Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18521 til 18540 af 158923
-
svar fra gymnasie
ForumindlægHey ville lige høre hvornår man plejer at få svar fra ens gymnasie om hvor vidt man er blevet optaget eller ej og sådan... -
Sandsynlighedsregning - binomialfordeling
ForumindlægI 2016 var 18% af Danmarks gymnasieelever rygere. Der udtages en stikprøve på 882 personer blandt Danmarks gymnasieelever a) Indfør en stokastisk variabel og opstil en binomialmodel for antallet af rygere i stikprøven b) Bestem sandsynligheden for, at højst 150 af eleverne i stikprøven er rygere... -
HJÆLP!!!
ForumindlægEn fodermester i Zoologisk Have skal bruge 3 vigtige næringsstoffer A, B og C til en række af dyrene i haven. Næringsstofferne findes i to forskellige foderpiller SuperCare og Mammut-Helse. I nedenstående tabel findes oplysninger om indholdet af næringsstofferne A, B og C pr. enhed af SuperC... -
Pris/afs
ForumindlægI virksomheden bjørns A/S forventes pris/afs.-funktionen at være lineær. Ved en pris på kr. 90 forventes at kunne sælges stk. 3.000. Ved en pris på kr. 80 skønnes ep at være –0,5. 1. Beregn det matematiske udtryk for pris/afs.-funktionen. -
Finde Sin, Cos og Tan
ForumindlægHej denne metode ville jeg bruge hvis jeg skulle finde Sinius, Cosnius og Tangens uden lommeregner - se vedhæftet fil. Jeg starter med at opstille en given trekant med følgende mål: a = x/F b = 3 c = sqrt(a2+b2) A = Theta. Er given til den vinkel vi vil finde Cosiuns, Sinius og Tangens til. B =... -
Vektorer i Planen
ForumindlægHej Jeg har en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af, nogen der kan hjælpe? Opgaven lyder på at finde normalvektoren til en plan a, som har ligningen 3x-7y+21z-21 = 0 Normalt ville jeg jo finde normalvektoren vha krydsproduktet, men hvordan gør jeg i dette tilfælde? -
SRP, hjælp angående emne.
ForumindlægHej, jeg er i øjeblikket ved at starte min SRP. Jeg har valgt at skrive inden for Den specielle relativitetsteori, samt tidsrejser, da jeg næsten altid har haft stor interesse inden for dette. Jeg har Fysik på B så jeg skal have Mat A. Derer nok matematik i det, men min lære vil have mig til at g... -
trigonometri
ForumindlægHej, jeg har problemer med denne opgave. a'eren: Jeg har funder |OA| vha. pythægoas. Men hvordan kan jeg sikre mig at |APO| er en retvinklet trekant? b'eren: Har tænkt på at men kender |PA| og |PO|, så jeg kan beregne vinklen vha. almidelige trekantsberegninger for retvinklede trekant... -
Nødsituation i mat!
Forumindlægf(x)= 3x -1/x a) bestem f´(x) b) bestem ∫f(x)d(x) Jeg har virkelig svært ved det. Det haster! -
Kan jeg droppe ud af supplering?
ForumindlægJeg går nuværende på supplering matematik C-A. Er det muligt at droppe ud og søge senere ind på supplering C-B på et senere tidspunkt? -
mundtlig rumgeometri
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtlig matematik A, og vi har 4-5 spørgsmål under emnet rumgeometri. problemet er at jeg ikke kan finde nogle beviser for rumgeometri i min matematik bog, og jeg husker heller ikke at læreren har gennemgået beviser for det emne. er det fordi at jeg bare skal forklare hvad... -
MatA: Hvad har I lært?
ForumindlægEn ting jeg undrer mig over... På mit matA-hold har vi i øjeblikket om integration. En del af vores viden i det emne bygger på differentiation, som vi lærte om i 2g. Vi skal bl.a. integrere de trigonometriske funktioner og a^x, men det har vi ikke lært at differentiere, så det er en smule indvik... -
Reelle tal
ForumindlægEr a og (a + ε) samme reelle tal, hvor a ∈ R ∧ ε > 0 ∧ ε → 0 ? -
Hvilken studieretning (Egaa Gym) skal jeg vælge?
ForumindlægHej. Jeg går i 10. klasse på en idrætsefterskole, og tiden er kommet til at vælge gymnasier og studieretninger. Jeg vil rigtig gerne gå på Egaa Gymnasium. Men jeg ved simpelthen bare ikke, hvilken retning jeg skal vælge. Jeg har overvejet den naturvidenskabelige retning med biotek A og matematik... -
FATTER DET IKKE ??
Forumindlæghej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :) -
Spørgsmål til karakter
ForumindlægHvis man har et snit på 8,89, runder man så op til 8,9 eller ned til 8,8?! -
hvordan grækerne skelnede mellem tal og størrelser
Forumindlæghej folks! jeg er midt i mit srp....og har lidt svært ved et af spørgsmålene: gør rede for, hvordan de gamle grækere skelnede mellem tal og størrelser? håber der er nogen der kan svare så hurtigt som muligt? så er der også lige en anden ting...: nogen der kender den grønne mat 1 bog? er nemlig i ... -
Perspektivlærens hovedsætning?
ForumindlægHELP HELP HELP!!! Jeg skal forklare og bevise perspektivlærens hovesætning: Billedet li , af en linje l er en linje, som går gennem linjens spor Sl i lærredet, dvs. skæringspunktet mellem l og lærredet, og skæringspunktet Fl mellem lærredet og en linje gennem Ø parallel med l. Fl kaldes linjen... -
ligninger
Forumindlæghvordan udregnes ? (x+2) (x-7) (A2- B2) (A2+B2) (2x+4y) (3x-Y) -
Boksplot
ForumindlægHej, er der en som kan hjælpe mig med at fortolke dette boksplot? På forhånd tak
