Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 18441 til 18460 af 24857
-
kvantetal og balmers formel
Forumindlægsidder og læser til eksamen i fysik og er gået i stå over hvad kvantetal er for noget, og hvordan man finder det. Desuden vil jeg også meget gerne have hjælp til balmers formel 1/lamda= R* 1/4-1/n^2 hvad er n, og forstår heller ikke rydbergs formel: 1/lamda= R * 1/m^2-1/n^2 hvad er m og hvordan ... -
Fysikeksamen - "Opvarmning og afkøling"
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og gennemlæser de opgaver, jeg kan komme op i til fysik C-eksamen i starten af næste uge, på min skole. En af opgaverne lyder: "(...) Du skal komme ind på forskellen mellem varmekapacitet og specifik varmekapacitet". Jeg er ret i tvivl om det. - Er der nogen, d... -
Den Hurtigeste Kurve
ForumindlægHej Jeg skal skrive en opgave i matematik (A) og fysik (B) hvor jeg skal beregne den hurtigeste kurve for en bilen til at komme igennem et sving. Tænker det har noget med vektor regning at gøre. Er der nogen der har nogle links, papier, gamle opgaver eller lign ? Tusinde tak på forhånd.... -
Rensning af sølvgenstande
ForumindlægJeg skal til FSA i fysik/kemi imorgen, og under emnet "rengøring" har jeg tænkt mig at lave et forsøg, hvor jeg ved hjælp af vand, natron, salt og alufolie vil rense sort sølvtøj, så det sorte forsvinder. Nu er mit problem bare, at jeg ikke kender den kemiske forklaring på, hvordan det ... -
Offentliggørelse af adgangskvotienter
ForumindlægHvor og hvornår bliver adgangskvotienterne på universiteterne offentliggjort ? Jeg vil gerne ind på tandlæge, men aner ikke hvorvidt det vil falde eller stige. Er der nogle som kan give et bud på hvad odontologi vil komme til at ligge på ? 2009 lå det på 9,2. Der står desuden inde på ug at man s... -
HJÆLP !! Dispositioner + forsøg
ForumindlægHJÆLP!! Jeg skal til fysik/kemi eksamen imorgen (FSA) og er virkelig ikke særlig god til det. Kunne godt bruge nogle gode dispositioner og forsøgspapire på emnerne: - Syrer - Baser - Ioner - Salte - Det periodiske system - Metaller - Kemiske reaktioner - Måling af pH-værdi Håber meget I kan hj... -
Husholdningssprit opløser fedt
ForumindlægJeg skal til FSA i morgen i fysik/kemi, og under emnet "rengøring" har jeg tænkt mig at lave et forsøg, hvor jeg hælder lidt fedt ud på bordet, og derefter fjerner det igen med noget husholdningssprit. Nu er mit problem bare, at jeg ikke ved, hvad der sker rent kemisk for, at spritten k... -
forsøgs forslag....
Forumindlægjeg skal til og til eksamen i fysik B, og jeg ville høre om der er nogen herinde der har nogle gode ideer til forsøg som man kan lave til prøven... vi kan komme op i: kinematik Termodynamik Krafter Idealgasloven Elektriske kredsløb Bølger Impulsbevarelse Arbejde og energi. på forhånd tak... -
Fysikeksamen
ForumindlægHJÆLP. skal til fysikeksamen onsdag d. 18, i fysik niveau c. er der nogen der har nogle dispositioner eller opgaver til rådighed om fx: lyd/lys, atomets opbygning og atommodeller, el, kræfter, og astronomi! Mod dette giver jeg gerne råd til oldeksamen, som jeg var oppe i i fredags og fik 12 .. -
Påvise et salt???
