Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 18441 til 18460 af 135334
-
Historie eksamen i morgen, hjælp!
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen i morgen, har 24 t. og har fået emnet Jordskredsvalget under Danmark 1965-1989. Mit spørgsmål er, om jeg bare skal opstille spørgsmål, svare på dem og derefter perspektivere til nutiden? Er der evt. nogen som kan fortælle om mine spørgsmål er gode nok? 1. Hvad va... -
Hjælp... Eksamen om 2 dage!!!
ForumindlægHej, jeg skal Biologi C på flex og skal til eksamen på onsdag. Jeg håber at nogle vil hjælpe mig med spørgsmål 2. 1. forklare hvordan blodtyper i ABO-systemet og/eller rhesussystemet nedarves DET HAR JEG STYR PÅ. 2. give eksemple... -
Dansk synopsis til mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal til i morgen have lavet en synopsis til min mundtlige eksamen i dansk, men jeg føler ikke rigtig at jeg kan komme videre, da jeg ingen som helst idé har om, hvad jeg skal skrive under "Præsentation af analyse- og fortolkningspunkter". Jeg ved godt, at jeg skal skrive... -
Eksamen 2012- Tyngde ?
ForumindlægHej Hvem skrev en litterær artikel om novellen Tyngde ? 1. Har I skrevet at slutningen er åben eller lukket? 2. Er fortællen alvidende eller personsbundne? 3. Hvad har I skrevet om realismebrud i novellen? -
Hjælp til mundtlige eksame!!! plzzzz
ForumindlægHej:-) er der egentlig nogen der gider at rette en tekst for mig som jeg virkelig har bruge for? Den er altså MEGET vigtig for mig. Skal simpelthen bruge den til min mundtlige prøve i tyskk:-( Jeg vil bare blive MEGET glad hvis der er nogen der gad at rette den for mig:-) Teksten ser sådan her ... -
reducer (a+b)^2 -a^2 -ab
Forumindlæghej alle jeg er lidt forvirret over om jeg gør det her rigtigt, kan nogen hjælpe mig :)) jeg kan godt huske at i det første led (a+b)^2, skal jeg bruge sætningen: (a+b)^2 = a^2 +b^2 +2ab. men er meget i tvivl om hvordan jeg regner resten af udtrykket ud, håber i kan hjælpe. kh Nina -
Engelsk mundtlig prøve.UNDEREMNE-FORSLAG til overemnet YOUNG PEOPLE!
ForumindlægHej mennesker... Håber virkelig, at I kan hjælpe mig med det her. Jeg har været så "heldig" at trække 'Young People' som mit overemne i engelsk. Har været over flere forskellige underemner, men synes ikke rigtig, at jeg har fundet noget, der virkelig fanger min interesse... Såh ... -
Karakterer på Matematik C
ForumindlægHej folkens. Jeg skal op i matematik C mundtlig på tirsdag. Men jeg er ikke forberedt overhovedet. Men jeg skal have Matematik på niveau B.. Betyder det så overhovedet noget hvad jeg får i karakter? Er det ikke min karakter på B der kommer til at gælde? Og hvad sker der hvis jeg dumper? Tak p... -
1/a+1/b = 1/c hvordan isolere jeg b?
Forumindlæg1/a+1/b = 1/c - hvordan isolere jeg b? -
Hjælp dansk
ForumindlægHej, jeg vil meget gerne øve mig, på analysering af udrag fra romaner, samt artikler. Nogen der kan komme med eksempler på tekster? Kan simphelthen ikke finde nogle! Tak på forhånd! -
vedr. dansk eksamen sidste år.
ForumindlægHej folkens.. Har nogen af jer været op til dansk eksamen sidste år(hf) Jeg sidder med en opgave 2 som jeg skal skrive en diskuterende artikel om fortællende journalistik. i besvarelsen skal jeg diskuterer Susanne Nilsens artikel- Se nu skaber jeg mig. håber i kan hjælpe mig. Tak på forhånd.. -
MDT. DANSK EKSAMEN
ForumindlægHej alle!Jeg skal op i dansk i næste uge, og jeg vil lige høre om der er nogen derude der har en god idé til, hvordan strukturen skal være når man er inde til selve eksiminationen? Hvad starter man med, og hvad er vigtigt at have med undervejs?Hvad gjorde I og hvordan gik det? -
Dansk skr. eksamen 2011
ForumindlægJeg valgte opgave 3 "Krimiens popularitet" Skriv et essay om krimiens aktuelle popularitet. I dit essay skal du tage udgangspunkt i Krimifascisme? (tekst 3) og Den sidste gode genre (tekst 4) og overveje krimigenrens muligheder og begrænsninger. Du kan inddrage eksempler fra film og li... -
Dumpet mat b, uddannelse kræver mat c
ForumindlægHej studienet, Jeg har dumpet mat b. Dog havde jeg mat i 1.g som jeg antager er c niv (er ikke sikker på det er rigtig), der fik jeg årskarkaterene: 7 mund og 7 skr. Er det nok til at komme ind, eller skal jeg tage et kursus og bestå c niv? -
Matematik opgave på B niveau differentialligning mm.
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave, hvor der er nogle delopgaver jeg ikke kan svare på, jeg vil derfor høre om der er en der vil forklare mig, hvordan jeg lige løser følgende, a og c er løst: Ved en bestemt produktion er de totale omkostninger (målt i tusind kr.) til at producere x enheder af en vare gi... -
find et punkt , der ligger lige langt fra a og b
ForumindlægHej, Jeg har 2 punkter, a og b på 2. aksen. Jeg skal finde et punkt, C, der ligger lige langt fra a og b. Nu ved jeg ikke om der er nogen, der kan svare på det, når der ikke er noget billede. Men hvordan kan man finde det punkt. Kender I nogle formler? -
B(t)=100*e^0,486*t
ForumindlægHej alle, Jeg har en aflevering for hvor jeg har virkelig svært ved en af opgaverne. Jeg håber at der er nogen som har tid til at hjælpe. I en næringsopløsning kan antallet, B(t), af bakterier t timer efter et forsøgs begyndelse beskrives med B(t)=100*e^0,486*t Hvor mange bakterier er der i op... -
Find a og b, når der oplyses ekstrema (differentialregning)
ForumindlægHej SP! Jeg er i tvivl om, hvordan jeg skal løse denne type opgaver. "En funktion er givet ved f(x) = 2x3+ax2+bx-5, hvor a og b er konstanter. Bestem værdien af a og b, når det oplyses, at f har lokalt maksimum i x = -5 og lokalt minimum i x = 4" Umiddelbart tænker jeg, at man først ... -
FSA 2010! Skal op til eksamen om 2 timer!
ForumindlægNogen der har været oppe til biologi eksamen? Vil i ikke fortælle hvad den handlede om?! please! Mange tak! -
(a^2-b)* øverest på første brøkstreg (b^-a) nederest på første brøkstreg (a-b) - ny brøkstreg øverest 4 og nederest (a+b)
Forumindlægnogen der kan hjælpe. mvh k
