Søgning på: fysik rapport DENSITET. Resultater: 18421 til 18440 af 23609
-
Ellære - lille opgave
ForumindlægHej folk. Jeg er igang med nogle lektier i fysik, og jeg er kommet til en opgave jeg ikke rigtigt forstår.. håber nogle kan forklare mig hvad der helt præcis menes.. det vil virkelig være en stor hjælp! :) Opgaven lyder: Tegn et kredsløbet med pæren L1 på 6V, 1,0A samt en formodstanden RFor1 kob... -
Forbrænding
ForumindlægVi har i fysik lavet et forsøg, hvor vi skulle måle den energi der blev overført fra en brændende peanut til en dåse med vand. Vi beregnede så den overførte energi og sammenlignede det med varedeklarationen. Der er stor forskel på gram energi. Det skyldes at ikke alt energi bliver overført til då... -
Det periodiske system
ForumindlægHej Min fysik/kemilærer har givet os for at lære så meget som muligt udenad af det periodiske system. Er der nogle, som har et godt råd eller en god hjemmeside hvor man kan lære det? Jeg kan meget af Tom Lehrers 'The elements song', men problemet er så, at den jo er på engelsk og ikke e... -
SRP om kræft
ForumindlægNogen, der har nogle goder vinkler til SRP om kræft? Jeg kan kombinere disse fag: Mat A Kemi A Fysik B Biologi C Dansk/historie A Jeg synes, det er ret svært, når jeg kun har bio på c-niveau. -
Pærer og modstande
ForumindlægHej, jeg har et helt grundlæggende spørgsmål til fysik B: Hvis en modstand/resistor placeret før en pære i et kredsløb øges, bliver lysstyrken af pæren så større eller mindre? Og hvis en modstand/resistor placeret efter en pære i et kredsløb øges, er det så korrekt, at det ingen indflydelse har p... -
Isotoper
ForumindlægSkal svare på et spørgsmål i fysik, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af... Det lyder : forklar kort, hvorfor stimerne klumper sig sammen tæt på linjen med N=Z? Altså: hvorfor findes der ikke isotoper, hvor der er mange flere eller færre neutroner, ender er protoner? Håber I kan hjælpe -
Newtons 2. lov
ForumindlægHej skulle lige spørg kort til dem der har haft eller har Fysik på B (Kun hvis der er blevet fortaget forsøg kan svars) Jeg har påtaget en forsøg om Newtons 2. love som handler om lod der hænger på snor Mit spørgsmål er : Hvad betyder amålt og ateori ? Har en del formler men siden de er ny... -
SRP fra to forskellige fakulteter? Jeres erfaringer?
ForumindlægHej! Er der nogen, der har gode eksempler/erfaringer med at skrive en SRP på tværs af to fakulteter, såsom matematik/dansk, fysik/historie, ja, hvad end der ikke er inde for samme fakultet? Hvilke udfordringer mødte i? Var det svært at koble det sammen? Er det muligt at skrive en SRP til et 12... -
Opgave - Arkimedes lov
ForumindlægHej alle sammen Jeg sidder i øjeblikket med en opgave, i fysik, hvilket overhovedet ikke er min stærke side, jeg har fået et hint, hvilket lyder således: Arkimedes lov. Men jeg kan ikke se mig ud af den, håber der er nogen der har lyst og tid til at hjælpe :) Opgaven er vedhæftet som et bil... -
Coloumbs gnidningslov
ForumindlægHej jeg har følgende spørgsmål til min fysik B eksamen. Er der nogen der kan forklare mig, hvad der menes med en (Fn,Fμ)-graf, hvad vinkel/hældningsvinkel, μs, μd, Atyn. Jeg kan nemlig slet ikke finde noget omkring det i min bog, så alt hjælp vil være fantastisk!! -
SRP hjælp - svingninger differentialligninger
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i Fysik og Matematik (A - niveau ) Jeg har som emne valgt svingninger. Jeg skal arbejde med noget Fourier analyse og 2. ordens differentialligninger. Jeg kunne godt bruge noget hjælp mod betaling. Hvis du kan hjælpe så skriv til mig: Charlotte_jod@yaho... -
Svingningstiden for lodrette svingninger
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik spørgsmål der hedder: Tabellen viser resultaterne af et forsøg, hvor man har belastet en fjeder med forskellige lodder og hver gang målt svingningstiden for lodrette svingninger (tabellen er vedhæftet) a. Påvis, at de målte tal er i god overensstemmelse med den teo... -
Varmeenergi
ForumindlægHej. Vi har i fysik lavet et forsøg om varmeenergi med aluminium, bly og messing. I den forbindelse har vi også lavet en tabel og jeg skal nu finde ud af hvordan jeg regner de ting ud som er i de røde søjler i den (disse blev regnet ud af programmet selv). Jeg kan ikke helt gennemskue de sidste ... -
Energi kvalitet
ForumindlægHey skal til fysik b eksamen her d. 18 og sidder med eksamensspørgsmålene, hvor et punkt under energi hedder forklar hvad energikvalitet er. Min lærer har ikke rigtig forklaret begrebet og synes ikke nogen af googles sider forklar mig begrebet så jeg forstår. Så er der nogen som kunne forklare mi... -
Hjælp til besvarelse af srp.
ForumindlægJeg er i gang med at skrive srp om tjernobylulykken i fysik og historie. Jeg har i problemstillingen fået dette "Giv desuden en redegørelse for udvalgte effekter af højt strålingsmiljø på mennesker" Jeg håber at der er nogen der vil kunne hjælpe mig lidt i hvad ville være relevant og i... -
Karakter i NV ?
ForumindlægHej, Jeg har gået og tænkt over om man får en karakter for ens NV fag ? altså Fysik, Kemi, NG, og Biologi, altså standpunkt og hvis man gør hvornår kan man så se dem ? siden jeg har det lidt skidt med disse fag og jeg har ikke klaret det specielt godt. Håber virkelig ikke vi får karakter i alle s... -
Roterende legemer - faldende legemes acceleration
ForumindlægHej alle sammen Sidder med noget fysik, men kan ikke lig få koblet formler sammen så det giver den formel der står i opgave teksten. Jeg har vedhæft spm. samt de ligninger jeg vil tage i brug. Håber der nogen der har tid og lyst til at hjælpe :-) Tak på forhånd :-) -
Karakter i NV ?
ForumindlægHej, Jeg har gået og tænkt over om man får en karakter for ens NV fag ? altså Fysik, Kemi, NG, og Biologi, altså standpunkt og hvis man gør hvornår kan man så se dem ? siden jeg har det lidt skidt med disse fag og jeg har ikke klaret specielt godt. Håber virkelig ikke vi får karakter i alle samme... -
bifilart pendul
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i matematik og Fysik. Her skal jeg udlede formlen for et bifilart pendul, men jeg ved ikke helt hvordan. Jeg har prøvet at google lidt, men uden held. Jeg håber i kan hjælpe. På forhånd tak. Med venlig hilsen Frederik PS. formlen er vedhæftet som dokume... -
MATEMATIKKENS ANVENDELSE I 16-1800-TALLET
ForumindlægHej Jeg sidder og skriver SRP en af punkterne under min problemformulering lyder således: Diskuter på grundlag af konkrete eksempler hvordan matematikken fandt praktisk anvendelse i 16-1800-tallets europæiske samfund? Har virkelig prøvet og finde noget om det på nettet men kan ikke der står kun...
