Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 18481 til 18500 af 39386
  • Statistik

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med denne opgave, kan dog ikke lige komme på løsningen. Kan jeg få et hint :-) http://prntscr.com/f3z5nb
  • Trigonometriske funktioner

    Forumindlæg
    Hvis jeg har en stamfunktion F(x)=ln(sin(x))+4 og skal vise at den er stamfunktion til f(x)=1/tan(x). Jeg kan få det ned til cos(x)/sin(x)? Kan i hjælpe? I må selvfølgelig også gerne hjælpe med at integrere f(x) for at vise det den anden vej. håber der er lidt hjælp
  • summen

    Forumindlæg
    Hvordan kan man vise summen af sinusfunktioner? (tegne? - men hvordan?) Og hvordan vil summen af sådanne funktioner se ud?
  • Thomas Hobbes???

    Forumindlæg
    Jeg skal i morgen i historietimen holde et 5-10 minutters oplæg omhandlende Thomas Hobbes. Hvad kan jeg komme ind på? Hvad er der at fortælle om ham? Hvad er så specielt ved ham? Har i nogle forslag til oplægget?
  • Kontinuitets-problematik

    Forumindlæg
    Hvis man har en kontinuert funktion er dens partielt aflede også kontinuert. Kan man bevise det på en smart måde? Jeg har brugt meget tid på det. F.eks. y=lnx er en kontinuert funktion på D=(x>0) dy/dx = 1/x er også en kontinuert funktion på d=(x forskellig fra 0) y=sinx dy/dx = cosx Her s...
  • Logaritmer - haster !

    Forumindlæg
    Kan du udregne denne: lnx=3,1?
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan fortælle mig hvad løsningen af differentialligningen af formen y' = h(x) er?
  • funktioner.....

    Forumindlæg
    Hej:-) har læste rigtigt meget on funktioner, men forstå stadige væk ikke hvad det er? funktioner?
  • Eksamens emne 2

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere?
  • Hvordan løser jeg de 2 opgaver? hjælp!!

    Forumindlæg
    Her er et link til siden me de to opgaver, hvordan løser jeg dem?? [Link]
  • Tangentplan

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har fået regnet mig frm til en ligning for kuglen og har fået opgivet et plan og er kommet frem til at kuglens centrum er : (-3, -2, 5) og radius er kvadratroden af 18. Ligningen for planet er : x+2y-2z= 5 Hvordan finder man så afstanden fra centrum til planet?
  • Hjælp til formler!

    Forumindlæg
    Jeg har et par opgaver, som jeg har brug for formler for at kunne regne ud. Landjordens hurtigste dyr er en gepard, som kan løbe med op til 28 m/s. Det næsthurtigste dyr er en antilope, som kan løbe 24 m/s. • Hvor længe er en gepard om at indhente en antilope, der starter med 50 m forspring? • H...
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Hej folkens. En venlig sjæl der vil forklare præcist hvad monotoniforhold er? :)
  • Det logaritmiske spiral

    Forumindlæg
    Hej folkens! Er der nogen der ved hvor, jeg kan finde noget om det logaritmiske spiral, herunder formler osv. Det skal være en troværdig kilde, og Wikipedia tæller jeg ikke med... :) På forhånd tak!
  • Binomialfordelingen

    Forumindlæg
    Jeg skal gøre rede for binomialfordelingenn i et spg. Og i et andet skal jeg gøre rede for binomialfordelingen ud fra et eksempel og komme ind på binomialkoefficienten. Er der nogle der kan hjælpe mig her? Er virkelig på dybt vand?
  • Årskarakter

    Forumindlæg
    Hej Alle sammen jeg er lige blevet færdig med 1.g på htx. Jeg kom så op i en mundtlig årsprøve som jeg har fået en dårlig karakater i. Tæller årsprøven med i gennemsnitet, for karakteren står nemlig inde på min elevplan? skal jeg tælle den med når jeg beregner gennemsnittet eller? :/ ...
  • radius af kugle

    Forumindlæg
    Formlen for overfladeareal af en kugle er A = 4*pi(3.14)*radius i anden , hvor A er kuglens overfladeareal og r dens radius. a) Bestem radius af en kugle med overfladeareal 1000 cm3. Håber i forstår formlen. Skal jeg så ikke regne 4*pi ud? Og hvad så efter?
  • TERMINSPRØVERNE JANUAR 2013!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Godt nytår! Jer som HAR haft terminsrøverne for i år, kan i huske hvilket år og måned opgaverne var fra? Please skriv hvis i bare har en lille anelse! Det vil være en stor hjælp/lettelse til alle dem der skal op til terminsprøverne i næste uge (f.eks hvis de allere...
  • Hjælp til trigomentriske funktioner

    Forumindlæg
    Bestem den afledede funktion af føgende diff.kvo: a) f(x)=4^xsqrt2*cos(x)
  • Funktionsanalyse

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal have en funktionsanalyse med i min emneopgave. Eftersom det ikke er det emne jeg er skarpest på, vil jeg gerne høre nogle af jer om i kender noget jeg kan bruge som inspiration for at blive skarpere på det. På forhånd tak

Søgninger relateret til matematik aflevering