en SRP opgave om Kvindernes rolle i 1800-tallets England, med særlig henblik på Pride and prejudice? Det kan være en stor hjælp hvis i ville fortælle hvordan i har skrevet en lignende opgave På Forhånd tak :)
  • Sprøgsmål til tranedans

    Forumindlæg
    Hej jeg har til imorgen fået lektier for om tranedans og har problemer med det. Mine opgaver går ud på. Jeg skal lave 5 spg til kap. 18 Og 5 opgaver til kap. 18 håber jeg kan få noget hjælp
  • Integral regning

    Forumindlæg
    Hej, jeg har en opgave omhandlende det skrå kast. i en opgave skal jeg opskrive en formel for arealet under kurven. Kan dog ikke få udregningerne til at passe sammen. Hvorfor giver min udregning nr. 1 ikke det samme som nr. 2?
  • Cencor?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen!Jeg tænkte på om nogen ved hvem der er cencor til 3.g opgaverne... altså nærmere, er det altid de samme mennesker - et hold af cencorer, eller er det tilfældige lærer, som får opgaven stukket i hånden???
  • Hjemmeside til øvning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til skriftelig årsprøve matematik på fredag, og ville gerne høre om nogen af jer kender den hjemmeside, hvor gamle eksamens opgaver ligges ind, sådan at jeg vil kunne se, hvordan en typisk opgave vil blive formuleret ol.
  • Hjælp til eksamensopgave

    Forumindlæg
    Hejsa :) Jeg skal op i skriftlig mat A i morgen, og sidder og øver mig på nogle eksamensopgaver. Jeg er så gået i stå i opgave c, som lyder således: Bestem længden af linjestykket PQ. Er der nogle, som kan hjælpe mig? Opgaven er vedhæftet som billede :)
  • hjælp til eø-aflevering

    Forumindlæg
    hej alle sammenjeg skal bruge noget hjælp til min eø-aflevering. er der nogen af jer der har en eø-eksamens opgave fra den. 14 september 2004???skal aflevere opgaven på onsdag.det kunne være en kæmpe hjælp, hvis der er nogen der har den opgave.mange tak på forhånd mvh armin
  • Hjælp til geometri

    Forumindlæg
    Hey..Jeg behøver hjælp til tre opgaver. Så hvis du er et matematik geni eller bare har forstand på geometri ville det være vildt cool hvis du gad hjælpe mig lidt!Jeg sender opgaverne i en email, så giv mig venligst din email-adresse!På forhånd tak!
  • En funktion med 9 i potens..?

    Forumindlæg
    Opgaven lyder sådan her:En funktion f er givet ved f(x)=x^2(1-x)^9, x eBestem størsteværdien for f.Ved bare ikke helt hvordan jeg skal gribe opgaven an... håber jeg kan få et tip om hvordan jeg starter...
  • reduktion .

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :) jeg sidder med en reduktionsopgave, som jeg har udregnet i mathcad med metoden simplify.. Men nu kan jeg så bare ikke liige få det til at gå op, når jeg regner opgaven 'i hånden'. Opgaven ser således ud (se vedhæftet billede):
  • matematik til i morgen

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har håber, at I kan hjælpe mig med denne Det er om P/Q metoden hvor vi skal skrive forskrifter og det er til i morgen.. opgave, da jeg sidder totalt fast: Mange tak :) skal jeg bare komme med opgaven??
  • Dansk skriftlig fremstilling GLEMT

    Forumindlæg
    Hej Ved i hvad der sker hvis man har glemt sit opgave nr på opgaven. det forsvandt da jeg skulle opsætte min artikel og glemte at sætte det ind fordi var først færdig lige til tiden og havde rimelig stress på.
  • Vandige opløsninger

    Forumindlæg
    Hej alle, til denne opgave har jeg måske lidt svært ved at se, hvordan jeg skal opskrive nogle af disse reaktionsskemaer. Det kunne være rart, hvis jeg kunne få et eksempel på, hvordan nogle af disse opgaver skal løses, og hvordan en vandig opløsning ville se, bare for at få et overblik over det...
  • International Økonomi!

    Forumindlæg
    Hej Derude. Jeg har fået en opgave i International Økonomi, hvor jeg det handler om Nationalbankens opgaver. Hvad betyder det, når nationalbanken intervenerer på valutamarkedet? Hvad er valutareserven og hvilken rolle giver den ved intervention? I hvilke situationer intervenerer nationalbanken V...
  • SØGER HJÆLP MED DATAANALYSE UDVIDET EKSAMEN HD 1. del 2. år Valgfag

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har en eksamen og en opgave der skal være klar torsdag i kommende uge. Jeg er på bar bund og har brug for hjælp! Nogle der kan lave opgaven med mig sådan så jeg forstår den nogenlunde? Giv lyd :)
  • Hjælp til Matematik

    Forumindlæg
    Jeg kan simpelhen ikke forstå denne her opgave... Opgaven lyder ; Opløs tæller og nævner i faktorer og forkort brøken: z= 4x2-9/4x2+9-12x w = 9x2-16y2/3x-4y u= 3x2-12x+12/5x2-10x
  • Energien i den uendelige potentialbrønd

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave der lyder: "Hvad er grundtilstandsenergien for en elektron i en en-dimensional kasse? Udtryk resultatet både i Joule og elektronvolt." Hvordan kan jeg løse denne opgave når jeg ikke kender bredden af potentialbrønden???
  • Er dette rigtigt lavet?

    Forumindlæg
    Opgave: bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x)=x^2-x-2 Min fremgangsmåde: 0=x^2-x-2 Nu bruges diskriminant formlen! x=+-b-vd / 2a X=? X=? Er opgaven rigtig forstået?
  • Variablel

    Forumindlæg
    heej folkens, er der nogen som kan hjælpe mig med at løse en opgave som jeg har svært ved ? Opgaven lyder: Om en variablel a oplyses , at den er omvendt proportional den 4. rod af en variablel b.