ForumindlægJeg skal til FSA i fysik/kemi i morgen, og jeg har spekuleret over hvordan man egentlig påviser at noget er et salt. Det består af positive og negative ioner, ja, men det kan alle og enhver jo komme og sige... Håber I kan hjælpe, hvis nogen ellers læser dette før det er for sent :) PS. svar in... -
Naturlige fænomener i Solsystemet
ForumindlægHey ;) Jeg har 24 timers prøve i Fysik (C-niveau) Og har trukket det værst mulige for mig. Jeg skal præsentere emnet "naturlige fænomener i solsystemet" - men synes ikke vi har haft noget om dette emne :s Bliver super glad hvis i vil komme med nogle ideer eller bare fortælle mig hvad ... -
Bølgeegenskaber.
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen C.. og vil genre have nogle forklaringer på de 4 bølgeegenskaber. Bølger kan dreje om hjørner bølger kan gå igennem hinanden bølger kan interferere bølger kan reflekteres. I øvrigt har jeg om lys, så det ville være dejligt hvis der var nogle eksempler med lys. :) Help! -
kilde:nåååååååååååååååååå!!!!
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med at finde tekster, kilder eller artikler jeg kan analyser og diskuterer jeg har tænkt mig at arbejde med en opfindelse telefonen, telegrafen osv bare der er en tekst jeg kan analyser jeg kan nemmelig ikke finde en eneste jeg skriver i historie og fysik -
Glukose og stivelse
ForumindlægHvad sker der når man påviser glukose og stivelse altså: opløs ½ spatefuld ren druesukker(glukose) i et reagensglas med 1/4-fyldt med vand. Tilsæt ca. 1 ml fortyndet natrium-hydroxid og 4-5 dråber kobbersulfatopløsnig. Ryst reagensglasene, sæt dem i vandbad. Hvad sker der? - Er ... -
KAN MAN GØRE SÅDAN.......?
ForumindlægSkal til fysik og kemi eksamen på fredag! Og jeg mangler nogle forsøg! Så mit spørgsmål er: Kan man opstille et forsøg med fedtstoffer, hvor man påviser hvilken af dem der er den sundeste(dvs. den med flest dobbeltbindinger) ved at smelte dem, også finde ud af hvilken der smelter hurtigts. Vil... -
Fysikforsøg omkring andvendelse af stråler
ForumindlægHej alle! Jeg er ikke den skarpeste til fysik, og vil gerne have lidt hjælp inden jeg skal til folkeskoles afgangsprøve i det i morgen. Så tænkte på om nogle kan forklare mig et forsøg hvor man kan vise eller bare et der omhandler det andveldelsen af radioaktive stråler? Og så om hvordan man a... -
Grundtone, overtone osv for halvåbent rør?
ForumindlægJeg har en lektie til i morgen, der lyder som følgende: Udregn bølgelængde og frekvens af grundtonen og de tre første overtoner for et halvåbent rør med længden 17cm. Jeg har altså ikke et 17 cm rør liggende herhjemme og det tror jeg heller ikke er meningen, at man skal. Men hvordan skal je... -
farmaceut
ForumindlægHej .. Hvis man helt vildt gerne vil ind på farmaceut studiet hvor adgangskravet er 6,2 efter den nye karakterskala eller kvote 2 hvor man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik, kemi og fysik,har jeg så en mulighed for at komme ind nu hvor jeg selv kun har et gennemsnit på 5,8 men de... -
Eksamen om 16 timer!!
ForumindlægNu er fysik ikke ligefrem skide yndlingsfag, så tænkte på om jeg kunne få lidt hjælp ? :) Du skal i din indledning fortælle om hjemmets energikilder, hvad energien bruges til og de energiomdannelser, der finder sted. - det har jeg 7 min til at præsentere.. Jeg kan godt selv fortælle om hvilke e... -
Jordens magnetfelt - enkelt spørgsmål
ForumindlægHej ;) Vores lærer har opgivet 'Jordens magnetfelt' som et emne vi muligvis kan trække til FSA fysik/kemi. Jeg ville derfor høre, er det ikke det sammme som magnetisme? Jeg ville måske kunne fortælle lidt om radioaktivitet og at vi bliver beskyttet af det magnetiske felt. Men ellers, ...
