Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18501 til 18520 af 43092
-
Erfaring med AT-eksamen? Den bedste forberedelse?
ForumindlægHej, Jeg er meget forvirret mht. AT-eksamen i forhold til hvad der lægges vægt på osv., når jeg hører fra kammerater, der har været oppe, og det gør mig videre forvirret, når jeg skal til at læse op. Nogle siger, at det er 50/50 med det faglige og metoder, andre siger, at det er metoderne, der læ... -
Oplysningstiden!!!!
ForumindlægHej jeg er i gang med dansk-historie og mit emne er: Oprøret mod autoriteterne i oplysningstiden. (Vinklet filosofisk) Problemformuleringen er indtil videre: Hvordan var datidens samfund i forhold til det bestående samfund? Hvad bestod de nye tanker om autoriteterne af? Hvad er oprøret imod og ... -
hjælp til augustoprøret
ForumindlægHej jeg skal i gang med DHO opgave, og har valgt at skrive i faget historie. Mit emne er augustoprøret. Har ikke så lang tid, så er lidt under pres, med hensyn til at finde en god kilde. Jeg skal skrive en problemformulering, ud fra en kilde hvor jeg kan finde svarene i kilden jeg vælger. Nog... -
En oversættelse
ForumindlægEr der en vil hjælpe med at finde fejl i oversættelsen? ^^ Bob bliver inviteret på middag hos Nikita og Marco. Bob kan godt lide maden. Han siger den er fantatisk. Efter middagen vil Marco vide noget om Nikitas barndom. Nikita ved godt, at Bob ikke ved noget om hendes barndom og bliver sur på Mar... -
Hvad kan man ellers komme ind på? :)
ForumindlægHej allesammen! Vi skal vælge et "Bundesland" i klassen, og fremlægge om det. Jeg har så valgt Brandenburg, og opgaven er netop at prøve at reklamere for sit Bundesland. Derfor er det jo oplagt at man kommer ind på ting som: Serværdigheder, kultur, klima.. Men hvad ellers? Hvad ... -
Stil, rettelsel.
ForumindlægHej :) Jeg ville høre om der ikke var nogen søde mennesker der ude, som vil rette min engelsk stil på små 3 sider? Det ville være super :) -
Haster!! Oversættelse af en enkelt sætning!
ForumindlægHej! Er der nogle der kan hjælpe mig med at oversætte denne sætning til engelsk: "Af alle væsner var kvinden det væsen, som trak det ynkeligste lod" Og ved I hvordan man siger "Det gamle Grækenland" på engelsk? Håber I kan hjælpe mig.. -
oversættelse
Forumindlægjeg har brug for hjælp til følgende sætninger (,der skal oversættes til engelsk) : Frygten for at verden ville ende som en giftig losseplads. Eller at en atomkrig ville udslette alt liv på få minutter. -
Stil på en side, hjælp
Forumindlægnogen der har en god ide til en engelsk stil på en side, den skal handle om "my favorite waste of time" håber der er en eller nogen som kan hjælpe mig.. -
Sidste års opgave
ForumindlægHej med jer på studieportalen!Jeg ville høre om i ved, hvad eksamensopgaven i engelsk sidste år hed. Altså hvad den novelle hedder, som man skal analysere. Er der evt. nogle, som har skrevet den eller har kendskab til den?Mange tak for hjælpMvh Michael -
stedord
Forumindlæghej alle jeg skal på dansk skrive om hvad stedord er, og give nogle eksempler på engelsk. men jeg ved altså ikke hvordan jeg skal starte? håber at nogle ville hjælp, tak på forhånd -
Begreb ("coming of age")
ForumindlægJeg skal oversætte et begreb til fransk, men jeg ved ikke, hvad det hedder på dansk. På engelsk hedder det: "Coming of age," og handler om, når et barn bliver voksen og overgangen dertil.Hjælp? -
3.g
ForumindlægHej alle sammen :D Tænke på om nogen af jer har nogle ideer til nogle bøger jeg burde læse , der vil hjælpe mig i Engelsk og Dansk i 3 g? -
Fremtid
Forumindlæghvordan siger man disse sætninger i fremtid? - jeg skal købe en hvid skjote i morgen - skal du købe en bog i boghandelen i morgen - Juan vil lærer engelsk på kort tid -
Ingen der vil hjælpe?
Forumindlæghej. Jeg har lagt et indlæg herind i kategorien engelsk. Der er ingen der har rettet, er der ingen der vil rette indlæget. den hedder forrestem "rettelse haster" pleass se den engang det er meget vigtigt -
Præsentere sig selv til eksamen..
ForumindlægHej, jeg har måske et lidt underligt spørgsmål, måske pga. nervøsiteten. Men hvordan præsenterer man sig selv til eksamen? F.eks. i engelsk: hvor meget skal man så sige om sig selv? Behøver man at nævne hvor man kommer fra?? - Det vil være super hvis nogle kunne svare. -
Mundtlig årsprøve 1.g
ForumindlægHej, jeg skal op til mundlig årsprøve i engelsk men har ikke rigtig fået at vide hvad prøven går ud på og håbede derfor at en venlig sjæl kunne hjælpe mig på vej ved at besvare dette :) -
Identity
ForumindlægHej derude, jeg er igang med en opgave om identity.... Men er der nogle er jer derude som ville komme med en god forklaring på "What is identity" på engelsk.. Tak på forhånd.. -
Are/is?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare, hvornår man anvender ''are/is'' på engelsk, specifikt? Ex: Politiet, som alle stoler på, er glade for dommen. Manden var en forbryder. -
Schoolshottings I USA
Forumindlægjeg har valgt at snakke om Schoolshottings I USA til min engelsk emsamen, men nu er jeg itvivl om hvad jeg skal snakke om. Jeg vil gerne perskeptivere til Australiens våbenlov. Hvad skal jeg skrive om?
