Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18481 til 18500 af 48964
  • rettelse af oversættelse....!!!

    Forumindlæg
    hejsa, har lige skrevet en oversættelse, ville være enormt glad hvis nogen ville kigge den igennem for grove fejl:)All history books are about men and men’s decisions, however the half world have always been women.How did they live, what did they do, which thoughts did they have, what did they th...
  • Hjællpppp.. dumper stx

    Forumindlæg
    Hey alle Oh nej, jeg er i dilemma. Har nu et snit på 5,0 og har en eksam tilb.... Er der nogen der vide om jeg kan risikrer at dumpe stx?? Jeg sidder netop og overvejer at droppe den sidste eksam og starte 3.g om.. mvh Mino
  • Essay "Undskyld ventetiden"

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg går i 8. klasse og skal skrive et essay for første gang. Jeg er gået lidt i gang, men jeg er ikke sikker på, om det er en god start og om det overhovede er et essay. Jeg håber, at der er nogle der vil hjælpe. Her komme den så: Jeg kigger på mit armbåndsur. Der er 20 minutter til, ...
  • Haster! vikinger

    Forumindlæg
    Jeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe.. Jeg har læst en beretning, som er skrevet af et af delegationsmedlemmerne, Ibn Fadlan, der har mødt en gruppe danske vikinger. Det er fra år 921, han beskriver vikinger for ulækre som ikke vasker sig efter sædudtømning. De skrives at de er som vi...
  • Vigtigt at kunne til skriftlig matematik!

    Forumindlæg
    Jaa, nu ligger eksaminerne jo for døren, og jeg skal selv op til skriftlig matematik på højniveau! Jeg er sproglig så det er vel nærmere B-niveau! Men det er jo uden hjælpemidler, så jeg tænkte på om der var nogle der kunne komme med de helt essentielle ting, som er rigtig gode at have styr på! ...
  • Erfaringer med 3.g eksaminer

    Forumindlæg
    Kære alle studenter og andre, som falder på dette spørgsmål. Jeg er en 18-årig pige, der i øjeblikket går i 3.g. Som så mange andre her på siden skal jeg søge ind på medicin til sommer. Af hvad der kan konstateres ud fra årskarakterene har jeg nok en god mulighed for at blive optaget, ...
  • Analysemodel?

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en god analysemodel til religionstekster til eksamen!?
  • Sisterhood of night

    Forumindlæg
    Hej..er der en som har analyseret denne historie fra studentereksamenen august 2001.Engelsk højniveau.Vil blive meget glad for hjælp, synes at det er en meget mystisk historie.
  • Land of the Lost

    Forumindlæg
    Hej, nogen der har læst historien? Hvis I har, kan I fortælle mig hvad temaerne er i historien? Og hvorfor hedder titlen Land of the Lost?
  • Citater?

    Forumindlæg
    Hvor mange citater skal der ca. være i en opgave med 2 hovedfag som tysk og historie? Det er jo sprog fag så der skal være en del plus historie. Er det mellem 20-30?
  • Rifbjerg (cigaretter)

    Forumindlæg
    Er der nogen som har læst novellen/historien "cigaretter" af Rifbjerg fra 1964. Kan ikke rigtigt finde et budskab eller nogen mening i historien.
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Er der en som enten er historier eller er rigtig god til historie, som vil rette/se min opgave igennem? Det ville virkelig hjælpe, da det er en meget vigtig opgave.
  • Hvad er motivet i en novelle - altså hvad handler den om?

    Forumindlæg
    jeg er i gang med at analysere en novelle. men jeg har ikke helt forstået det med hvad handler historien om - altså motivet i historien. nogen der kan forklare mig det? tak på forhånd!
  • You touched me - by D.H. Lawrence

    Forumindlæg
    Hej derude.. Er der nogle af jer der har læst denne historie og som kan give mig lidt indput til tema, historien mm?? MVH Kommende Student
  • Danmark fra 1840-1914

    Forumindlæg
    hej... jeg skal til historie årsprøve i morgen, og kunne virkelig godt bruge nogle noter til Danmarks historie fra 1840-1914-... nogen der kan hjælpe??
  • perspektivering

    Forumindlæg
    Hvad kan jeg perspektivere Levi Strauss historie med? Og hvad kan jeg perspektivere Henri Dunant's historie med? Det haster virkelig!
  • kildekritik?

    Forumindlæg
    Hej. Skal man have kildekritik med i sin historie opgave.. Hvis ja, hvad skal der stå i den? ?? Kender i forresten nogen der vil være interesserede i at rette min historie opgave?
  • Rette min stil

    Forumindlæg
    Hej alle! Nogle der gider rette denne stil igennem? Det er en jeg-fortæller historie hvor fortælleren er et dovendyr! Tak for hjælpen - historien er vedhæftet herunder.
  • HJÆLP (HAMIDE SPIELT HAMIDE)

    Forumindlæg
    Jeg skal til at igang med at skrive en slutning på historien Hamide spielt hamide .. Er der nogen som har en slutning på historie, de gider sætte ind? VIIIIIIGTIGT..
  • Sammenhæng(prinsesse på glasbjerg)

    Forumindlæg
    Historien er opdelt i 2 historier. Hvad er sammenhængen? Har nogle bud? Men det er jo en fantastisk ting at tjekke tankegangen ud her ,)! help!