Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 18441 til 18460 af 170365
-
Differentialregning
ForumindlægHej. er der nogen, som kan hjælpe med et eksamens spørgsmål for er helt forvirret. Jeg skal udlede differentialkvotienten for f(x)=a*x opløfet af a. Har lige et spørgsmål mere om hvordan man ved hjælp af differentialregning kan finde et andengradspolynomiums toppunkt.? på forhånd tak. -
1.G HTX - HHX??
ForumindlægHejsa, Jeg startet på HTX, her i sommers (lige efter folkeskolen), men problemet er at jeg synes ikke lige det er mig. For det første er administrationen elindig, og jeg føler ikke at jeg får det ud af som man blev lovet påi ntroduktions møder. Og så er jeg ikke lige den bedste til svære matema... -
Phytagoras
ForumindlægEr der nogen, der vil forklare pythagoras? Vi skal til mundtlig eksamen i det på tirsdag. -
Funktioner?
ForumindlægHej. jeg mangler lidt hjælp med denne opgave. Gødningsenheder x - Kornudbytte f(x) 0.....................300 50....................982 a) Beregn en forskrift for funktionen, b) Beregn det antal gødningsenheder, der fordobler kornudbyttet? på forhand tusinde tak -
Vanvittig eksamensplan
ForumindlægJeg har netop tjekket undervisningsministeriets eksamensplan for skriftlige eksaminer til sommer. Den findes her: http://us.uvm.dk/gym/eksamen/documents/stx_hf-proevekalender2007-2010_08102007.pdf Læser i den også således, at hvis man har Mat A og Spansk A, da ser det således ud: 13. maj: Dansk... -
Hhx
ForumindlægNogen der har/har haft finanslinjen på Hhx. Vil gerne høre om, hvordan den er at have. Interesserer mig meget for matematik og økonomi. Matematik A, Finansering C/B, VØ A Og kan man vælge imellem C/B i finansering -
Rentabilitet - hjælp!
ForumindlægJeg skal regne gældsrente, gearing, overskudsgrad og aktivers omsætningshastighed. Dog er nettoomsætning ikke oplyst, hvilket skal bruges til de to sidst nævnt. Hvad bruger jeg så i stedet for nettoomsætning? Og et andet spørgsmål - når jeg regner gearing - så skriver den, at den for år 2014 ... -
Emne: Spilteori?
ForumindlægHej, Jeg regner med at starte på matematik-økonomi studiet næste år og i forbindelse med srp'en ønsker jeg at skrive en opgave som kunne have relevans for fremtidigt studie. (da jeg naturligvis føler at emnet er interessant) Jeg tænker derfor umidlbart at spilteori (uden jeg ved noget særlig... -
Matematik årsprøve
ForumindlægHejJeg skal til matematik årsprøve skriftlig på fredag, og tror at den bedste måde jeg kan træne på er at løse nogle opg.Nogen der kan sig emig hvor jeg kan finde eksempler på eksamens opgaver?Louise -
Stået Studentereksamen
ForumindlægHej, Kom til at tænke på en ting angående de mundlige eksamener, hvad sker der hvis man ikke består f.eks. dansk mundtlig eksamen eller matematik mundtlige, altså får under 6, hvad betyder det så egentlig, kan det forhindre en i at få sin studentereksamen ? -
Forsøg
ForumindlægHey. nu skal jeg jo op i fysik eksamen i folkeskolen på Tirsdag. så ville jeg lige, hører om nogle af jer kunne nogle forsøg om -transformation. -vekselstrøm. det er så indenfor eletromagnetisme og transformation. Hvis det skulle være, kunne i jo også sende nogle notater eller andet til mig. på... -
Sherlock holmes - den rigtige, oversættelse
ForumindlægHej, Jeg har rimelig mange problemer med min oversættelse: sherlock holmes: the final problem, synes virkelig teksten er mærkelig, så håber en af jer har tid og lyst til at kigge den igennem? Havde lagt en oversættelse en, men det var min "kladde", som kom ind ved en fejl, så prøver lig... -
Tvivl om udregning af gennemsnit
ForumindlægJeg går på 3 år, og skal muligvis have min hue her til sommer. Jeg er dog kommet i tvivl om hvordan skolen udregner om man har over 2 i snit, da jeg har hørt at de regner ens årskarakter med. Passer det? Altså vil det sige at ens eksamens karakter ikke har så stor en betydning? Hvis ja, regne... -
Modes globalisering.
Forumindlæghej. Jeg er ved at lave en prosjekt opgave, og vil gerne have lidt hjælp, til at svare på nogle spørsmål, omkring mode. hvordan påvirker globalisering moden? hvordan har globalisering praget moden i DK.? kan moden blive ved med at fornye sig? hvordan ser moden ud i fremtiden? ... -
eulers tal
ForumindlægHej! Hvis e^x, skal x være enhedsløs, men hvorfor? Enkelt forklaring ønskes :-) -
Jøder
Forumindlæggiv eksempler på, hvilke historier man fortalte om jøder op til 2. verdenskrig Jeg ved ikke lige hvad det er -
Differentialregningens anvendelsesområder
ForumindlægHej Nogen der har nogle ideer til "Differentialregningens anvendelsesområder" ?? -
Arbejdsmarkedet
ForumindlægHej Jeg har lige nogle få spørgsmål om arbejdsmarkedet: 1. Hvorfor er arbejdsmarkedet et meget vigtigt marked? 2. Hvem efterspørger arbejdskraft og hvorfor? 3. Hvem udbyder arbejdskraft og hvad er det samlede udbud af arbejdskraft? 4. Hvad er substitutionseffekt? -
Terminsprøver!!!!!
ForumindlægHeeeej Jeg har et spørgsmål! Idag var jeg til terminsprøve i engelsk og den var fra år 2014 og mit spørgsmål er så, er de andre prøver så også fra 2014? Eller kan de andre terminsprøver være fra andre år? -
tips til FSA i mat.
ForumindlægHalløjjeg skal op i FSA mundtlig matematik her onsdag, og er lidt uviden (dårligt informeret) omkring det.Så håber nogle vil svare på mine spørgsmål!Hvad skal man egentligt læse op? (synes ikke man kan læse vores pensum, det sådan opgaver!)Hvordan foregår det helt præcistLigger de vægt på noget s...
