Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18481 til 18500 af 158493
-
Tidligere eksamensopgaver til rådighed?
ForumindlægHej Jeg har terminsprøve i matematik (b-niveau) om nogle uger, og jeg ville derfor spørge, om der er nogle, der sidder inde med nogle matematik eksamenssæt fra tidligere år, jeg kan øve mig på. Må gerne være pdf filer eller hjemmesider. Det er ikke så vigtigt for mig Mange tak -
Adgangskrav
ForumindlægJeg stiller lige et spørgsmål for min ven: Han vil gerne tage uddannelsen som driftsteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/driftsteknolog_-_offshore.aspx#fold3 Men så står der følgende: en studentereksamen (stx), højere handelseksamen (h... -
Adgangskrav(Driftsteknolog)
ForumindlægJeg stiller lige et spørgsmål for min ven: Han vil gerne tage uddannelsen som driftsteknolog http://www.ug.dk/uddannelser/erhvervsakademiuddannelser/tekniskeogteknologiskeuddannelser/driftsteknolog_-_offshore.aspx#fold3 Men så står der følgende: en studentereksamen (stx), højere handelseksamen (... -
Lidt simpelt hjælp her ;)
Forumindlæg(a+2b)^2 (a+2b)(a+2b) a^2+2ab+2ba+2b^2 - er det korrekt? og hva så her.. skal bare lige have helt styr' på det, en som vil forklarer mig hvordan det lige skal gøres :P , ved det er simpelt. Men skal jo lige være sikker ;) -
mateamatik integral hjælp
ForumindlægMatematik opgaven er vedhæftet...er der nogen der kan hjælpe -
Svingninger formel Hurtigt!
ForumindlægSkal op i matematik B i morgen. formlen fra bogen lyder f(t)=A*sin(at+b) Hvad betyder de forskellige bogstaver? altså hvad sker der hvis man ændre nogle af dem. hvis en af jer gider hjælpe. -
Valg af fag - gode idéer?
ForumindlægHejsa. Jeg skal vælge fag til SRP senest i morgen, men jeg er på bar bund... Jeg skal vælge Samfundsfag, da det er mit hovedfag, men 2. fag er sværere.. Jeg står lidt mellem Tysk A, Historie A eller Dansk A - men det sværerste er om der er nogle gode enmer indenfor hvert fag.. Nogen der har ... -
Ligninger fra begyndelsen
ForumindlægJeg har store vanskeligheder med at ligninger og Algebra. Jeg skal bruge tegnisk matematik som dog ikke er primær fag, på min uddannelse. Jeg har brug for en god forklaring for det ekesmpel jeg stiller her : (a-b) * (a+3b) - (a-2b) * (a-3b) opgave 6 teknisk matematik =mellemregning ??? fa... -
Er jeg optaget?
ForumindlægHej alle søde mennesker, I dag var jeg til optagelsesprøve, og jeg vil selv sige, at det gik fint. I engelsk skulle jeg fortælle noget om mig selv, og jeg fortale b.la. Hvor jeg blev født, hvad jeg laver i fritiden. Derefter skulle jeg læse et tekst op, som jeg derefter skulle analysere. Jeg sku... -
SRP
Forumindlæghej alle sammen :D Jeg skal snart til at skrive et mini-SRP. Jeg vil bare høre om i har nogle gode ideer til hvad jeg kan skrive om. Det skal bare være et A og B niveau fag. Har den naturvidenskabelig linje Tak på forhånd -
Kan man godt skifte klasse?
ForumindlægHej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g) -
Gør jeg klogt ved at vælge bygningsingeniør-uddannelsen?
ForumindlægJeg står her og skal til at blive student til sommer. Jeg har nu overvejet at starte på dimplomingeniør - bygning uddannelsen, men ved ikke helt, om det er noget jeg vil kunne klare. Jeg kan ikke få kontakt til studievejlederen her 1-2 uger og kender ingen som studerer det, derfor er jeg lidt los... -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHej. Jeg havde i starten af 9. klasse planer om at tage en IB, men da jeg var "skræmt væk" af transport, lektier mm., så blev det ligesom hurtigt droppet. I dag sidder jeg nu på HTX og fortryder mit valg, men har jeg nogle spørgsmål som jeg skulle have stillet for lang tid siden før je... -
Nederlag efter nederlag?
ForumindlægGoddag, kære, hjælpsomme studerende (og voksne), Allerede i 5.klasse vidste jeg, at jeg skulle på STX, når jeg afsluttede FSA. - Jeg havde aldrig været i tvivl, og mine lærere var ganske enige. Dog i 9.klasse blev jeg konfronteret med sandheden om, at jeg i virkeligheden er meget naturfaglig, så ... -
Lineær funktion
ForumindlægHej alle Nogen der måske kan hjælpe mig med at forklare hvordan a og b bestemmes, hvis man fra et eksperiment har et helt datasæt med f.eks. 10 sammenhørende værdier af de to variable.? På forhånd mange tak for hjælpen! -
Beregn af fordoblingstiden
Forumindlæghej jeg skal beregne forboblingstiden af a:1,156 b:5,1 har brugt 40 min på at søge på det nu men kan stadig ikke forstå det nogen der kunne hjælpe tak -
ABC-Fag
ForumindlægHej Jeg går på HTX (1.g) og er i grundforløbet. Jeg er lidt forvirret over karaktersystemet. A-Fag = 3 år B-Fag = 2 år C-Fag = 1 år Men hvad er forskellen på årskarakterer og standpunktskaraterer? Jeg har hørt at lærere kun må evaluere os i en hvis periode og dermed vudere for at give en kar... -
inertimoment
ForumindlægHej folkens Jeg hedder malthe og går på silkeborg htx og har fysik A Vi har nu om inertimoment og jeg har en opgave jeg er gået i stå med som lyder følgende En plade på 30 cm gange 50 cm skal roterer om det ene hjørne. Pladen vejer 5,7 kg. Hvad bliver inertimomentet?? Kan nogen muligvis sig... -
Lektiehjælp søges, København
ForumindlægJeg går i 1.g, har matematik på a-niveau og har pga et langt sygdomsforløb ikke fået lært hvad jeg skulle. Jeg ønsker at have en bare grundlæggende forståelse af alle de emner vi har gennemgået inden årsprøve og 2.g. Jeg søger faste lektioner lektiehjælp op til d. 18juni. Der vil være tale om ca.... -
hjælp stadig..
ForumindlægHej igen. Jeg opretter nu det samme indlæg fordi det er meget vigtigt for mig. I min afleveringsopgave til næste uge har jeg fået en opgave som jeg ikke rigtig forstår. Det radioaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g...
