Søgning på: erhvervsret opgaver. Resultater: 18441 til 18460 af 141690
-
Induktion
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe med disse 2 opgaver under induktion i vedhæftet fil. Har jeg lavet opg b rigtig? Kan i evt. komme med en formel til opgave d? Tak -
Facit
Forumindlæger der nogen der ved om der findes en facit liste til opgaven som jeg har vedhæftet, og hvis der ikke findes nogen, er der så en eller flere der vil være så venlige at skrive noget ned til opgaver der omhandler rumfang, ikke lange forklaringer men, bare svar og udregninger :) -
En rapport om adskillelse af motor
ForumindlægJeg har fået en opgave hvori jeg skal lave en rapport/noget alla en projekt opgave. jeg skal have en problem stilling der omhandler det at adskille en motor nogle der har en idee til en god problemstilling?? -
AT
ForumindlægHei på jer. Ville det ikke være en idé, at lave en gruppe inde i Opgave-forummet, under navnet AT. Tror mange gerne ville se andres AT-opgaver, for f.eks. at få noget videnskabsteoretisk hjælp. :o) Kristoffer Fage -
Repetition af vektorregning ?
ForumindlægHej kan nogen hjælpe mig med nogle af disse opgaver ! Jeg har oploadet filen så i kan se alle opgaverne som jeg har svært ved. Jeg spørg blot om i kan finde ud af at lave nogle af dem, da jeg er i tvivl Mvh Ludvig -
Reaktionsskemaer - HJÆLP!
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med med følgende opgave: Afstem reaktionsskema (II). Forklar, at også overskydende melamin kan indgå i en polymerisationsreaktion med trimethylolmelamin. Skitser et reaktionsskema for denne polymerisationsreaktion. Det er fra vedhæftede eksamenssæt (Opgave 1 d) Det hast... -
KEMIIII !!!!
ForumindlægBogen der kan hjælpe migm ed en kemi opgave ?? Det er opgave 1 (a, b, c, d, ) i den vedlagte link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/080814_opgave_stx_082_kemiA.ashx -
HJÆLP - Teknisk matematik HTX
ForumindlægHej alle venlige sjæle Jeg håber i kan hjælpe med min opgave, dte drejer sig om opgave 5.23 s. 180 i bogen. Jeg ved ikke hvordan jeg skal bergene den og hvilken formler jeg skal bruge Se tegningen der er vedhæftet Tak på forhånd -
Optimering - HJÆLP :(
ForumindlægHejsa! Kan nogen hjælpe med at beregne denne opgave omhandlende optimering, jeg er virkelig i tvivl om hvordan jeg skal gribe opgaven an :( Med venlig hilsen Amanda <3 -
hej allesammen!!
Forumindlæger der en der kan kigge på min engelsk opgave som jeg har skrivet færdi...den skal bare godkendes af jer i må gerne sende jers email til mig, så jeg kan sende den opgave til jer ..tak på forhånd -
Bestem værdi af x
ForumindlægHej, jeg sidder lidt fast i en opgave: Har fået lavet det meste af den, men kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal løse den sidste del af spørgsmål b (bestem den værdi af x der gør vejen billigst mulig). Nogle der kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven -
The Farther You GO
ForumindlægFandt en diskussion fra maj hvor der bliver diskuteret hvad man skrev til engelsk eksamen "the farther you go". Men der er desværre ingen af alle jer, som har skrevet denne opgave som har lagt den herind til glæde for os andre. Jeg skal selv skrive den og synes den er svær at komme igan... -
Vektorer i rummet!
ForumindlægHej, jeg sidder her med en opgave som driller mig. Den burde være nem, for den er beregnet til at være en opgave uden hjælpemidler. Vil virkelig gerne ha' den lavet. Den lyder således: 2 vektorer i rummet: a=[5,13,-11] og c=[8,-7,2] Bestem længden af den længste af diagonalerne i det paral... -
'en anden'´ét ord
ForumindlægJeg har fået fejl for denne opgave DANSK opgaven: Vil De have en kop kaffe mere? SPANSK min besvarelse: ¿Quieres más café? FEJL: orden 'más' Spørgsmål: Hvad kan jeg bruge istedet for? Jeg kan ikke finde et ord, jeg synes bedre om til denne sætning. Mulig løsning: 'otro' er umi... -
Snyd i eksamensopgave
ForumindlægJeg er i år begyndt at studere ved Københavns universitet og har netop haft min første eksamen. Eksamen tog udgangspunkt i at man i mindre grupper 3-6 personer havde udformet en opgave baseret på øvelser og forelæsninger i faget. Min gruppe bestod af 4 personer der alle fik 10 til eksamen, ... -
SSO - Hegel
ForumindlægJeg regner med at skrive SSO om Hegels historie filosofi. Jeg overvejer at skrive opgaven tævrfagtligt i historie og filosofi (hvilket man kan jvf. dette link: http://www.emu.dk/gym/projektarbejde/eksamen/3g.html ) nogle råd eller erfaringer med at skrive om emnet i to fag?Nogle ideer til, hvad e... -
Bestem stamfunktion med tangent!
ForumindlægJeg skal bestemme stamfunktionen til f, hvis graf har grafen for f som tangent. Jeg har vedhæftet opgaven! Mine spørgsmpl lyder så: a) Det er grafen frs opgaven ovenfor ikke sandt? b) Hvordan griber jeg det an? funktionen for f må vel være f(x)=½x+1 og så skal den integreres: 1/4 x^2 +x +k... -
reducer udtrykket 3mp/mp+mh??
ForumindlægJeg er i gang med min anden matematik aflevering på gym og jeg sidder lidt fast på denne opgave... opgaven lyder på at reducere udtrykket 3mp/mp+mh... jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tage hul på den fordi det hjælper vel ikke at dividere på både tæller og nævner? -
Rumfang til areal?
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til følgende opgave: En kasse med kvadratisk bund har et rumfang på 125 - Angiv arealet af kassens samlede overflade som en funktion af sidelængden x i den kvadratiske bund Jeg har ikke rigtig nogen idé om hvordan jeg skal løse opgaven, så lidt hjælp ville gavne :) ... -
Areal og stamfunktion
ForumindlægSkrev et indlæg igår, hvor jeg stadig ikke forstår opgave 1. c?? Håber nogen kan hjælpe mig lidt her har beregnet skæringspunkterne til: ( -3;9), (0;0), (1,5;-4,5) linket til opgaven er: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=497657
