Søgning på: matematik aflevering golf. Resultater: 18441 til 18460 af 39512
-
Lineærs funktions nulpunkt m.m
ForumindlægHejsa :-) Jeg står og er i ret stor knipe! Jeg skal til mundtlig prøve i matematik i morgen og har fået stillet et spørgsmål der lyder således: Fortæl om den lineære funktions nulpunkt, aflæsningen af det samt beregning gennem f(x)=0. Fortæl også om løsning af andre ligninger af første gr... -
HHX eller STX?
ForumindlægHej ja som overskriften lyder er jeg blevet meget i tvivl om hvad jeg skal efter ferien. Jeg går i 9 klasse i folkeskolen og mit ynglingsfag er matematik. Jeg vil gerne være noget inden for økonomi men jeg ved virkeligt ikke hvilket studie jeg skal vælge. Umiddelbart ville jeg mene at HHX ville... -
Lektiehjælp ydes
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 18 år, har en studentereksamen (STX) og er nu studerende på AAU (arkitektur og design). Jeg tilbyder lektiehjælp til biologi (C), matematik (A), kemi (B), fransk (A), engelsk (B). Normalt når jeg hjælper, er timelønnen på 100 kr., men dette kan sagtens varieres. Jeg give... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går på gymnasium i Århus med ret gode karakterer. Jeg går i 3.g og vil gerne tilbyde lektiehjælp både på folkeskole- og gymnasieniveau. Ynglingsfagene er matematik, fysik, kemi og samfundsfag :) Men på folkeskoleniveau kan jeg nok - lige med undtagelse af tysk - hjælpe me... -
Kan du hjælpe med at læse op til terminsprøve ? SÅ SKRIV!
ForumindlægHej derude ! :) I næste uge (ja, er sent ude) skal jeg til terminsprøve i mat B. Min årskarakter afhænger MEGET,faktisk RIGTIG MEGET, af den karakter jeg får til prøven. Jeg har lidt svært ved matematik og den type der måske liiige skal have det forklaret en ekstra gang ! Jeg kunne godt tænke mig... -
Eksamentræning - uden hjælpemidler
ForumindlægHej alle. Sidder og terper matematik, da jeg skal til eksamen mandag! Er virkelig død i denne opgave - er der nogle der kan hjælpe mig? Jeg ville tro at det er noget med tangents ligning - men kan det overhovedet være det, når jeg ikke får f(x) oplyst? Graften for en funktion f er en ret linje... -
Litteratur, SRP: Biologi/MAT; Epidemier
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en SRP i december måned, men jeg skal allerede nu vælge mit emne. Jeg har valgt fagene matematik A og biologi B, og mit emne er epidemier med fokus på kønssygdomme (tror det bliver aids/HIV). Er der nogen af jer, som muligvis kender til noget godt litteratur mht. matemati... -
Dumpe et fag?
ForumindlægHej Studieportalen. Har lige et hurtigt spørgsmål mht. til eksamen. Jeg går i 2. på HHX, og klarer mig rimelig godt med 7, 10, 12 i alle fag, undtagen matematik B hvor jeg får 02. Jeg er helt 'lost' i alt det satans differentialregning og alle de andre emner. Tænkte på, hvis jeg nu træ... -
Hvem kommer først fra løbe turen?
ForumindlægHej, har brug for hjælp til den her opgave. Jeg har prøvet og regne det ud. Men er lidt usikker, Jeg har sagt at de begge hold kommer på samme tid. Opgaven er ned under. To løbere A og B starter samtidig på den samme løbetur, hvor de skal ud at runde et træ og så tilbage igen. A løber hele turen... -
Hjælp til vurdering af min srp
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og skal op til srp mundtligt eksamen om 2 dage. Jeg synes selv at jeg har skrevet en knap så god opgave (måske 02-4) i fagene matematik a og design og arkitektur c. Jeg vil hører jer ad om i ville være interreseret i at læse min opgave igennem og give et bud på hvor den... -
UNI -> Lineær algebra, opsummering?
ForumindlægHej, da jeg inden så længe (1måned) skal til eksamen i matematik, får jeg brug for noget opfriskning inden for semesterets emne, nemlig lineær algebra.Findes der nogen gode internet sider og/eller .pdf dokumenter, der beskriver nogen vigtige ting, begreber etc. i hovedtræk, så det er til at forst... -
"Tips og Tricks" rum
ForumindlægSavner nogle gange fx op til en prøve o.l. lige et par ark man kan løbe igennem med de grundlæggende ting i matematik kunne det fx være hmm hvordan man ganger brøker, kvadratsætningerne osv. altså de ting man let glemmer...ved ik om jeg er ene ?...ellers kunne man jo lave nogle sticky's til h... -
Hjælp med matemaik!
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med noget matematik? Opgaverne lyder således: En ret linje, l, går gennem punkterne (2,3) og (10,7). a) Bestem ligningen for l b) Bestem denne linjes afstand til følgende 3 punkter: (5,−1); (0,0) og (0,7) Om trekant ABC vides, at C = 90o, dens are... -
Er du god til mat. ? SÅ HJÆLP !
ForumindlægHey :) Jeg går på 2 år STX. Jeg har afsluttet mat C, men har valgt at forhøje det til B, da jeg gerne vil have samf. A. Problemet er jeg er SÅ DÅRLIG TIL MATEMATIK! Og da jeg har haft et års pause fra det, ligger det hele langt , langt væk. Jeg vil høre om der er en derude som har tid og tålmodig... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
Dumpet????
ForumindlægHej folkens! Jeg har et spørgsmål, jeg har gået rundt og har tænkt på i et stykke tid nu. Jeg var op til matematik A mundtlig her i går, og desværre fik jeg kun 02, derfor vil jeg lige hører om man er bestået eller dumpet i faget? Jeg fik 02 i årskarakter (skriftligt) og 00 i årskarakter (mundtli... -
Smertestillende medicin. SRP
ForumindlægHej jeg skal snart i gang med at skrive mit SRP projekt, som omhandler smertestillende medicin. Jeg skal fremstille det smertestillende præparat Lidokain i kemi og skrive noget om hvordan medicin kommer ind, rundt og ud af kroppen igen. Dette skal jeg gøre via. matematiksemodeller og differential... -
Hvilken uddannelse skal jeg tage?
ForumindlægHej jeg går på HTX(Teknologi og Design linjen), og det er mit 2. år. Jeg er god til programmering og designe hjemmesider: www.musical.sceu.dk (Jeg har selv lavet hjemmesiden til skolens musical event). Jeg kan programmere i HTML/CSS, og er i gang med at lære PHP. Jeg er god til Matematik og Eng... -
EP mat H0 hypotesen i qui i anden test
ForumindlægHJÆLP :S skal til eksamen i EP i morgen og har virkelig brug for hjælp i matematikken. que i anden test kan ikke finde ud af om at accp eller forkaste H0 hypotesen: X2=(O-F)2 / F har vedhæftet opgave og der står ikke ret meget håber en vil hjælpe mig :) -
Hjælp til mat
ForumindlægHej jeg er i gang med at regne opgaver i matematik. Jeg har lidt svært ved at løse opgave b,da jeg er i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge. Jeg håber der er nogle der vil hjælpe. Venlig hilsen Karl
